Model S Plaid 9.247s 152.09mph at Bakersfield

I think the biggest problem you will find is and always will be the tires. Finding street tires that can handle the instantaneous torque to get those numbers and also support the weight of the car will be more and more difficult to make.

c'est vraiment impressionnant, le monde ont pas idée comment 9 bas c crissement rapide pour un char de rue pas vidé...

Tu peux tout dire mon loup mais tu parles souvent à travers ton chapeau pour Tesla.

Parlé a travers mon chapeau? Où ça? Je trouve les Tesla laides ça c'est une opinion, je trouve les fanboys absolument détestables sur le net ça c'est une opinion. J'ai rien dit de faux sur des faits par contre à ce que je saches?

Regarde engineering explained ça en dit long comment Tesla fonctionne pour leur chifffs que ça soit range ou 0-96kmh mais c'est beau pour internet.

J'ai absolument rien dit contre le chiffre de quart de mille c'est impressionnant! je pense que ça va être de moins en moins impressionnant dans pas si long et devenir le standard des chars électriques même les pickups vont faire 11sec quart de mille

Tesla battery event a montré une nouvelle batterie cell plus grosse avec un système qui permet le charge rapide et décharge rapide au lieu d'un petit tab sur chaque cell. Si ça décuple le transfert d'énergie des batteries ça va être fou la performance et peut être enfin recharger dans un temps digne d'une station service.

Je suis pas réfractaire à l'innovation ni aux chars électriques j'aime juste pas vraiment les voitures Tesla pour plusieurs raisons et c'est mon droit.

Le quart de mille reste le quart de mille c'est sur une track mesures contrôlées.
C'est débile mental les chiffres qu'on voit ces temps-ci, low et sub 9 avec un char ordinaire même as de modifications.

Avec la simplicité de l'électrique ça va juste descendre encore plus, plus de batteries avec des strips de décharge plus rapide, plus de gros fils pis that's it. Surtout quand tu veux juste faire une run pis attendre 15 minutes après pour tempérer.

Je serais pas surpris de voir du 8.x bientôt et d'autres micro compagnies sortir des one-offs encore plus vite. Déjà les "exotiques" sortent 8.6 même pas sur une track officielle.

Oui oui mais je peux t'assuré que pour la Model 3 avec le cooler le problème de surchauffe n'est plus la.

Pis pour la vitesse de l'électrique justement il faut vraiment que les manufacturiers step up pour l'hybride pour avoir le meilleur des 2 mondes! Un Supercar simplement électrique, fuck non. Maintenant j'ai le ''parfait'' garage pour le budget mais j'aimerais ca mettons que ma Tesla avec mon Boost 50 soit pas autant proche de ma Lotus.

Je me lance dans une info! Ma Model 3 SR+ est la plus light du line up (3600lbs) 330hp RWD mais vue que j'ai une early (2019) j'ai le moteur arrière de la performance qui est maintenant débloqué à 388hp avec un module de Ingenext..

En gros my god que j'aimerais ca que ma Lotus soit hybride pcq le prix du gas me fait capoter quand ca fait 60000km je le paye pas!

La tienne est pas blanche déjà tu es sans la minorité absolue. J'espère tu ose rouler plus vite que 100 aussi :)

Je suis descendu à Bromont lundi férié j'ai du dépasser 20 Tesla 3 blanches, aucun roulant plus que 100kmh. On dirait que 98% des proprios sont zéro intéressés dans les chars.

I think the other part is that unlike your lotus and every other supercars you can't daily the car and drive it in the winter

Driving an electric car it's weird, but the lack of outside noise due to soundproofing makes you a calmer driver. You're more relaxed. No joke.

Le monde aime les chiffres pas la conduite ce genre de chiffre va creuser la tombe des vrais voitures qui te donne le sourire même si ça fait du 12s sur le quart .

Mais félicitations à tesla pareil il révolutionne chaque aspect de l’électrique depuis leur jour 1.

