Where to find fresh fish (sushi quality)?

Nadim 323Ci

Legacy Member
Anyone makes their own sushi or tartares at home? Where do you get fresh fish?

I want to give it a try but I don't trust the grocery stores one bit.
 
any metro/iga that have actual "fish market" just tell them and it's gonna be good.

As you must know: stay away from package stuff.
 
Idk man, we've tried having raw tuna and salmon a few times and I've been disappointed each and every time despite having purchased sushi grade fish at Atwater market (yeah, I know, probably overpriced, but I also assume the quality is at least on par with grocers).

I thought it tasted a lot more fishy and less delicate than at the sushi restaurant. Maybe it's a mental thing too, idk.
 
Sirène de la Mer on Jean-Talon (well actually it's Dresden in that spot).

Many sushi, many times, place is pricey but quality and fresh as fuark.
 
We got some good tuna from United, I don't trust IGA after getting bad crab from there twice
 
You can hit these guys too, always fresh!

http://odessapoissonnier.com/

J'ai rayer Odessa de ma liste a cause d'une mauvaise expérience de service lol

J'ai eu l’impression de me retrouver dans un marché au poisson en Algerie avec un vendeur a pression. Il voulait carrément me forcer a acheter un Steak de Thon en plus de ma commande que je venais de passer...

-Aller Aller mon ami prend ca
-Non merci
-Mais la mon ami je viens de le faire couper pour toi
-j'en veux pas, je viens de commander 100$ de moru noir
-tu le mangeras demain le thon
-j'en veux pas et si tu insiste encore je laisse le reste de ma commande sur ton comptoir

il a viré de bord en beau calisse
 
J'ai rayer Odessa de ma liste a cause d'une mauvaise expérience de service lol

J'ai eu l’impression de me retrouver dans un marché au poisson en Algerie avec un vendeur a pression. Il voulait carrément me forcer a acheter un Steak de Thon en plus de ma commande que je venais de passer...

-Aller Aller mon ami prend ca
-Non merci
-Mais la mon ami je viens de le faire couper pour toi
-j'en veux pas, je viens de commander 100$ de moru noir
-tu le mangeras demain le thon
-j'en veux pas et si tu insiste encore je laisse le reste de ma commande sur ton comptoir

il a viré de bord en beau calisse

C'est vraiment malheureux ça...
 
Back
Top