Cardio and training...

Status
Not open for further replies.

licheur_de_gland

New member
These days I feel unmotivated to go to the gym. I love lifting weights tho, the problem really resides in cardio... I've been doing cardio 4 times a week for quite a while; however, these days, I dont feel motivated to go and train on an eliptical and even less on a threadmill. This week, I did cardio training only 2 times (while still doing my 4 days of weight lifting).

My question is, is 2-3 cardio training sessions per week enough to keep me in shape ? :dunno:
 
combien de temps tu fais du cardio par session ? as-tu un régime spécial ou tu manges normalement ?
 
Absolutely, 3 cardio sessions is enough per week when combined with weight training.
 
I eat A LOT, but very well.

I dont wanna lose weight, since I'm 6 foot tall and I weight only 150 lbs. All I want is cardiovascular fitness, so my session are ~20-25 minutes of intense cardio @ 75-85%.
 
Eating lots is great as long as its the right food at the right time (as im sure you already know). for your body type most trainers would say 3 times per week for cardio is the proper amount seeing as you are not looking to shed a ton of unwanted pounds and are lifting 4 times a week ..
 
Absolutely, 3 cardio sessions is enough per week when combined with weight training.

Tout à fait. À moins que tu veux t'entrainer pour être un athlete de haut niveau, 2 à 3 sessions de cardio est assez. Si tu gardes tout le temps la même routine, tu vas te démotiver. Alors au lieu de courrir au gym, sort courrir dehors ou fait du vélo ou du patin en ligne.
 
6 pied a 150 :S moi jfais le meme poid a 5"6
c'est sure que le cardio est un must 2-3 fois semaine. moi j'en fais par boute sa depend si je bulk ou cut. quand j'en fais c'est de 15-20 minutes pas plus mais ca c'est moi.
 
Oui je suis assez slim...

Dit toi que j'ai passé de 200 (oui, 200 lbs de gras) a 142 ... pour remonter a 150 de muscle...

Mon but presentement est de prendre de la masse musculaire mais en restant toutefois en forme... J'me dit, quand je lève lourd, mon coeur pompe en masse, et si je fais 2-3 seances de cardio par semaine j'devrais être pas pire...

Merci de vos conseils ! :bigup:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top