Parlé a travers mon chapeau? Où ça? Je trouve les Tesla laides ça c'est une opinion, je trouve les fanboys absolument détestables sur le net ça c'est une opinion. J'ai rien dit de faux sur des faits par contre à ce que je saches?

Regarde engineering explained ça en dit long comment Tesla fonctionne pour leur chifffs que ça soit range ou 0-96kmh mais c'est beau pour internet.

J'ai absolument rien dit contre le chiffre de quart de mille c'est impressionnant! je pense que ça va être de moins en moins impressionnant dans pas si long et devenir le standard des chars électriques même les pickups vont faire 11sec quart de mille

Tesla battery event a montré une nouvelle batterie cell plus grosse avec un système qui permet le charge rapide et décharge rapide au lieu d'un petit tab sur chaque cell. Si ça décuple le transfert d'énergie des batteries ça va être fou la performance et peut être enfin recharger dans un temps digne d'une station service.

Je suis pas réfractaire à l'innovation ni aux chars électriques j'aime juste pas vraiment les voitures Tesla pour plusieurs raisons et c'est mon droit.

Je tiens pas notes de tout tes postes parce que j'en passe beaucoup. T'as droit à ton opinion mais il est simplement trop négatif pour l'adresser la plus pars du temps et fini en échange inutile.

Je suis Engineering explained religieusement et j'ai hate de voir sa théorique avec les spéculations de Tesla pour la Plaid +! So far la Plaid deliver! Pour ce qui est de l'autonomie c'est malheureusement vrai que les voitures électrique sont vraiment sensible aux conditions jusqu'au vend dans le dos... C'est horrible avec mais mountain bike sur le toit, je perd 100km d'autonomie... Hopefully que les nouvelles cell de battery 4680 vont offrir le range promit en plus d'être jumeler à la ''thermopompe'' pour aider l'hiver.

En gros c'est juste ca je dis. J'en ai une, je peux partager mon expérience et mes recherches mais tout comme toi qui dit que les Tesla fanboy sont lourd, je passe souvent les commentaires sur le forum pour simplement pas me battre dans le vide. Je me répète souvent mais on a toute la même passion ici.. Mais avec le temps le gens ont changé, prit un confort à être des bully ou flasher donc c'est juste plate de partager.

Driving an electric car it's weird, but the lack of outside noise due to soundproofing makes you a calmer driver. You're more relaxed. No joke.

Totally and it honestly took me some time to enjoy my Lotus.. You get use of how relaxing and convenient the electric car ride is... It's really hard something to justify a ride in my Lotus instead of my Tesla.. Especially with the gas price.

La tienne est pas blanche déjà tu es sans la minorité absolue. J'espère tu ose rouler plus vite que 100 aussi :)

Je suis descendu à Bromont lundi férié j'ai du dépasser 20 Tesla 3 blanches, aucun roulant plus que 100kmh. On dirait que 98% des proprios sont zéro intéressés dans les chars.

La réalité c'est que surement qu'ils pensent pas ce rendre :laugh:

Je roule toujours 120km/h sur mon daily commute ou les petites rides mais la réalité est que sur les longue ride vue que j'ai celle avec le moins d'autonomie je dois rouler 100km/h mais t'inquiète.. je garde ma ligne lente ;)

La différence est de près de 50km d'autonomie à 100km/h vs 120km/h .. :/ Et avec mes vélos à 120km/h oublie ca.. Je vais même pas faire 200kms d'autoroutes, full serious. Mais 20'', 275 in the back et vélo. It's a pig sur l'autonomie.

