pneus directionel à l'envers

vraiment! J'aurais pensé qui aurait un peu plus de différence que ça!

Maintenant les tires usés intérieur ou extérieur on va pouvoir les switcher de bord et continuer notre vie xD
 
vraiment! J'aurais pensé qui aurait un peu plus de différence que ça!

Maintenant les tires usés intérieur ou extérieur on va pouvoir les switcher de bord et continuer notre vie xD
Avoir su ça y’a deux semaines j’aurai moins sacré quand j’ai réalisé au pneu #3 que j’avais mal monté pneu #1 et #2… hehehehe
 
tbh, it "may" make a difference at maximum design strain (aka maximum tire specification speed, maximum load, etc)
most of us are using 10-30% of maximum tire performance characteristics, so who gives a shit lol, unless you tell me you're doing 250kmh on the 13N in Mexico every day, taking the 640 exit at 180kmh towards Tijuana
 
But still, the Highway safety code states:


159. Tires shall comply with the following standards:
(1) no tire shall be so worn that a wear indicator touches the roadway or that the depth of the tread measured in a main groove or tread design, elsewhere than at the wear indicator, is less than 1.6 mm;
(2) at no point, a tire shall be so worn, cracked, cut or torn as to expose the cord;
(3) no tire shall be abnormally bulged or out of shape and no foreign material that could cause a puncture shall be embedded in the tread or sidewall;
(4) a tire shall not have been re-cut deeper than the original grooves;
(5) at no point the tread or rubber compound of the sidewall shall be separated from the carcass of the tire;
(6) a tire shall not be a size smaller than the minimum size indicated by the vehicle manufacturer; it may however be of a size greater than that indicated by the vehicle manufacturer provided that the tire does not touch any component of the road vehicle in every movement of the suspension;
(7) at tire shall have been repaired in accordance with the standards of its manufacturer;
(8) the air pressure in a tire shall not exceed the pressure written on the sidewall or be less than the value determined by the manufacturer of the vehicle or tire;
(9) no tire valve shall be worn down, damaged, scraped or cut and the exposed portion of each valve shall be of sufficient length to allow for the easy inflation of the tire or taking of tire pressure;
(10) no tire shall bear marks or wording to indicate that it is for restricted use and unsuited for use on public roads; and
(11) unidirectional tires shall be installed according to the tire manufacture’s standards.

;)
 
Moi ce que je trouve bizarre c'est les pneus directionnel qui sont asymétrique mais qui n'ont pas de gauche/droite.

Exemple le Nitto NT420. Tu mets 2 pneus pareils dans le meme sens a gauche et a droite, messemble qu'il devrait avoir un pneu gauche et un pneu droit et que les thread serait miroir.....

Tk ca vient chercher mon OCD
 
Moi ce que je trouve bizarre c'est les pneus directionnel qui sont asymétrique mais qui n'ont pas de gauche/droite.

Exemple le Nitto NT420. Tu mets 2 pneus pareils dans le meme sens a gauche et a droite, messemble qu'il devrait avoir un pneu gauche et un pneu droit et que les thread serait miroir.....

Tk ca vient chercher mon OCD
Moi aussi! Je n’achèterais pas un pneu à cause de ça, même s’il est super bien coté.
 
Bah I flip tires inside outside all the time on stuff that sees dry track use. Pretty much everyone does to preserve tire life
 
Moi ce que je trouve bizarre c'est les pneus directionnel qui sont asymétrique mais qui n'ont pas de gauche/droite.

Exemple le Nitto NT420. Tu mets 2 pneus pareils dans le meme sens a gauche et a droite, messemble qu'il devrait avoir un pneu gauche et un pneu droit et que les thread serait miroir.....

Tk ca vient chercher mon OCD

Je comprend ton point, mais ton exemple n'est pas directionnel justement donc tu peux juste les changer de bord. Est-ce que ça existe vraiment directionnel ET asymétrique?
 
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