Need advice about a "KVM Extender over Cat5" mini-project at work

HeReDaGo

Legacy Member
Quelqu'un s'y connait là dedans!?

Diagram: http://i.imgur.com/pll1cN1.jpg

There are 2 reception desk agents that EACH need to see/use 2 monitors showing information from 2 computers that are from 2 independant networks. (Total of 4 monitors displaying screens from 4 Desktop boxes) I can't make changes to the SW builds nor install Software KVMs type solutions. I need a hardware based solution. The 4 physical desktop boxes are currently located under the reception desk but the whole point is to move those to a secure location ~30 feet away (by conduit length).

  • Any wireless/bluetooth/etc. is prohibited
  • Agents need to see information on both monitors all the time but only need to control one at a time.
  • The 2" conduit is already in place (and is empty)
  • I've been told money isn't an issue but I'm trying to get clarification on this... (edit: 2,600$)
  • I need to buy equipment in the next week or so (before end of March 31 fiscal year for sure)

Are 4 of these Startech.Com SV565UTPU 500-Feet Usb Vga Kvm Console Extender Over Cat5 Utp the best solution to this request?
 
Last edited:
J'ai deja eu ca au bureau.

Une fois setter ca marche bien. l'ajustement des couleur peut etre de la marde un peu au debut, mais ca s'Ajuste quand meme vite.

on s'en servais pour partager l'affichage d'un PC sur 6-8 bureau (donc juste cable vga)
 
Pourquoi pas se connecter en rdp/vnc/etc sur l'autre PC ?
Chacun des 2 agents doit quand même avoir les deux écrans en permanence d'ouvert connectés chacun sur les 2 systèmes. Donc il va quand même falloir que je passe 30 pieds de câble pour chacun des 4 écrans.

Et c'est que les 2 machines sont sur deux réseaux indépendants (1 est sur notre réseau corporatif et l'autre est sur le réseau de la batisse en tant que tel) et devine pour qui je travaille à voir ma location, mais ce serait une tâche impossible dans le timeframe et le temps que je dois passer sur ceci.

Mais veut veut pas, j'ai 4 moniteurs qui doivent displayer 4 affaires différentes donc faut je les feed à des machines à 30' de là, RDP ou pas.

J'espère que ça fait du sens.
 
J'ai deja eu ca au bureau.

Une fois setter ca marche bien. l'ajustement des couleur peut etre de la marde un peu au debut, mais ca s'Ajuste quand meme vite.

on s'en servais pour partager l'affichage d'un PC sur 6-8 bureau (donc juste cable vga)

moi c'est juste de relier 4 moniteurs à leur desktop 30 pieds plus loin mais jvois pas pourquoi ça ne fonctionnerait pas. Pas de pré-requis de résolution spéciale.
 
I use KVM extenders all the time. IT's the way to go when you need computers in one area and the monitors in another. Some have mouse/usb connectivity while others you need to have a seperate one for that function.
 
I've used startech stuff but only their video extender on Cat5e. Good product. It's a very long distance (form PC to switch closet, back to another location not too far from the PC) so the image isn't as crisp as the original one, but I tried 2 other brand (some rated for longer distances) and they weren't as good.
 
Back
Top