Photoshoot: TWOLITREmedia Presents: "My Civic's Fall Shoot"

DannyITR

Administrator
Staff member
Taken from our affiliate Redliners.ca:

http://redliners.ca/forums/showthread.php?62145-TWOLITREmedia-Presents-quot-My-Civic-s-Fall-Shoot


So here is a quick set I shot just to document the end of the season for my 1999 Honda Civic hatch. I'm super pumped to see the changes over the winter. I will try to keep the progress updated throughout the winter in my build thread as often as possible!

Check out the build thread here: http://www.jdmrides.ca/forum/b20bom...p-t17260.html?t=17260&highlight=twolitremedia

"Like" My Facebook Page:
http://www.facebook.com/TWOLITREmedia

www.TWOLITREmedia.com

Full Set Here: http://www.flickr.com/photos/twolitremedia/sets/72157632037908862/


Here are some of my favorites from the set:



My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Civic Mini-Shoot by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr


My Ek Fall 2012 by Emilio Ciccarelli | www.TWOLITREmedia.com, on Flickr

Thanks for looking guys, positive or negative criticism is welcome on my photos or my car as per usual!
 
Don't feel the front lip, the fushia colored wheels and rear spoiler. Must be a fun to drive.
 
30474636.jpg
 
Intéressant... mais sa enlève pas un peu de traction en ayant du poid à l'arrière? Pour les courbes, OK mais en launch / accel...?
 
Intéressant... mais sa enlève pas un peu de traction en ayant du poid à l'arrière? Pour les courbes, OK mais en launch / accel...?

L'aerodynamique, ca marche juste quand tu a une force (mouvement d'air) adequate qui peut causer du downforce. En launch, le vehicule ne bouge pas et se rend pas a une vitesse au l'aero va faire de quoi. L'aero sur un FWD, c'est surtout pour du circuit et non du drag, donc c'est tres rare qu'il va il y'avoir un tres longue periode d'acceleration qui commence a une tres basse vitesse, et qui causera un ralentissement a la voiture. Tu remarquera que les voiture FWD de drag ultra monter, ont rarement un aileron puisque c'est plus ou moin inutile pour le drag. :)

Petite note - L'aerodynamisme des piece aftermarket tel que des aileron, sont souvent "raté" a des vitesse precise. Example, cet aileron produit 114 livres de down force a 130 km/h avec 0 degre d'angle d'attaque. 180 livres a 160 km/h, 260 livre a 195 km/h. En choisisant une piece de qualité d'une compangie qui a fait son R&D, tu peut trouver des charte complete sur l'aileron.



Pour revenir a celle dans ce thread, c'est pas un aileron de course. :p fak ce que je dit ne s'applique pas vraiment lol. Je l'ai simplement mentionee a cause du "FWD + BIG wing" macro. :D
 
Super clean. My only critic is the front air dam... I sell them in... 2000. And trust me that piece is far from 'retro-cool'.
 
Back
Top