Qui a la meilleure essence?

Honestly I've been noticing that Costco isn't as cheap as it used too. I gaz there cause I pass right by on my way home from work but the gaz station next to my place is always 3 to 5 cents more a litter....

As for gaz....I've had cars tuned for 91 and 94....right now my car is 21 years old and it runs on 87....but I've never noticed a difference between gaz stations....even now, my bike is rated for 87, which I only found out recently. I've always put 91 in it and no real difference in mileage...
Maybe because you never paid attention ?
Pay attention, then see.

have you ever heard people shopping for a car in particular ? " i have never realized there were so many Kia's on the road, until I decided to look for one". Like we don't pay attention to all cars on the road....no doubt there.
But if you want to buy a model in particular , you will automatically start looking on the road at colors, trims, mags, etc to see what you like most , so you buy the same . Even women do this , lol
 
^^^well I always reset my trip counter, every fill up....the wife says it's "un toc" and no matter where I gaz up.....not really a difference in mileage....but I never hit up a random gaz stations, usually Costco, shell, Petro or Esso....🤷🤷🤷🤷
 
Last edited:
Oui y en a toujours eu. Et c'est maintenant obligatoire pour tout le monde.


C'était le shell V power qui en avait pas.. Jadis!

Envoyé de mon SM-S931W en utilisant Tapatalk
Petro Canada 94 - 100% ethanol free avant.
Mais moi pas sur du Shell 91...par contre.
 
Moins d’énergie dans l'éthanol
Attire l'humidité

servirait a capter le carbone (mais des études sont pas très claires sur les bénéfices réels)
moins polluant lors de la combustion
pretty much.

pour ca qui faut vider vos soufleuse et tondeuse une fois la saison terminée sinon ca partira pas la prochaine saison.

moins critique pour vos voitures storé par contre, avec le plastique et les systèmes d'injections plus robuste. Mais certain mettre un stabiliseur pour que l'éthanol se sépare moins du fuel.
 
L’ethanol c’est un bel oxygénant pour la combustion. Ça offset pas mal la capacité calorifique qui est inférieur à l’essence.

Le seul problème je vois c’est pour les petits moteurs à carburateur qui devront avoir un additif de rajouté.
 
Y'avait pas d'éthanol dans le 91 avant. C'est pour cette raison qu'il était recommander de gaser tout ce qui est petit moteur avec ca. Maintenant on est fourré. 90% du monde vide pas leur carbu dans leurs tondeuses. Ca va tuer le marché des petit moteurs.
C'est une facon de forcé le monde a migrer vers les gugusses a batteries.
 
Back
Top