suspension ractive?

Status
Not open for further replies.

charlo

New member
heu...une ptite question a propos du stuff de marque ractive. J,ai des bons prix chez un marchand mais la plus part de ses produits c'est du Ractive..c tu cheap comme marque ou c bon?je sais que mon muffler ractive fait tres bien la job mais la je pense m,acheté des coils ajustable de cette marque...est-ce que je fais un bon choix?
si vous connaissez ca plus que moi, eclairer moi
merci!
 
RActive is show no go. don't go for ractive parts they aren't great for your shocks and springs go for marks like tokico, or kyb's stuff liek that anmd for springs go for nuespeed or marks liek that. but ractive don't go for that they are pretty $Hi*Ty
 
i had the choice between used springs (h&r) and new ractive coils,the chice i made was the best ,i got the H&R's and im damn proud of them :D
 
I think Ractive is good for accessories (spelling?), I got their shifter knob and chromed boot and they look really nice. I'd also get pedals amd seats from them and other stuff that is not related to handling or perfomance. But for coilovers I wouldn't trust.
Unless someone comes and proves that they makde decent coilovers or maybe it will take some time and they'll be able to provide us with good but cheap perfomance parts, who knows!
 
i have the coilovers on a 92' civic hatchback. it's a pretty rough ride but the handleing did imporve over stock. i also hace an intake and exhaust that i'm happy with. for the money i paid it was well worth it until i can afford some really good stuff. overall it's not as bad as everyone says.
 
Avoid the coil-overs, headers, ignition wires, heat-shielded filters, short shifters et j'en passe...

Je ne ferais confiance qu'au axle-backs, mid-sections et univ. mufflers (et pas toute la gang... celui avec le genre de turbine à l'intérieur me fait vraiment rire, celui qui est la copie du 5Zigen Fireball NA est très bien par contre pour le prix).

Like the others said, you pay for what you get...

For good coil-overs, try Skunk2 or even better: Ground-Control.

Go to my favorite shop, www.yfrautosport.com

Assez têté... good luck!
 
les rear section ractive( je sais pas si c la meme chose pour les muffler ) mais yon une restriction....donc tu mets ton rear section en passant gagner 2 3 hp....mais tu en perds 5 6 pas tres bon mettons
 
coil-over ractive, ca existe pas!

je m'explique : c'eset du all show c'est tout. Sur une voiture de show, ca peut etre pas pire, d'ailleur on en voit des fois. Mais sur une voiture de rue, après un an, la bague rouille et tu peux pu rien ajuster. Pratique! Nan, oublis ça! C'est du pipi d'chat! :D
 
j'ai acheter ca a ma blonde dernierement (a trip char) ils sont en alu les bagues et l'ajustement se fait tres bien même a -25 avec le sel et le sable mais il sont raide en criss, ca sprig dans l'char.
pour palier a ce andicape, j'ai du lui acheter des bon shock (tokico) au bout de la ligne, j'aurais du payer le double au départ.

Mon conseil, si vous n'etent pas capable de vous payer le best, pacienté un peu. Don't buy shit!
 
Achete ce que tu veut.

Ractive is low end but you dont go snowboarding with a 1000.00 planche a neige either when your a novice!

try lowering your car for the fun then upgrade latter on... It wont do anything bad to your car.

for $$$ vs fun factor it is tops.




Originally posted by charlo
heu...une ptite question a propos du stuff de marque ractive. J,ai des bons prix chez un marchand mais la plus part de ses produits c'est du Ractive..c tu cheap comme marque ou c bon?je sais que mon muffler ractive fait tres bien la job mais la je pense m,acheté des coils ajustable de cette marque...est-ce que je fais un bon choix?
si vous connaissez ca plus que moi, eclairer moi
merci!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top