Getting around BMW Canada import rules

Status
Not open for further replies.

Jacques79

New member
I remember seeing something on this forum about a guy that helps with importing BMWs and avoiding the ridiculous costs BMW Canada charges to have a USA car ''certified to Canadian standards''.

It was like a 2000$ flat fee or something to import the car. Last time I called BMW Canada to get an explanation as to the import fees I was about to throw my phone out the window at the end of the conversation.

Can someone help?

thanks!
 
i don't think you can get around import rules unless you have a direct hookup at bmw canada.

How much were dealer people were planning to charge you?
 
Ca depend du modele: Le Z4 a pas besoin de modification excepté de reprogrammé le cluster en km/h et il charge 600$ je pense.

Je sais pas pour le MZ4....mais ca doit pas etre trop différent.
 
Ca depend du modele: Le Z4 a pas besoin de modification excepté de reprogrammé le cluster en km/h et il charge 600$ je pense.

Je sais pas pour le MZ4....mais ca doit pas etre trop différent.

Comment sais-tu ca pour la Z4? Es-tu sur a 100%?
 
Comment sais-tu ca pour la Z4? Es-tu sur a 100%?

Mon pere a importer la sienne au debut de l'été passer. (je vais lui demande pour confirmer)
Il a fait affaire avec BMW de ste-julie.

Et meme avec les nouvelle loi pour les bumper: il ne peuvent plus t'obliger a changer les bumper pour des canadiens
 
oups me suis tromper.
c'est 1500-1600$

500$ pour la lettre de recall et autorisation a l'importation de BMW.
et 1000$ pour les modifications et ajout du véhicule dans la base de donnée de bmw canada et autre paperasse.
Mais la seul modif physique qui font c'est le speedometre :|

Mon pere avait payer la sienne 23K. US sur ebay (une 2005 2,5 auto de 15000miles comme neuve)
et elle lui revient final a 29 000 (incluant que nous sommes aller la chercher en Floride nous meme (500-600$ avion gas bouffe etc), inspection, bmw, douanes, RIV, taxe, et autre cossin)

Avec BMW tu as pas le choix de passer par eux.

Donc si tu ajoute les 20-25% de taux de change: ca vaut pu la peine de faire tout ca et le temps, pour sauver 1500-2000$ en bout de ligne
 
doesnt say anything about the mz4 or z4 needing modification
http://www.tc.gc.ca/roadsafety/SafeVehicles/Importation/Usa/VAFUS/list/BMW.htm

The problem is not TC, it's BMW Canada. In order to import any US car, TC requires a "recall letter" (a letter that confirms that all the recalls were done on that particular car). It's the same thing for everycar, and car makers have no problem issuing it... except BMW (and Volvo) which, in order to give you the recall letter, require your car's odometer be converted from miles to km, and it has to be done at the dealer by BMW personnel.

This is were they give it to you up the butt.
 
They charge for that letter.

The actual conversion takes 5 minutes.
Remove canbus connector cover.
Insert computer connector.
Press a few buttons.
Remove connector
Replace cover.

Enjoy.
 
ben c'est le genre de lettre que tu fait une photocopie a 10c et que ca passe comme si de rien n'était.....rolleyes!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top