old mini race car

Status
Not open for further replies.

fredbike

New member
UNe bonne veille mini, une bete sur la trac, pas cher d essence et d entretien

L auto retourne sur la trac en mai, j ai refait le dash, les pneus sont neuf
J ai un big brake kit en avant refait a neuf, les lignes en stainless en avant on ete changer, j ai mis de la rbf600 dans le systeme

L interieur est fini avec de la membrane insonorisante plus un tapis partout, 2 banc de course et 2 ceinture avec camlock

j ai pas encore refait la peinture, mais elle est en bonne etat

apres le 13 mai je la remets dans le garage, j ai decider de m en racheter une comme daily driver, la mienne sera donc a vendre

Je parle aussi anglais :

here s the specs of the car :

Engine: Originally a 1969 Cooper S, Overbore to 1312cc, Kent 266 cam, New crank/cam bearings, Head is ported and polished, Upgraded full exhaust (including headers), Rebuilt twin 1 ¼ SU’s with K&N filters, Electronic ignition (inside old dizzy).
Transmission: Straight cut drop gears4 speeds
Suspension: Front: Heim joint (Adjustable Castor/Camber/Toe-in/ ride height) with Adjustable shocks (SPAX)
Rear: Coil-over rear suspension with stock trailing arms.
Body: Front/rear fiberglass flares, Fiberglass flip front, Fiberglass trunk lid
Interior: Roll Cage (door bars and cross member have been removed)
No radio or speakers, Fuel Cell in trunk
Brakes: Front: Discs, Rear: Minifins
Wheels: 13x6 (Vegas) * 4 New 175/50/13 Sumitomos (all season).
New pieces * less than 1000km’s on them, Exhaust (incl headers), Starter, Fuel Pump, Poly motor mounts, Ring gear, clutch-throw out bearing cover and arm, Rebuilt Clutch slave cylinder.
It s an old gt5 racer, it's a stiff and loudy ride, their is not a lot of original parts left on it. If you are looking for a race car or a good deal on a tons of parts, this is the perfect car for you.

Please contact Frederic at: fgareau@studiocycle.ca Located in Montreal, Quebec

Prix demande : 9500$ nego selon pieces incluses
 
bon bon bon...avant que je soi pris pour l entreposer....6000$ ou 5000$ sans les bancs et les ceintures

l auto était un daily drive en ontario, elle a besoin d un ajustement de carburateur de timing et une bonne batterie pour rouler parfaitement

je suis pret a prendre une petite voiture en échange pour ma blonde !

merci
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top