H Gregoire Prestige?

Status
Not open for further replies.
99 % de ceux qui donnent des mauvais commentaire sur H Grégoire ont jamaiis mis les pieds là. Fie toi sur des sources plus fiables que MR
 
I went there ebfore buying my latest car. Their price couldnt match the BMW ddealer. On top of that, some of their cars didnt look Kosher at all....
 
jo8 said:
T'achète une voiture, pas un dealer.

Si la bagnole est clean et correct, go for it.


très d'accord c sure faut pas tu t attendes a grand chose quand le 3/4 du monde la bas achete des ford focus 2003 a 6000$ qui sont des retours de location
 
Once again, if you wanna buy a car ANYWHERE, you just gotta have it inspected, I both all 3 cars from H gregoire and NEVER had 1 problem with them. 2001 Celica GT, 2002 RSX typeS and 2004 Subaru STI, all where inspected from their original dealers and all cars where 100% fine. So all these stories I hear i would believe maybe 1% of them. when you are about to spend 10,000-20,000 $ on a car it's just stupid not to have it inspected. and for that Dude not able to insure his car, IT'S NOT because he both it from Hgregoire, go check that thread out and you will see why ! N e ways good luck with your buy.
 
Last edited:
I believe it is the magic of internet. Everyone can post a point of view (great), but mostly nobody explains why. H Grégoire scares most used car dealers because they are big and prices are so low. It doesn't make them good or bad. Just scary. I would be glad to hear actual horror stories about that place. A friend of mine has a shop that inspects/fix high end cars (BMWs and Porks) for H Grégoire. He never reported me any bad story, at least at his level.

BTW I would never buy a used car from a wholeseller or used car lot. Too many crooks.
 
As others said, have the car inspected even if the car comes from H. Grégoire. If the car is clean where is the problem ?
 
i personally bought 4 cars from h gregoire and NEVER had any problems...

like STI_owner said: WHENEVER and WHEREVER you buy a car if you dont have it inspected by another dealership, it jus PLAIN STUPID.

like i said i bought 4 cars from there and had the 4 of em inspected turn out one had some minor repairs to be done, wich they did and i NEVER EVER had any problems.
 
What is it with you people always criticizing Gregoire???

You have to realize that EVERY dealership has some horror stories, and that a fair size dealership sells about 1000 vehicles/year in Quebec.

Gregoire sells about the same number of cars in a month.

Do the math, more cars sold, more horror stories.

Here's the solution: TAKE THE CAR YOU WANT TO A TECHNICIAN YOU TRUST FOR INSPECTION
 
STI_owner said:
Once again, if you wanna buy a car ANYWHERE, you just gotta have it inspected, I both all 3 cars from H gregoire and NEVER had 1 problem with them. 2001 Celica GT, 2002 RSX typeS and 2004 Subaru STI, all where inspected from their original dealers and all cars where 100% fine. So all these stories I hear i would believe maybe 1% of them. when you are about to spend 10,000-20,000 $ on a car it's just stupid not to have it inspected. and for that Dude not able to insure his car, IT'S NOT because he both it from Hgregoire, go check that thread out and you will see why ! N e ways good luck with your buy.

finally a real feedback *tu*
 
C'est une des plus grosses campagne de salissage que j'ai jamais vu de ma vie au Québec.

Quasiment aussi pire que celui sur les américains/Gouvernement Bush.

*Congratulations! You can repeat the story you heard from your friend's friend! You can claim your p-flow au guichet 6, merci!*
 
mx3jmcb said:
Il y a aussi plein de personnes qui travail chez des dealers ici qui vont continuer de basher H-Grégoire parce qu'un chum d'un chum leur a dit tel affaire.

Moi j'embarque pas la dedans...entk

mon pere est dans le monde de l'autoobile depuis 20 ans et plusieurs de ses chums son rendu la parce que ya ben de l'argent a faire, mais i savent toute que c dla grosse marde loll, les ''inspection'' qui font sur les auto, le prix etc etc
 
2 de mes chums sont vendeurs chez H grégoire le nouveau a Carignan. Je leur ai demandé de checker si jamais ils avaient une BMW 2001 et + qui avait de l'allure que j'irais l'essayé. Ils m'ont dis tout les 2 qu'il me diraient rien parce qu'ils voulaient pas vendre de char à leur chum! Ca en dit long!
 
H.Grégoire: crosseurs, voleurs, imbéciles, stupides
Achete donc une voiture d'un dealer ou de hebdo. Au moins eux ils mettent pas de l'huile a frein dans le moteur...
 
mazdafreak said:
H.Grégoire: crosseurs, voleurs, imbéciles, stupides
Achete donc une voiture d'un dealer ou de hebdo. Au moins eux ils mettent pas de l'huile a frein dans le moteur...

J'ai été à ADESSA (encan privé des dealers), une des places ou H Grégoire prennent leurs chars... Dites-vous que si ils les vendent ce prix là, c'est pas pour rien. Et qu'ils sont magiciens en maudit, parce que entre ce que je vois qu'ils achetent là (état du char), et ce qui est dans leur cour, c'est pas pareil. Sont peut-être belles et propre dans cours, mais fiez vous pas juste aux apparences.


Une mauvaise expérience est pas représentative d'une shop/garage/whatever, mais une bonne l'est pas nécéssairement non plus.
 
J'ai acheté une S2000 de chez eux 0 problèmes elle va super bien et le service avant et après vente est excellent.

Fait tes devoirs, inspecte le char et ecoute pas tous les idiots sur ce forum qui ne comprennent pas que c'est un dealer comme un autre sauf qu'ils vendent 100 plus de chars donc ca = 100 fois plus de plaintes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top