News: GM unveils Bolt Concept to compete with Tesla Model 3

DannyITR

Administrator
Staff member
0115-chevy-bolt.jpg


The concept is designed to offer more than 200 miles of driving range at a price of roughly $30,000, competing in the same space as Tesla’s upcoming Model 3, which is expected to be priced similarly with roughly the same driving range.

“The Bolt EV concept is a game-changing electric vehicle designed for attainability, not exclusivity,” GM CEO Mary Barra said. “Chevrolet believes electrification is a pillar of future transportation and needs to be affordable for a wider segment of customers.”

http://www.autoguide.com/auto-news/2015/01/chevrolet-bolts-into-detroit-with-new-ev.html

Not bad. The more electric cars the better. The cheaper the better, too. I guess their dedicated team which monitors Tesla activities wasn't for nothing.
 
Nice, They could have come out with this car ages ago (yesyes the EV1) ... anoying that they announce it now that they basically have no choice to make a full Electric car with all the competition coming
 
It's ugly but at 30k$ and 321km autonomy, i'm a very interested buyer for a DD.

Electric car during the week
Corvette V8 straight pipe on the week-end (already have)

That's the futur and my goal.
 
Last edited:
Ça a l'air inspiré des monospaces Renault (scénic, Espace, Avantime), c'est cool qu'un constructeur américain s'essaye dans un segment généralement moins porteur aux USA.
 
c'est pas super beau, mais c'est pas ultra laid non plus...pour le prix et l'autonomie, ca commence a avoir de l'allure.
 
c'est pas super beau, mais c'est pas ultra laid non plus...pour le prix et l'autonomie, ca commence a avoir de l'allure.

mieux que la imiev et leaf coté design....mais tout de meme moins réussi que la volt (je sais pas meme catégorie)....c'Est vraiment pas beau, mais pour électrique..c'Est correct

mais effectivement a moins de 30k avec une autonomie RÉEL de 220 voir 250km...ca bien de l'allure comme DD et en plus full electric = presque 0 entretiens a long terme
 
C'est moins laid qu'une Smart/imiev/prius

300km de range full-elec ça a de l'allure en maudit.
 
mieux que la imiev et leaf coté design....mais tout de meme moins réussi que la volt (je sais pas meme catégorie)....c'Est vraiment pas beau, mais pour électrique..c'Est correct

mais effectivement a moins de 30k avec une autonomie RÉEL de 220 voir 250km...ca bien de l'allure comme DD et en plus full electric = presque 0 entretiens a long terme

personnellement, la nouvelle volt, je la trouve pas belle du tout. je prefere de loin le design actuel de la volt. mais sont autonomie de 80km electrique et apres, c'est au gas, j'aime moins ca.

30k, ca doit etre le prix us. ici ca va tourner au alentour de 40k avec les taxes. j'imagine que rendu la, les gouvs vont enlever le rabais "electrique"...
 
It's ugly but at 30k$ and 321km autonomy, i'm a very interested buyer for a DD.

Electric car during the week
Corvette V8 straight pipe on the week-end

That's the futur and my goal.

So do I! I want a classic convertible project car for summer/weekend and a electric car for daily commute and business! perfection IMO
 
So do I! I want a classic convertible project car for summer/weekend and a electric car for daily commute and business! perfection IMO

but then youll still feel like an idiot paying tons of money on plates for your weekend car with the Luxury TAx and the Over 4.0L tax + Gas at 3$ and Co2 Taxes were probabaly gonna get soon
 
Je vais passé pour un impie mai moi je tripperais sur un projet classique avec motorisation électrique performante...
 
but then youll still feel like an idiot paying tons of money on plates for your weekend car with the Luxury TAx and the Over 4.0L tax + Gas at 3$ and Co2 Taxes were probabaly gonna get soon
That's what we already do, Vette is 6L. I already pay a shitload more but it's expected.

Do they give discounts on plates for electric cars?
 
Back
Top