Sidebar discussion mais c'est comment l'hiver? Ma Volt c'était débile froid+vitesse... Hiver avec des snowboards sur le toit

Parlant de range En fds passée j'ai fait 2x 7h de route moyenne 130 peak 200 j'aurais pas pu faire ça en Tesla sans perdre significativement de temps.
Pis je bullshit pas, avant le resto 693km moyenne 131kmh et 9 minutes d'arrêt gaz/pisse :)
b46f534dc51e15960bc6a7acc62541bd.jpg

Sidebar discussion mais c'est comment l'hiver? Ma Volt c'était débile froid+vitesse... Hiver avec des snowboards sur le toit

Parlant de range En fds passée j'ai fait 2x 7h de route moyenne 130 peak 200 j'aurais pas pu faire ça en Tesla sans perdre significativement de temps.
Pis je bullshit pas, avant le resto 693km moyenne 131kmh et 9 minutes d'arrêt gaz/pisse :)//uploads.tapatalk-cdn.com/20210603/b46f534dc51e15960bc6a7acc62541bd.jpg

Vue que je quitte toujours branché c'est aucunement un problème et même un bonus d'avoir la voiture programmé pour 90soc à 5H30AM, cabine à 20 dégrées et banc chauffant allumé! :) Je fais 3 jours aller /retour au travail à l'été avec une charge 90SOC et 2 à l'hiver. (La batterie gèle durant la journée et perd de son autonomie mais avec mon module ingenext je peux l'activer manuellement et réchauffer la batterie pour avoir mon autonomie back).

Bref pour mon daily commute de 100km c'est vraiment plus plaisant que ma R et de plus jamais aller mettre du gas.

Et pour ton trip jamais. j'aurais fais ca.. Aller au H20 ca ma pris exactement 1h30 de plus mais bon c'était un trip et plaisant l'autopilot sur 10h de route.

Et pour répondre plus directement à ta question en hiver vue mon set up de roues d'été elle est plus économique en hiver qu'a l'été :laugh: Mais j'ai fini des rides sans chauffage sur les bancs chauffant pour me rendre

I am having a hard time with Tesla fanboys as well...
It's an electric car, that wasn't even the one to do it first, get over it.

Benefits like: driving calamity, never having to put gas... Sure that's great, I'd have to experience it.
Everybody I know that has a Tesla and brags about it, still has a gas car to make themselves feel fully autonomous.

The things that discourage me about Tesla:
- For the price tag, of a premium segment vehicle (seemingly), I would expect the doors to close evenly, the trim to line up and the paint to stay in better shape than it does. I guess this is aimed at a Model S more because the Model 3 is cheaper.
- The autonomy that is affected by everything and anything including the mood of Karen, bothers me. You can brag all about free/fast charging stations on Fairview mall. Fact is, you're sitting there charging, I'm driving my gas powered "piece of shit". Just the general feel of being able to get anywhere I want unaffected keeps me from Tesla. Certainly this will change with the improved battery technology and recharging, as well as charging station availability.
- The acceleration numbers posted are great, but we all know you can't do 10 in a row, and if you can or someone can, please post a video.
- For the price, I'd much rather an Audi E-tron or a Porsche Taycan (talking Model X money, but you get the quality and proper door alignment in both cases)

Lastly is the price calculation/difference that simply doesn't make sense to me (yet, I suppose):
Average gas spending is 3-4k. Let's make it 5k
Let's also assume that charging a Tesla costs you nothing (which isn't true)
Average lease is 3-4 years, therefore 15-20k in gas savings.
Whether you take a Model 3, a Model S or a Model X, their class competitor is much more than 20k cheaper, leaving you room for all the gas in the world, insurance and then some.

I was looking at a fully loaded Model X with autopilot in 2019. Price was almost 160k.
Then there is an X5M for 110-120k, or a and X5 5.0 for 90-100k, or an ML63AMG for 120-130K... etc etc.
What do I lose? 1.0sec 0-60? Once... haha

On a serious note, the number's aren't there yet.
Tesla sales are in my opinion still mostly based on solid and excellent marketing, vegan "culture" and belief that you're saving the planet.

