Nissan/Datsun guru i need infos on '72 skyline

Status
Not open for further replies.

LaTtOinE ...

New member
Hey guys, I'm mostly a muscle car fan, but i've found a lot of interest in the 72' skyline and i've search the web but didn't found that much info on the ride. If u guy could give me some infos (ie: website) that would be great. Plus if anyone know how much they're they going for that would also be great. THank!:bigup:
 
Extremely expensive, and I heard they are very hard to get out of the country because the Yakuza like them. lol
 
Tu auras rien en bas de 45000$ qui a de l'allure,je regarde de temps en autre pour un S30 1971 et c'est pas mal les prix a payer pour une clean avec une couple de mods.
 
^^ alright guyz, i saw one top noch on a jap website asking aroud 48k and i told myself that guy must be out of is mind, but if you guyz said so alright i then, thanks!!! By the way i know it's a inline 6 rwd, the car weaths around 2000lb but do u guys have more spec on the car. thanks anyway!
 
Quel model exactement tu veux ?? Le KPGC-10 1972 ou le C110 1972 car cette année la cetait la fin du kp et la premiere année du c110.

Skyline_C10.jpg


GT-RC110.jpg
 
independent suspension on 4 wheel, S20 engine AWSOME legendary engine, VERY expensive car, VERY VERY VERY hard to find parts (any parts...)and try to find something OEM not modify or repainted, japanese suck ass in restoration... sad but true... bondo everywhere... from 1968 to 1980 is the worst year for JDM steel... crap steel... these car was rust bucket after 3 years so the one still alive have some bondo and 2 or 3 paint... if you have the money to buy one of these, just go to japan and check every inches of these cars...

all i can say
 
^^ Comme la blanche, mais la vous m'avez pas mal découragé !!! Je me doutait un peu que c'était des rust bucket, anyway it's a sweet car! thx!
 
fais juste regarder mon thread! mon 510 etais une poubelle pis a lavais juste 58000 miles!

le metal des année 70 c'est de la merde

je dit pas de pas en acheter une! mais sois pret a chercher des pieces, p-e refaire les plancher etc....

check mon 510 c'est un des datsun les plus vendu pis jachete des piece d'australie passke ya rien en amerique!

sois juste pret!
 
Moi aussi j'en veut une, un jour,

Si j'étaistoi j'irais en personne pour voir la voiture en vrai, c'est quand même des voitures de presque 40 ans, et c'est un gros investissement on parle de 30000-45000$ pour une RÉPLIQUE de GT-R, une vraie GT-R c'est environ 120000$ et plus.....


Ce sont des vraiment belles voitures mais prépare toi a faire du costum pour certaines pièces, il y a certaines pièces qui sont interchangeables/modifiables avec les S30z (240z).

Je te dis que si t'a l'argent go for it, sans joke, il doit pas en avoir beaucoup au canada (moins de 5 peut être????), c'est pas comme des vieilles Camaro, Trans-Am, Charger, Challenger etc... qui sont plus communes ici.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top