Video Tesla Model X Launched!

DannyITR

Administrator
Staff member
http://www.montrealracing.com/wp/wp/2015/09/tesla-model-x-suv-launched/

The much anticipated Tesla Model X was finally released to the public at the manufacturer’s Freemont, California plant yesterday.

Tesla CEO and world superstar Elon Musk was on hand to deliver the presentation to much fanfare from the press. The X was proof once again that “any type of car can go electric,” Musk told an audience of at least a thousand before the first five customers (plus Musk) got their hands on a Model X.

The first customers included venture capitalist Steve Jurvetson and Google co-founder Sergey Brin.

The demonstration of the Falcon wing doors was a success as Musk demonstrated how close you could park a Model X and still have them open automatically without hitting anything. The sensors are actually located under the aluminum which is a great technological achievement.

The Model X comes with a 90 kWh battery that allows you to travel about 400 kilometers between charges. It reaches top speeds of 255 kilometers per hour, and goes from zero -to 100 km/h in 3.8 seconds (3.2 seconds in “ludicrous” mode).

 
1453427451270549831.gif























































Famous-characters-Troll-face-Okay-meme-face-589299.png
 
Meanwhile, Mitsubishi present to us their "Lancer facelift"...

"The X was proof once again that any type of car can go electric" Well said. Very well said

Still can't believe how many of Model T I see on the roads everyday, impressive !
 
J'ai hate de voir ces belles portes la en pleine hiver a -20 apres une couple d'heure de verglas.
 
je comprend pas, ca fait quelques mois j'en vois sur la route?
y'en a un qui se promène a Longueuil depuis un bon bout de temps
 
Messemble y'aurait pu sortir un autre design que de "gonfler" la S. Est belle la S mais en berline, pas en VUS/minivan.

je comprend pas, ca fait quelques mois j'en vois sur la route?
y'en a un qui se promène a Longueuil depuis un bon bout de temps

C'est des Model S(berline) que tu vois.
 
Tous se que je désire d'un suv!


D'un gars qui a les moyens pour un CX-5 GT...
 
Last edited:
Messemble y'aurait pu sortir un autre design que de "gonfler" la S. Est belle la S mais en berline, pas en VUS/minivan.



C'est des Model S(berline) que tu vois.

Ben non je sais c'est quoi la Model S, c'était définitivement la model x

C'était exactement le même véhicule que sur les photos, un VUS et non une berline
 
je comprend pas, ca fait quelques mois j'en vois sur la route?
y'en a un qui se promène a Longueuil depuis un bon bout de temps
Tu fumes du criss de bon stock.

Ça serait all over interwebz si y'avait une seul model X sur la route.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
 
About fucking time que la model X sorte. Je la trouve vraiment pas assez SUV et trop berline gonflée à mon gout... Comme les bmw 6gt et mb.

Asteur on fait les bets à savoir combien d'années de retard la fameuse model 3 va prendre pour sortir.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
 
Ben beau que ça ouvre par en haut... Mais à quoi ça sert si le chauffeur ne peut pas embarquer dans le siège avant?

Et dans les parkings sous-terrains... Tu ne peux pas apporter les kids?

Sinon beau SUV.
 
Back
Top