quart de mile décevant...

Status
Not open for further replies.

RoAsT

Legacy Member
J'arrive juste de napierville et j'ai jamais été décu de meme de ma vie..

1ere run:

reaction: .609
0-60 : 2.48
1/8 11.449
1/4 17.986@74.93

2e run

reaction: .163
0-60 2.695
1/8 11.556
1/4 18.106@76.85

3e run

reaction: -0.67
0-60 2.541
1/8 11.536
1/4 18.035@75.817

J'suis très décu de cela, surtout que le char stock est supposé de faire des high 16's
 
shit happens dude!

Peut-être que tu ne filais pas tres bien aujourd'hui..

ou peut-etre que ton char est due pour un tune-up..
 
oui, ca se peut très bien....J'pense aussi que j'suis pas encore assez bien habituer avec le char, ca fait moins qu'un mois que j'lai..
 
dont worry about it. It was kind of hot today, no good for turbos. The fact that you have a turbocharger is your ticket to spped, its so easy to get more HP. What are the specs of your car anyway? Im not familiar with that engine.
 
my engine is called the CA18ET

it's 1.8litre sohc turbo.

the turbo is a garett t2 and the boost is set to 6psi, for a result of 135hp, 135lbs of torque. All of that, is off course rwd!!
 
yes stock is supposed to do 16, but don't forget what year is your car now? It's been through alot, don't expect miracles from it. It's not your fault, time is just taking it's toll upon the car!
 
you can get that up to 200hp sooooo easily. Get a used intercooler from an Audi/SAAB/Volvo etc, raise the boost a bit, get a free flowing exhaust and voila. So easy and so inexpensive(for what you end up with). Just make sure you have an A/F gauge when upping the boost. Running lean would be bad, hehe.
 
need a boost controller? i can make you the same one i have on my car. totally adjustable from 5 to 20psi.
 
La fiabiliter est inversement proportionel au boost!!!! oublie pas!


Moi je suggere l'intercooler (comme Saab900t) Parce que sur mon auto je vois une grosse difference avec l'intercooler froid et chaud (apres plusieurs minutes dans le fond...)

Avec l'intercooler, tu gagne des HP sans perde de la fiabiliter...

Apres ca, la ligne d'exhaust....

Ensuite monter le boost...sauf que pas trop, puisque tu risque de rouler pauvre...et de tout faire sauter...renseigne toi sur le boost max que ce char la peu rouler avant de le monter!

Tu peu facilement faire du 15 seconde flat avec ca..et peu etre meme 14 bien tuner..sans mettre trop d'argent.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top