The saving the planet part is a whole other discussion, but I can't stress enough that driving a 30year old blue exhaust fume smoking shitbox is better for the planet that buying any new car, Tesla or not.

c'est quoi le deal avec le fait qu'on puisse pas le faire 10x en ligne.. toutes les fois que je suis allé au drag, c'est ben rare que je faisais plus que 5-6 passe dans une soirée entière pis souvent moins à cause des line-up.. en plus, la majorité des char à gaz qui rentre low 9 sur le 1/4 de mile ne le fera pas 10x back a back non plus ...

but I can't stress enough that driving a 30year old blue exhaust fume smoking shitbox is better for the planet that buying any new car, Tesla or not.

well after 13 years in a comparable gas-powered car, you break even CO2-wise. If you're burning oil it's probably much less than that. And an electric car, I think the average is after 2-5 years of ownership (in a nonrenewable electricity setting), the electric car surpasses the gas-powered economy car. After 5 years, you're electric car costs zero CO2 if you're charging with renewable sources. The reality is electricity-powered personal transportation is the future and should be the present. It's not even close, and that's with current battery tech where we hardly recycle the raw materials.

I am having a hard time with Tesla fanboys as well...
It's an electric car, that wasn't even the one to do it first, get over it.

Benefits like: driving calamity, never having to put gas... Sure that's great, I'd have to experience it.
Everybody I know that has a Tesla and brags about it, still has a gas car to make themselves feel fully autonomous.

The things that discourage me about Tesla:
- For the price tag, of a premium segment vehicle (seemingly), I would expect the doors to close evenly, the trim to line up and the paint to stay in better shape than it does. I guess this is aimed at a Model S more because the Model 3 is cheaper.
- The autonomy that is affected by everything and anything including the mood of Karen, bothers me. You can brag all about free/fast charging stations on Fairview mall. Fact is, you're sitting there charging, I'm driving my gas powered "piece of shit". Just the general feel of being able to get anywhere I want unaffected keeps me from Tesla. Certainly this will change with the improved battery technology and recharging, as well as charging station availability.
- The acceleration numbers posted are great, but we all know you can't do 10 in a row, and if you can or someone can, please post a video.
- For the price, I'd much rather an Audi E-tron or a Porsche Taycan (talking Model X money, but you get the quality and proper door alignment in both cases)

Lastly is the price calculation/difference that simply doesn't make sense to me (yet, I suppose):
Average gas spending is 3-4k. Let's make it 5k
Let's also assume that charging a Tesla costs you nothing (which isn't true)
Average lease is 3-4 years, therefore 15-20k in gas savings.
Whether you take a Model 3, a Model S or a Model X, their class competitor is much more than 20k cheaper, leaving you room for all the gas in the world, insurance and then some.

I was looking at a fully loaded Model X with autopilot in 2019. Price was almost 160k.
Then there is an X5M for 110-120k, or a and X5 5.0 for 90-100k, or an ML63AMG for 120-130K... etc etc.
What do I lose? 1.0sec 0-60? Once... haha

On a serious note, the number's aren't there yet.
Tesla sales are in my opinion still mostly based on solid and excellent marketing, vegan "culture" and belief that you're saving the planet.

The saving the planet part is a whole other discussion, but I can't stress enough that driving a 30year old blue exhaust fume smoking shitbox is better for the planet that buying any new car, Tesla or not.

There's a loooooot of electric car more suitable then Tesla, better quality etc.. But for my budget a SR+ was the best option. I was paying 500$ a months (12000$ down) for my Golf R and close to 400$ a months in fuel. Now I pay 730$ full buble with 3000$ down if I remember correctly.

In two years and 5 months off because of covid I drove 60000km on it. With my Golf R it would be 60000km/100km x 10L per 100km= 6000L of fuel x 1.50 for 94 (on the low side just to prove my point) that's 9000$ of fuel in two years.

Now to each is own but I was changing my oil every 5000km.. 12 oil change at 60$ that I do on my own time .. so 720$

DSG service was due at 45000km for 500$

Total savings with a ruff estimate of 10220$

No need to change your brake for like 200000km ..

