Hyundai maîtrise à la perfection l'art du Ctrl-C Ctrl-V!!!
Reaction to Honda's CR-Z two-seater has been mixed. While the vehicle attempts to capture some of the essence of the CRX which came two decades before it, its performance (0 to 60 mph in around 10 seconds) and fuel economy aren't exactly inspiring given its hybrid powertrain.
The CR-Z only manages to achieve 31/37 mpg (city/highway) with a manual transmission and 36/38 mpg with a CVT transmission -- both figures are well below that of the larger and heavier Toyota Prius.
Hyundai, which is doing its best to punch Toyota and Honda (among others) right in the throat, is now said to be setting its targets on the CR-Z. According to Autoblog, the upcoming Hyundai Veloster -- the replacement for the Hyundai Tiburon -- will achieve 40 mpg by using a regular four-cylinder engine. This shouldn't be too hard a target for Hyundai to reach considering that its 3,200-pound Sonata midsize sedan can already hit 35 mpg on the highway.
While the CR-Z needs a hybrid powertrain to extract somewhat disappointing fuel economy numbers given its 2,750-pound weight, Hyundai says that it needs no such excess baggage. The lighter Veloster is said to be powered by a 1.6-liter engine producing around 140 hp. For comparison, Honda's CR-Z is powered by a 122 hp four-cylinder engine coupled with a 13 hp electric motor.
And if toppling the CR-Z in fuel economy and performance wasn't enough, Hyundai will likely also undercut the pricing of the CR-Z as well due to the Veloster's lack of an expensive hybrid powertrain and batteries. The Veloster also comes with the added utility of seating for four people instead of only two like the CR-Z
I love you Honda owners, I simply love you.
Justement... c'est pas un NA non plus. Selon l'article, ils ont fait augmenter la puissance de genre 20hp avec un ECU tune. Tu en connais beaucoup des voiture de 120hp qui peuvent gagner 20hp avec un ECU tune+exhaust?
Spoon took apart the 1.5-liter inline-4 and reassembled the i-VTEC powerplant with many of its own parts. The ECU was remapped, increasing redline from 6200 rpm to 8500, with more torque in the mid range
Ben j'veux pas te contredire mais y'a plus que juste un ECU tune la dedans
d'apres ce qui disent, y'ont ouvert le moteur pour aller chercher le 20hp... le remappage à été fait surtout pour aller chercher un redline plus haut...
Ben j'veux pas te contredire mais y'a plus que juste un ECU tune la dedans
d'apres ce qui disent, y'ont ouvert le moteur pour aller chercher le 20hp... le remappage à été fait surtout pour aller chercher un redline plus haut...
/ thread
Justement... c'est pas un NA non plus. Selon l'article, ils ont fait augmenter la puissance de genre 20hp avec un ECU tune. Tu en connais beaucoup des voiture de 120hp qui peuvent gagner 20hp avec un ECU tune+exhaust?
oui......
et peu etre qu il ne visent pas des haut chiffres comme tout le monde font mais par rapport au poid sa a surement de l allure...consommation efficacité....pollution...
Hyundai maîtrise à la perfection l'art du Ctrl-C Ctrl-V!!!
Ha tien monsieur je connait tou...... Tu connait le nombre HP quel a toi ? Humm je c pas ou tu prend t source mais montre moi donc sa cher ( compatriote )
btw je suis prêt a parié que tu mais cette CRZ spoon sur une pist pis ta Hyundai genesis je serrais pas étonner que le CRZ soit bien en avant
Des pièce spoon c de la qualité peut import se que tu peut dire leur nom ont traverser l'histoire dans la course est dans le monde du tuning
Some of the races Spoon has competed in include:
* All Japan GT Championship
* Tsukuba 9 Hours Endurance Race
* 24 Hours Nürburgring
* 25 Hours of Thunderhill
* USTCC (United States Touring Car Championship)
tu peut meme pas commencer a basher sa yon fait leur depuis 1988
so please GTFO avant de pourrire le thread avec t connerie
merci passe un belle journée
C'est dur maitriser sa quand la voiture elle était dans les plans de la compagnie presque en meme temps que l'autre.... :dunno:
C'est dur maitriser sa quand la voiture elle était dans les plans de la compagnie presque en meme temps que l'autre.... :dunno:
c'est vrai pour la CRZ ce que tu dis, mais sors toi la tête du sable et regarde ta Genesis. Elle a un petit quelque chose de copier sur une certaine infiniti selon moi.