what happened to common courtesy

Status
Not open for further replies.

Drifter Steve

Legacy Member
Why are people in Quebec so inconsiderate in the way they drive? Are we just assholes?


Here is a little test to try, in moderate traffic, when you have enough room to change lanes infront of a car beside you, put on your blinker, give them enough time to notice it and see if they dont accelerate to block your path.

People will go out of there way to stop you from changing lanes in front of them, as if its going to make a difference by adding 2 seconds onto their travel time. When i was in South Carolina i realized while i was sitting 4 cars back from the light, in the middle lane, that i need to turn right at this intersection. I put my blinker on, the people in the right lane REVERSED and made room for me.
 
Sa dépend beaucoup de l'endroit, ici a repentigny c'est pas si pire certaine personne sont courtoise. Mais quand je vais a montréal c'est vraiment fou comment les gens sont stressé, tu es obligé de te collé a 2 pouces de son aile pour qu'il te laisse passé.... puis la je parlerais même pas des chauffeurs de taxi...

Moi j'aime beaucoup laissé passé quelqu'un et qu'ilme fasse un thumb up pi un sourrire.
 
N'importe quel endroit avec de la congestion les gens deviennent stressés et trou de cul, c'est pas juste ici. A New York City si tu veut changer de voie, c'est toi qui se fait da la place, pas ton flasher...

C'est pas juste les Quebecois tsé...
 
Here is a little test to try, in moderate traffic, when you have enough room to change lanes infront of a car beside you, put on your blinker, give them enough time to notice it and see if they dont accelerate to block your path.

BTW this RARELY happens. People don't just accelerate to block you. It might happen from time to time if you encounter a douchebag, but it's very very rare. And for sure if you're looking for assholes trust me you'll find them.
 
^^ thats what i do!

I find when i put it on before, nobody wants to let you in. Especially women for some reason. They feel the need to accelerate to prove something... dunno
 
BTW this RARELY happens. People don't just accelerate to block you. It might happen from time to time if you encounter a douchebag, but it's very very rare. And for sure if you're looking for assholes trust me you'll find them.


actually i see it ALL the time, its not always happening to me, but i see it happening to other people on the road around me, the only thing i see more than this is people who are not passing, using the passing lane.
 
actually i see it ALL the time, its not always happening to me, but i see it happening to other people on the road around me, the only thing i see more than this is people who are not passing, using the passing lane.

Happens to me all the time too.
And I make sure they see it. When they accelerate, I just merge in, forcing them to slow down.
 
Ca dépend des situations. Si je suis en ville et que je vois a 100 metres un feu rouge je vais lever le pied pour sauver du gaz et y arriver tranquillement, en espérant qu'il vire au vert avant que je sois arrêté. si y'a du monde autour et dans les autres voies, surement qu'ils voudront me dépasser et se mettre dans ma voie pour etre premier au feu rouge, seulement souvent ces gens roulent pas vite pour autant une fois que le feu est vert, donc dans ce genre de cas là oui je vais accélérer pour les bloquer.
 
I don't use my flasher or look before I switch lanes. My reasoning: my rear bumper could use a re-paint and the other driver would be responsible for it ;)
 
This is why you put your blinker on while your changing lanes instead of before, lol.

x2

If everyone knew how to drive properly, this problem wouldn't exist. If you start your turn signal 10 seconds before you are about to change lanes, then chances are high you will need another 10 seconds to actually switch lanes. And nobody wants to be driving behind someone that's unsure of what they are doing lol.
 
Plus tu roule vers le sud, plus les gens sont courtois, et pas juste par rapport à l'automobile, mais dans tout!
 
C'est rare que je me promène en char sans recevoir un merci de la part d'un piéton ou d'un cycliste pour m'être arrêter et leur avoir soit cédé le passage ou simplement parce que je suis courtois.

Le monde de MR.com aime beaucoup bitcher les cyclistes et les piétons mais IMO, le problème c'est vraiment les automobilistes et leur changement de comportement lorsqu'ils arrivent derrière un volant. Peut-être que les nouveaux cours vont aidé...dans 10-15ans...
 
jaimerais avoir encore mon cressida 87 ....

les gens se tassait quand moi je me tassais sur eux pour pas me laisser passer


:D
 
what happened to common courtesy? Same thing that happened to Chivalry, its dead. And just like Chivalry, women killed it. Women's liberation meant everyone became a cunt!
 
Mr.WRX said:
Bienvenue au Qc et surtout Mtl.. Qc est moins pire je pense.

Très vrai! Quebec est moins pire. Mais c'est vrai aussi que vers le sud c'est plus courtois. Les conducteurs en Ontario savent être respectueux de la conduite de chacun.

Ps, j'ai pas dit qu'ils conduisaient mieux... *tu*


C'est rare que je me promène en char sans recevoir un merci de la part d'un piéton ou d'un cycliste pour m'être arrêter et leur avoir soit cédé le passage ou simplement parce que je suis courtois.

Le monde de MR.com aime beaucoup bitcher les cyclistes et les piétons mais IMO, le problème c'est vraiment les automobilistes et leur changement de comportement lorsqu'ils arrivent derrière un volant. Peut-être que les nouveaux cours vont aidé...dans 10-15ans...

Bien dit; je respecte beaucoup les conducteurs comme toi. Je suis de ceux qui te font un thumb up.
 
Moi quand quelqu'un se donne la peine de mettre son flasher dans le traffic c'est sur a 100% que jle laisse passé. Ca fait tellement du bien de voir que c'est pas tout le monde qui mettent jamais leurs criss de flashers.

De plus la courtoisie c'est tellement mieux pour soi même et pour les autres aussi.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top