Remove 1220$ of electricity just to push it...

9000$ in savings.. I ain't saying it's for everyone. You need to drive it to put your money where your mouth is! On longer trips for sure it can suck to stop charging for 20 minutes but Tesla still offer the fastest charging out there for ''cheap'' cars and a exclusive charging network that allowed me to go all the way down to Ocean City. It would be even longer with a Kona, Bolt, Mustang Mach e, none of them are as fast and still impossible to go at some destinations. Anyway just saying.. It's always a pick your poison fight.

For what I want for a daily, it's a ''perfect'' daily. I'm not talking Model X, S or higher Model 3... I'm speaking for a 50000$ daily driver.

Oh and last thing.. I can launch it 50 times if I want too.. But like Math was saying.. after 5/10 runs at the max.. I'm good.

well after 13 years in a comparable gas-powered car, you break even CO2-wise. If you're burning oil it's probably much less than that. And an electric car, I think the average is after 2-5 years of ownership (in a nonrenewable electricity setting), the electric car surpasses the gas-powered economy car. After 5 years, you're electric car costs zero CO2 if you're charging with renewable sources. The reality is electricity-powered personal transportation is the future and should be the present. It's not even close, and that's with current battery tech where we hardly recycle the raw materials.

See, I don't believe that.

I have yet to see a single independent organization perform an in-depth, open detail study of carbon footprint of an electric car vs gas car, that includes manufacturing of all of said vehicle's components, followed by it's use for the serviceable period.

There's a loooooot of electric car more suitable then Tesla, better quality etc.. But for my budget a SR+ was the best option. I was paying 500$ a months (12000$ down) for my Golf R and close to 400$ a months in fuel. Now I pay 730$ full buble with 3000$ down if I remember correctly.

In two years and 5 months off because of covid I drove 60000km on it. With my Golf R it would be 60000km/100km x 10L per 100km= 6000L of fuel x 1.50 for 94 (on the low side just to prove my point) that's 9000$ of fuel in two years.

Now to each is own but I was changing my oil every 5000km.. 12 oil change at 60$ that I do on my own time .. so 720$

DSG service was due at 45000km for 500$

Total savings with a ruff estimate of 10220$

No need to change your brake for like 200000km ..

Remove 1220$ of electricity just to push it...

9000$ in savings.. I ain't saying it's for everyone. You need to drive it to put your money where your mouth is! On longer trips for sure it can suck to stop charging for 20 minutes but Tesla still offer the fastest charging out there for ''cheap'' cars and a exclusive charging network that allowed me to go all the way down to Ocean City. It would be even longer with a Kona, Bolt, Mustang Mach e, none of them are as fast and still impossible to go at some destinations. Anyway just saying.. It's always a pick your poison fight.

For what I want for a daily, it's a ''perfect'' daily. I'm not talking Model X, S or higher Model 3... I'm speaking for a 50000$ daily driver.

Oh and last thing.. I can launch it 50 times if I want too.. But like Math was saying.. after 5/10 runs at the max.. I'm good.

I guess you don't miss the Golf R downshift and upshift jolts on an evening run :)

On voit que l'argument de porsche de "look, on a pas le range, ni le ring time mais on peux le faire plein de fois de suite" a fait du mileage.

On fait tu vraiment semblant que les chars a gas n'ont pas de heat soak ou dégradation entre les passes?

Shit, juste du street driving / stop and go mon butt dyno me disais que mes IAT s'en venaient pas mal over ambient parce que le char pull du timing.

Anyways, sa va faire une décennie que la pluspart des meilleurs temps instrumentés - que ça soit des électrons ou des explosions qui genere la propulsion - c'est un ordinateur qui conduit (ie launch control). Avant ça, c'était des ringers fourni par le manufacturier et des journalistes qui abusaient la mécanique dans des conditions idéales.

Perso, mon intérêt pour la S plaid est quaisment nul. Mais je respecte l'ingénérie / le one upmanship.

Back