When do the 2011 models go on clearance?

XtremeResident

New member
So I was thinking of Buying a new car sometime in the near future and was wondering if I should hold off until the dealers are liquidating their 2011 models.

My questions are:
Around what month does the sale take place?

How much of a price drop are we talking here? If the car I'm looking at is currently 23,000, how much will the sale price be? Not really interested in a demo model.

Thanks!
 
J'ai entendu d'un vendeur honda qu'il y avait un grave probleme d'approvisionnement de Honda 2012 a cause du tsunami au Japon... ??
 
J'ai entendu d'un vendeur honda qu'il y avait un grave probleme d'approvisionnement de Honda 2012 a cause du tsunami au Japon... ??

Exactement, le stock des civic (Qui sont les seul honda 2012) sont très rare à cause de la situation au Japon. Donc pour ton deal tu dois trouver des civic 2011 présentement à 0.9% d'intérêt sur 60 mois. Le problème... Trouve la! J'ai une civic 2011 DX-G coupe en stock mais automatique. Pm moi si tu es intéressé.

Charles
 
We (Honda Centre Ville) still have a good amount of 2011 Civics in stock. There are excellent finance and lease rates (0.9%) as well as rebates on certain models up to $1100.
Give one of our guys a call for more info.
In general though, current model year cars go on sale when the next generation comes out. Some more than others...
The above poster is correct about the lack of inventory we have had over the past several months due to what happened in Japan. New 2012 civics are slowly coming in and we should have a good amount shortly.
Hope this helps
 
Subaru sont dans la rosse grosse merde. Ils sont 3-4 mois en retard dans les commandes de 2011 a cause du tsunami
 
We (Honda Centre Ville) still have a good amount of 2011 Civics in stock. There are excellent finance and lease rates (0.9%) as well as rebates on certain models up to $1100.
Give one of our guys a call for more info.
In general though, current model year cars go on sale when the next generation comes out. Some more than others...
The above poster is correct about the lack of inventory we have had over the past several months due to what happened in Japan. New 2012 civics are slowly coming in and we should have a good amount shortly.
Hope this helps

Do you give discount for MR users ?
 
So I was thinking of Buying a new car sometime in the near future and was wondering if I should hold off until the dealers are liquidating their 2011 models.

My questions are:
Around what month does the sale take place?

How much of a price drop are we talking here? If the car I'm looking at is currently 23,000, how much will the sale price be? Not really interested in a demo model.

Thanks!


The time is now! (If you are lucky!)

As for Nissan Canada, 2011 Model Liquidation has been going on since May/June and now 2011 stock is running low/dry. We are concentrating more on 2012 promos now.


HURRY!!!
 
hyundai liquident leur 2011 aussi, je viens de m'acheter une Accent 2011 3p a 228/mois 0$ comptant pour 5ans tous inclus!
 
Yes, a Montreal Racing member will get a discount off the bat. Please mention it when you come in.
Thanks!
 
depending on your financing, rebates are more impressive when you go cash... With your own financing... Not with mfg's financing, wich makes cars few thousands more.
 
So I was thinking of Buying a new car sometime in the near future and was wondering if I should hold off until the dealers are liquidating their 2011 models.

My questions are:
Around what month does the sale take place?

How much of a price drop are we talking here? If the car I'm looking at is currently 23,000, how much will the sale price be? Not really interested in a demo model.

Thanks!

At Ford i got my new Fusion with 4610$ rebate because it's a 2011 model (employee rebate). Nissan no more 2011 model (for the Altima, don't know for the rest).
 
Pour avoir de GROS rabais, tu doit regarder voiture donc le design va changer, Exemple la accent 2011 que tu peut carement avoir pour des peanuts car la 2012 est totalement changer. Par contre mes Elantra 2011 le seul deal a comparer des 2012 est que elle sont a 2.59% d'interet au lieu de 3.59%.

Donc regarde les 2011 qui en sont a leur derniere année de ''LOOK''
 
C'est dépend des stocks et de quand le 2012 sort that's it. Chez Toyota en fin 2009 ils liquidaient les dernières yaris 2009 quand j'avais été, chez Honda en mars 2010 ils avaient encore des Fit 2009, et même une ou deux versa chez nissan.

Pour avoir de GROS rabais, tu doit regarder voiture donc le design va changer, Exemple la accent 2011 que tu peut carement avoir pour des peanuts car la 2012 est totalement changer. Par contre mes Elantra 2011 le seul deal a comparer des 2012 est que elle sont a 2.59% d'interet au lieu de 3.59%.

Donc regarde les 2011 qui en sont a leur derniere année de ''LOOK''

Tu vas sauver 1000-2000$ mais le reperdre à la revente...
Surtout l'accent 06-11, elle est pas mauvaise mais quand même bien loin de la 2012+ niveau look et moteur.
 
depending on your financing, rebates are more impressive when you go cash... With your own financing... Not with mfg's financing, wich makes cars few thousands more.

It's not really cheaper it's that the manufacturer has a certain amount of cash and they can give it as a low finance or lease rate or as real cash when you don't use the financing (subvented rate).
 
Bien, dans mon cas, ça l'a fait passer un véhicule de 19699 à 15199... l'an passé à un mois près... Et je peux te certifier, que c'est réellement moins cher que le manufacturier si on tiens compte des frais de financement personnel dont j'ai pu bénéficier. C'est pas tout les fabricants qui agissent de la sorte... c'est sur...
 
Parfois le taux d'interet du mfg est tellement bas que meme avec le rabais de paiement cash t'es plus regagnant de le prendre a credit avec le mfg plutot qu'avec la banque
 
faux... voire mon post plus haut... si je prenais le 0% du manufacturier, mon véhicule était 4500$ plus cher... parfois, possible oui... mais je dirais que t'a beaucoup plus de moyen de négotier un prix comme du monde quand t'a ton propre financement que celui du manufacturier...
 
Back
Top