Calendrier d'événements

Welcome to 2014.
I'm sorry to say and understand getting roasted for this... but what I've seen since I moved back to MTL is that the sleepy Ottawa car scene wins over what's left here. What happened!?

I'm sorry to say and understand getting roasted for this... but what I've seen since I moved back to MTL is that the sleepy Ottawa car scene wins over what's left here. What happened!?
Oh shit

Envoyé de mon SM-S931W en utilisant Tapatalk

• Like
Reactions: 337
car scene is very sad lately. Only few big meets, and to get people all car brands are welcome. Before, you can get like sentra meeting, and a bunch of sentra were there. sentras.... Good old time.

Every single people I met back in university were braging when they will have money, they will have nice cars. Each one of them got either minivan or boring grey underpower small SUV. By looking at the cars on the roads, seems like most people have the same thinking.

Also , few people getting nice cars, are mainly posers. Brag about how many hP they got, at what speed they automatic gear box shift; but wont ever do a pull, nor getting the car on the track...

So yeah, it's dying slowly : bad roads, cost of life, fake enthusiast, cars dont require mods anymore and cops killed the Qc car scene.

Your best bet is FB groups. They post time to time some meet.

If not, eurokracy seems the biggest event, few people from US are joining too,

Last edited:
  • Like
je pense que le plus gros probleme c'est le coût de la vie et la complexification des autos.
en 2003, tu voulais des 16" sur ton civic. t'achetais des 16" avec des tires khumo pour 7-800$

Maintenent, c'est rendu des 18 sur le trim de base, 250$ le tire, 300$ la roue.

-Système de son, tu prenais un rédio en spécial au futureshop, un sub pis une ampli, 25$ de fil chez madisson pour 5-600$ t'avais dequoi qui "buchait"
-Aujourd'hui, c'est quasiment plus remplaceable un rédio. Tu perds des feature au lieu d'en gagner.
-Ya aussi le bout ou conduire c'est rendu de la marde en ville, ya trop de mondre, les routes sont scrap, ça coute une esti de beurer de Gaz.
-Je prend le bus pour aller downtown, ça me coute plus cher que d'y aller en char, c'est plus long mais fuck traverser montréal nord / sud.

cout de la vie cest sur.

mais ca ne fait pas 60ans non plus que les char cool ont arrêté d'existé, ca fait que quelques années.

mais un char de 10ans c'est trop vieux pour ben du monde, et ca passe à autre chose.

• Like
Les meets de qualité qui existent présentement

-Meet épicure (Mtl) : voitures sports classiques de qualité année 2006 et moins.

-Café got soul (Mtl) : exotiques/classiques/porsche

-Carrera café dimanche matin (Laval) : Porsche et exotiques

Envoyé de mon SM-S931W en utilisant Tapatalk

Last edited:
  • Like
Back