bike or car.. ?

Status
Not open for further replies.

ßlood

Legacy Member
Okay, enough with the import cars.... if you wanna go fast get a motorcycle! Period. My crotch rocket would beat any rice rocket regardless of what turbo/NOS you got.

Hopped up car = 250 hp @ 2000lbs --- Stock bike = 100 hp @ 370lbs

Do the math, if you want fast, get a bike. Ricers look nice but mean crap for performance. More show than go (the majority anyways).


:p :p
p..s .. im not saying the cars are ugly there pretty nice as well:bigup:
 
Well for me it's more like 127hp to the back wheel for 387 lbs. In a 2200 lbs Civic you would need 730hp to get the same HP per lbs so forget about it. There is one thing cars have more than bikes though and that's torque so if they race us on a rolling start, with a fast car, you can get a little surprise on your bike. My friend has a 11 sec CRX (GSR turbo nitro with forged pistons, rods and sleeves and has ran a best of 11.82) and when we race on the highway with my GSXR 750 1998, he can keep up easy till he tops out at 257, then I keep going to 290s... but if I'm not carefull, he can pass in front of me till 250 for sure.
 
And bikes, even though most of us would think the opposite, really arent aerodynamic. So at higher speed you dont need the same power ratio as a bike to pass it. And also the biggest thing of bikes is: Most motorcyclist cannot drive the bikes to there limit. Most of us cannot launch a bike like the bike good or take turns as fast as the bike could and this is why often bikes arent as fast as the stats would say....

But bikes still rules!!! The feeling is like nothing else. Buy a good bike and take some good driving courses (like fast) and start kicking some butts (bikes or car) as I've seen cbrf3 well driven beat r1 etc...


But to me biking is in the first place to have some fun wich cars cant give me. Not saying cars arent fun just not the same....
 
Honda Rules ! 600RR bad-ass ! Daytona 250 Checkered Flag.

Honda 1-2-3 Podium sweep for the AMA Superbike Daytona 200! GO Duhamel !
 
En premier lieu, un bike c'est fait pour s'amuser.
comme avoir juste un bike n'est pas pratique, je te conseil
de t'acheter un véhicule normal avant d'acheter une moto,
ensuite achete toi en, une!

Moi je le prend la semaine pour aller travailler quand il fait beau,
mais quand il pleut... c'Est désagréable.

Auto Normal, ensuite Bike..
c'Est pour sa que j'ai opter moi! ;)


Et de plus, les policiers sont de plus en plus, rétissant à l'égard
des imports Car..
et beaucoup moin à l'égard des Muscle Car..
normalement, les muscle Car, sont conduit pas des adultes
*responsables* et les imports, par des jeunes qui ne pensent
qu'a s'énervé.

De la une bonne raison pour S'acheter une moto, pour les sensations fortes. Du moin ils n'ont rien n'à dire sur les motos,
à part les excès de vitesse fréquente, et le fais de retiré la laine
qu'il y a, dans le silencieux :laugh:

Fais ton choix,..mais d'après moi.. auto normal ordinaire et
un beau Racer! :bigup:
 
Last edited:
C'est sure que sa te prend quand meme une auto mais t'en qu'a modifier une auto, achete un bike. Sa coute moins chere a la longue et sa va toujours avec le potentiel pour etre plus vite.

C'est vrai que beaucoup de monde ne savent pas rider, mais il y a aussi beaucoup de monde avec des chars qui tirent beaucoup et qui savent pas chauffer, la meilleur preuve des gars qui roulent dans le 15 avec des Type R....
 
Originally posted by WhiteZomby
C'est sure que sa te prend quand meme une auto mais t'en qu'a modifier une auto, achete un bike. Sa coute moins chere a la longue et sa va toujours avec le potentiel pour etre plus vite.

A Vrai dire, une moto va toujours être plus vite,
investit 3500$ en modification interne sur une civic,
investit 3500 en modification interne sur un bike...

Si c'Est le sentiment de puissance, et de vitesse que tu veux..
ya rien d'autre qu'un bike qui va t'offrir sa...


J'ai déja essayer plusieurs autos, Catégorisé Intense..
j'ai jamais eu le feeling d'adrenaline d'une moto.

Tk.. a toi de choisir!!! ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top