Normal voltage drop from battery to dash harness?

StraightSix

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What's considered in the normal range for a voltage drop between battery post and dash harness? I'm trying to diagnose a starter/battery issue that leaves the car unable to start sometimes.

Symtoms:
-On a fresh charge or with a booster pack the car starts just fine. After a few days, starter refuses to turn over.

-Battery voltage between posts reads 12.8v with IGN on, my turbotimer's voltage display (which I tested to be more or less accurate to my multimeter hooked up the it's connector) displays 12.4v with just IGN on, its wired with the dash harness. When I attempt to start the car, battery terminal voltage drops to ~11.9v and turbotimer display shows 10.4-10.6v.

I imagine that the starter signal wire is also seeing this 10.4v and is below the critical voltage to energize the starter solenoid. I haven't had a chance to confirm actual voltage at the starter solenoid yet.

Is this kind of voltage difference between battery post and dash harness normal? Should I start opening up the body harness feeding the dash to look for signs of corrosion or damage?
 
Put a brand new battery in on Monday. Was great for 3 days now the symptoms have returned exactly the same.

I'm leaning towards a dirty/faulty iginition switch at the moment, top of my list of things to check this weekend. Any other ideas?
 
Il ne devrait pas avoir de différence de voltage entre ta batterie (clé a on) et ton wiring de dash (clé a on). On s'entend qu'un .2-.5 Volts c'est pas une chute de tension significative. Quand le starter fonctionne, c'est normal que ton voltage soit autour de 10 volts. Si ton voltage tombe a moins de 9 volts; ta batterie achève.

Quand ton problème survient; a combien de volts est ta batterie? Si tu as 11-12 volts; tu n'as pas de drainage de courant. C'est possible que ton starter soit mal groundé ou que ton positif ait un mauvais contact (pole a batterie ou connecteur direct sur le starter. Le fil qui arrive de ta switch d'ignition ya pas de gros courant (ampèrage) qui passe par la, c'est juste un signal. Le gros courant passe dans un gros fil qui part direct de la batterie jusqu'au starter. C'est possible que ton starter achève et qu'il tire beaucoup trop d'ampères. C'est aussi possible que ton signal provenant de la switch d'ignition ne se rende pas au starter a certains moments. Tu le verrais avec une test-light...
 
Le gros fil de starter est neuf ca fait un an et demi. Je vais passer un gros fil de ground direct sur la bolt qui mount la starter au bellhousing, c'est peut-etre ca.

Je vient que checker mon switch d'ignition per la TSRM et tout va bien. Je pense pas que c'est le starter lui meme, j'avais toujours des probleme avec le starter quand la battery n'est pas fort fort depuis que j'ai le char et j'ai changer la moteur et starter depuis ce temps la. Je crois bien que c'est un probleme filage parce si je met une source DC genre 14v meme a 1500mA c'est assez pour faire partir le starter donc je crois pas c'est un probleme de starter qui demande trop d'amperage, plutot un probleme de voltage moin que la voltage criticale qui le fait partir.
 
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