Build a KA N/A

Status
Not open for further replies.

Camry90

Well-known member
what parts do you guys recommend? i want to get as close to 200WHP as possible... i know poeple might tell me just to turbo the KA but that's not what i want right now.
so what parts do you recommend? for pistons, bearings... all the internal.
and also, do you know a machineshop that can shotpeened my rods?
thanks
 
si y'a des sr20 qui font 200whp NA sa doit se faire la.... moi je connais rien sur ce moteur la alors j'peux pas t'aider, mais j'te conseil de faire un search sur npclub y doit avoir qqn qui l'a déja demander ou qui roule ce setup...

prépare toi a payer une coupe de peanuts par contre, ptre meme plus que y aller turbo...
 
Snake_Charmer said:
n/a 200hp with ka24de....not so easy
easy as 1-2-3
achete des piston CP , pogne toi des rod , je rois que eagle en font
fait balancer ton block installe des cams jwt avec des cam gear + intake exhaust et une tite job de tete et t'est pas loin de ton 200whp
 
200sxBoY said:
easy as 1-2-3
achete des piston CP , pogne toi des rod , je rois que eagle en font
fait balancer ton block installe des cams jwt avec des cam gear + intake exhaust et une tite job de tete et t'est pas loin de ton 200whp

Faire balancer le block? HAhAHAHA pis les rods de KA24DE sont deja forger. Y va falloir avoir des bonnes cams, des pistons a plus haute compression ou/et un head gasket plus mince. Faire balancer le rotating assembly pis mettre des bon valve springs + retainers. Une exhaust 3" avec un bon header 4-1 pis un intake, des injecteur plus gros, pis un stand alone.
 
I could spend hours debating how to get to 200hp on a NA KA but that thread on another board has more info.
I personnally think it will cost more to reach 200hp NA than to build a low boost low cost turbo solution. But since you want to keep it NA.
Here's a few parts for a KA24DE:
Cams from PDM racing.
Ka24de.com has some supertech KA24DE 10.5 compression forged pistons using standard bore.
The standalone is overkill, get some tuning done by Mr. Almasi. There's nothing a nice rom tune can't do :)
 
Ka24 mods

Hello,
I run a modified 240SX here is a list that will acheive 200+ for you (proven)

Nismo Forged piston kit (stock forged rods)
ported head and intake (by TK Race)
shave head about 15,000-20,000's (same guy)
race cam (You choose)
Short K&N Intake with 300ZX MAF
walbro 255 Fuel Pump (Or inline MSD)
Stock Ignition
NGK G plugs good wire set
Get your injectors cleaned with the $50.00 canister kit
Computer tuned by Robin Almasi on the dyno for exact mapping.

The difference is incredible and a 2.4L modified KA will kick the piss out of the SR20 2L and will live to tell the story over and over. (FAST & RELIABLE) it is just a reliable set up that lasts. The price difference is not that big.

Again this is my opinion but I race my 240SX and hard.

Drew
 
thanks for your input. any suggestion for machine shops? does TK do everything from head-work to block balancing?
 
Ive got pretty much teh top machine shop around
the owner is called mark
hes out in new england however hes here every week or two for his GF and can pickup your blocks and head to get all the work done
hes absolutely amazing
Hell also be building my friend's 2.6 liter EJ26 n/a motor
 
sspikey said:
Ive got pretty much teh top machine shop around
the owner is called mark
hes out in new england however hes here every week or two for his GF and can pickup your blocks and head to get all the work done
hes absolutely amazing
Hell also be building my friend's 2.6 liter EJ26 n/a motor

ok, i'll look into that. i'll just have to wait untill i start stripping my engine at school then i'll get the head done. an other question, do i need to have all the upgraded parts for the head before he work on it?
 
ideally youll want him to put it all together also so he can adjust all the tolerances properly
 
logik23 said:
Faire balancer le block? HAhAHAHA pis les rods de KA24DE sont deja forger. Y va falloir avoir des bonnes cams, des pistons a plus haute compression ou/et un head gasket plus mince. Faire balancer le rotating assembly pis mettre des bon valve springs + retainers. Une exhaust 3" avec un bon header 4-1 pis un intake, des injecteur plus gros, pis un stand alone.

regarde , encore une fois tu calle , stfu , tout le monde a compri que je parle de balancer les rods le crank et les pistons
des rods forger de 240sx (si ils sont vraiment forger mais j crois que oui) Pese UNE TONNE ,
as tu deja prit un crank de sr20 dans tes mains pour le peser ? des rods ?
sa bien beau etre forger mais sa pese uen tonne
un n/a pour aller chercher du HP ils faut que sa vire des gros rpm , sa aide avec des rods plus legerte et des piece plus legerte
j'ai de la misere a comprendre pourquoi un K24 de honda pourrait facilement faire 170whp et qu'un ka24de aurait toute les misere du monde a en faire 200

le stand alone ? envoie le repgrogrammer par robin (je crois meme qu'il peut convertir un maf a un map maintenant)
fak arrete de parler de cke tu connait pratiquement pas
 
Rien de dure a avoir 200Whp avec un 2.4 litre o_O , J'ai deja eu (mon ami ...) un KA24E de 180Whp et y'aurais pus n'avoir encore dessus ... ou des trucs de meilleurs qualité .
 
200sxBoY said:
regarde , encore une fois tu calle , stfu , tout le monde a compri que je parle de balancer les rods le crank et les pistons
des rods forger de 240sx (si ils sont vraiment forger mais j crois que oui) Pese UNE TONNE ,
as tu deja prit un crank de sr20 dans tes mains pour le peser ? des rods ?
sa bien beau etre forger mais sa pese uen tonne
un n/a pour aller chercher du HP ils faut que sa vire des gros rpm , sa aide avec des rods plus legerte et des piece plus legerte
j'ai de la misere a comprendre pourquoi un K24 de honda pourrait facilement faire 170whp et qu'un ka24de aurait toute les misere du monde a en faire 200

le stand alone ? envoie le repgrogrammer par robin (je crois meme qu'il peut convertir un maf a un map maintenant)
fak arrete de parler de cke tu connait pratiquement pas

Keske je connait pas? lol, ok, mon grand, avec ton balancement du block, si tu voulais dire le rotating assembly, tu aurait du le dire, pis j'ai dit un stand alone pour enlever le MAFS, si Robin peux aller au MAP, c'est avec un stand alone. Pis tu a rien parler de la tete, kelke chose de tres important dans un moteur NA, pis les cams pis les springs du KA on besoin d'etre upgrader plus que avoir des rods plus legeres.
 
Hey logik
if your so smart
WHY a 3" exhaust on an n/a motor?
im curious
arent 3" turbo application exhaust?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top