Road Test: 2013 Toyota Rav 4

DannyITR

Administrator
Staff member
2013-Toyota-RAV4-front_rdax_646x396.jpg


Often touted as the vehicle that created the compact crossover segment, consumers care little for history and instead want a product that fits their modern needs and wants; which is why the Toyota RAV4 came to be in the first place.

So with demand for the small soft-roader waning, a fourth-generation RAV4 is here, looking to attract new buyers with more sport and more style, though without a few of the features we’ve come to expect.

Dressed to impress, the new RAV4 is cooler than ever with a new front fascia, a lower roofline, sportier alloy wheels and a rear spoiler. Mirroring the sort of swoopy lines that characterize modern competitors like the Hyundai Santa Fe and Mazda CX-5, it’s certain to resonate more clearly with car shoppers looking for a more stylish cute-ute.

Read the rest here and watch the video:

http://www.autoguide.com/manufacturer/toyota/2013-toyota-rav4-review-video-2330.html
 
wow, so basically almost all toyota cars gets projectors now ..... HOnda is still loving their halogen headlights.
 
Du cul on dirait un rdx

^True, with no more rear mounted spare wheel it look like an mdx/rdx

Quand même, le look est loin d'être conservateur comme on était habitué, j'aime !
 
wow, so basically almost all toyota cars gets projectors now ..... HOnda is still loving their halogen headlights.

what?

toyota get projectors yeah but its still halogen headlights....xenon if anything is an option



and sucks that the v6 is gone. 300hp awd rav4 was a blast to drive
 
It looks really good I find but hopefully they will review the no V6 decision and will offer it later on



.

ive noticed toyota will never throw all their eggs in one basket. they modify//improve things slowly to awaysl have something "new" for the upcomming years. kinda like how at first they "dropped" the XRS and then the following year it was available

i think it will infact get the v6 option and i can only hope it gets the 2gr-fse. d-4s ftw
 
Oublier le v6...je suis représentant chez toyota et sa ne se vendais pas vraiment...les gens devront aller vers un highlander pour avoir un v6...
 
Oublier le v6...je suis représentant chez toyota et sa ne se vendais pas vraiment...les gens devront aller vers un highlander pour avoir un v6...

Ou le Venza.

Et probablement que Toyota va lancer d'ici un an ou deux une version hybride passablement musclée qui "remplacera" le V6 tout en consommant moins que le I4. Toyota remplace tous les V6 et moteurs turbo par des hybrides.
 
Ou le Venza.

Le venza c'est une clientèle ''appart''! Habituellement les gens qui ont un Venza son des baby-boomer qui en veulent trop pour rien...Un gros camion très spacieux pour faire 8000km maximum par année à 2 personnes,un v6 pour rien tiré et beaucoup d'équipements dont ils ne se serviront pas....

Le highlander aussi change dans l'année 2013 en passant(les modèles 2014) ainsi que les corollas et thundra de ce monde...on vas voir quelle clientèle on vise cette fois!
 
La Venza a quand même plusieurs avantages je trouve. Celui qui achète un highlander plutôt qu'un Venza alors qu'il n'a pas besoin de grosse capacité de chargement (les 3 quarts des acheteurs) est un idiot.
La Venza a un habitacle bien plus accueillant je trouve, en fait c'est mon intérieur préféré chez Toyota.

Sinon je suis très excité à l'idée de voir une nouvelle Corolla. C'est la même depuis 10 ans presque, la 2009 c'était un gros facelift plus qu'autre chose. J'aime beaucoup les dernières Prius et Yaris, donc mes attentes sont hautes, malheureusement la Corolla est développée pour les USA et pas le monde comme les yaris et prius...
 
Back
Top