Nvidia Ada (RTX 4000)

Summer1956

Banned
NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition Review
https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4090-founders-edition/

NVIDIA GeForce RTX 4090 "Ada Lovelace" turns the page, introducing a new generation of graphics hardware that promises not just fast gaming performance, but also makes real time ray tracing practically "free." In this RTX 4090 Founders Edition review we'll see that besides a big generational performance uplift, Ada also promises revolutionary improvements to NVIDIA's DLSS capability—generating entire frames only using AI, without involving the GPU's main graphics rendering machinery. This in itself is so significant, that the company is referring to it as "neural rendering," and placing it alongside the two other key graphics rendering techniques—rasterization and ray tracing. With the new GeForce RTX 4090, NVIDIA is promising a generational performance uplift of the kind we were seeing when Moore's Law still worked for GPUs—nearly 50% generation over generation.

Gamers Nexus
NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition Review & Benchmarks

Linus Tech Tips
Is the fastest GPU ALWAYS the best?

Last edited:
Va chierrrrrrrrrrrrrrrr

Sont tout out of stock, mais cris que ça me tente. Pas avant que les Waterblock EKWB soient dispo.... Donc d'ici les fêtes d'après moi.

2099 la FE sur le site de Best Buy.ca

Pas dispo encore mais me semble meilleur que les version "cheap" des AIB qui se vendent $200 de plus.

Je ne joue pas assez pour que ça fasse du sens alors j'vais me contenter de geeked out a regarder des bench.

La pseudo 4080 12gb risque d'être une mauvaise blague et suis curieux de voir ce que AMD va amener le mois prochain.

Faut être un peu pressé d'acheter ce mois ci.

2099 la FE sur le site de Best Buy.ca

Pas dispo encore mais me semble meilleur que les version "cheap" des AIB qui se vendent $200 de plus.

Je ne joue pas assez pour que ça fasse du sens alors j'vais me contenter de geeked out a regarder des bench.

La pseudo 4080 12gb risque d'être une mauvaise blague et suis curieux de voir ce que AMD va amener le mois prochain.

Faut être un peu pressé d'acheter ce mois ci.

Les FE sont souvent pas vendu au QC a cause qui sont pas en francaise.

Ça scalp full pine, mais sont shutdown assez vite sur newegg on dirais.

M'enfin jles watch pcq chu pret a acheter le WB en preorder.

Back