[pics]Someone convince me not to buy a Lexus 4G GS...

And why it's not one of the sexiest/best of its class

lexus_alien_spaceship.jpg


predators-reboot-2.jpg
 
A few years ago you had a 12 years old Camry Solara, and now you are looking for a 30k$ car? You should take your time to upgrade, otherwise before you hit 30 you will already have the nicest car you will ever have.
Otherwise I love the seats in those GS, probably the best of the industry (for a touring sedan).

Une GS F Sport c'est dans les 60-70k ...
 

I had a ride in an E class Taxi and I was terribily dissapointed, my Camry 1999 drove smoother. I'm sad my friend didn't want to rent the A class last week end, but I'm sure the BMW was nicer (except for the look) anyways so no regrets.

Une GS F Sport c'est dans les 60-70k ...

Je parle une normale et used. Mais mme l je me rend compte que c'est plutt 40k minimum.
 
la classe E taxi a probablement fait 12 fois plus de kilométrage que ta camry.

tu compares une classe E probablement W210 ou W211 à une GS de l'année. lol wtf
 
I had a ride in an E class Taxi and I was terribily dissapointed, my Camry 1999 drove smoother. I'm sad my friend didn't want to rent the A class last week end, but I'm sure the BMW was nicer (except for the look) anyways so no regrets.

Lexus et MB c'est assez similaire comme ride je trouve. Plus axé sur le confort que la performance mais le fait d'avoir été passager dans un taxi t'enlève toute crédibilité.
 
la classe E taxi a probablement fait 12 fois plus de kilométrage que ta camry.

tu compares une classe E probablement W210 ou W211 à une GS de l'année. lol wtf

C'était une de la génération actuelle (pré face lift), dans les 100k km. D'après moi une W210 a un meilleur feeling si ça se trouve. J'ai de bons souvenirs de la 300SDL de mes grands parents (à part le bruit de tracteur) mais ça remonte à il y a longtemps. Notre Camry avait dans les 400k km.

Lexus et MB c'est assez similaire comme ride je trouve. Plus axé sur le confort que la performance mais le fait d'avoir été passager dans un taxi t'enlève toute crédibilité.

Bah, le fait que ce soit un taxi excuse pas une mauvaise ride, il était en bon état et récent. J'avais eu une ride de taxi en Dacia logan de 450 000km en Équateur et c'était à peine moins bien. Une Lexus GS300 de 15 ans, même si c'est vieux, ça offre encore un très bon confort et silence du moment que la suspension est un peu entretenue.

J'avais conduit une C250 4matic aussi y'a 2-3 ans (une 2010) et j'étais pas impressionné non plus, c'était clairement pas au niveau de la 118d que j'ai louée (pourtant de segment inférieur et puissance moindre).

J'espère que je trouverai une Benz qui a une conduite qui me convient parce que j'aime bien l'image de marque que ça dégage et le look des dernières, mais pour le moment j'irais plus vers Lexus ou BMW dans les marques de semi luxe.
 
Le rapport conduite/confort a tout à voir avec le segment.
Mais si vous avez une E55 AMG, je veux bien la tester pour essayer de me faire une autre opinion.
 
I just went from a Civic Wagon to a $30k car. What's your point?


Reason not to buy one: Too few pedals. Not much of a race car

That car is worth double than 30k.

A few years ago you had a 12 years old Camry Solara, and now you are looking for a 30k$ car? You should take your time to upgrade, otherwise before you hit 30 you will already have the nicest car you will ever have.
Otherwise I love the seats in those GS, probably the best of the industry (for a touring sedan).

No. I went from a Lancer to a CTS. People upgrade all the time whenever they can afford to.

Because starting around $55k..... I would take a BMW 5 series or BMW 4 series (yes two doors) or a Benz E-Class or a Audi A5 (yes two doors)

He likes that riced out look and that's good for OP. If he likes the FF image it would project let him. Personally if I had to spend 60k on a new car it wouldn't be anything German for sure, I'd rather have Japanese or American luxury. German luxury has become less and less reliable and if it's your daily driver and only car you don't want it to break down.

My neighbour had a BMWx5 series and switched to an Accord last winter, I asked him WTF? He told me he was tired of having it towed to the dealer for maintenance, tested an Accord and decided it was as good as his BMW. Then during the summer for no apparent reason he switched the Accord to a CR-V.

I asked him again: WTF? That's a whole different class of vehicle. Turns out he couldn't live without AWD (our street is on a steep hill.)
 
I have always loved the look of the GS and they do keep their value. Just a tad too sluggish for me.
 
Back
Top