MasterCraft Vs Craftsman

Status
Not open for further replies.
Sk makes some nice tap and die sets you should check that out if your looking for one. Craftsman and mastercraft are both equal imo return policy are about the same price is competitive and build quality on both are above standard. Good enough for me, but IR is the only choice for air tools imo.
 
MyRidzPhucked said:
Just make sure that anything you buy mastercraft HAS THE LIFETIME WARRANTY, some of the cheap tools dont, like the vise grips i bought. big mistake.

Maybe I am misunderstanding this, but Irwin (the company that makes Vise Grips) has the same sort of lifetime warranty as MasterCraft/Craftsman/SK/Snap On etc;

"HAND TOOLS GUARANTEE FULL LIFETIME GUARANTEE: Each IRWIN hand tool is warranted to be free from defects in material and workmanship for the life of the tool under normal wear and tear, except for damage caused by misuse or alteration. Return the tool to place of purchase for replacement if warranty applies. This warranty gives you specific legal rights, which vary from state to state."

---

These sorts of Warranties are only good if they work - What I mean by this is that I have had more trouble bringing back a cracked Snap On Socket than a cracked Craftsman socket. The Snap on rep would give you the 9th degree to figure out how it happened beacuse Snap On would do the same to him... :(
I know you can't compare the Craftsman/MasterCraft to Snap On quality, but I do know of at least one Snap on rep in MTL that left selling Snap On tools for this reason (return issues) and started selling SK Tools - Easier return policy.
 
Si c juste pour la mécanique de ton char de temps en temps achète mastercraft ya des spéciaux à toutes les semaines sur des kits de 200 pieces environs pour environ 100$ quand tu pogne le spécial que j ai pogné. Facilité de retour c'est garanti à vie..
 
mastercrap is the shiznit!
Snap on the problem is that they need to investigate on the tool sometimes they replace sometimes no!
Mastercrap never had a problem to return it
 
i've actually been pretty harsh with my mastercrap ratchets and they have not broken yet. quite impressed. With a 3/8 ratchet, 17mm deep key, 4 foot long squaretube (for leverage) I removed something that was torqued at over 200 ft/lbs and the ratchet held.
 
i work in heavy machinery,i rebuild truck transmission,transfer case and diff , craftsman and mastercraft are no good for me,they break all the time and they are good for stripping bolts(they have a good warranty,but that doesn't do the job).I'm with SK and Snap-on tools and i have no problems with them and they fit all the time,like i have said it before,you get what you pay for.For week-end jobs,go with craftsman.
Explian to me why the kit from canadian tire have 10-11-13-14-16-17-19 mm socket kits,when you need the others you're fuc...,and if you buy them separate it almost cost as much as a complete snap-on kit
 
I have a kit from Canadian Tire, and I have complete sockets from 5mm to 22mm in 3/8 and 1/2 drive

I also have deep sockets in 3/8 drive

+ screwdrivers + extensions + hallen keys + ratcheting wrenchs =

69.99 + tax

*tu*
 
tool

les outil j'ai ma petit philosophie

je travail la fin de semaine sur mon auto

et la semaine dans les avion

a la maison j'ai un kit de ratchet sear, parce que il étais en spécial parce que CT et Sear les ca c'est pareil

pour les clé c'est CT maximun, meilleur qualiter que les sear


la semaine dans les avion
j'ai les clé CT maximum parce que je m'en sert pas souvent, sinon j'aurais des mac tool parce qu'il ne coupe pas les main comme les CT ou les snap-on

pour les ratchet j'ai du SK tuff 1
parce que j'aime le ratchet 72 dents et les douilles
c'est la moitier du prix de snap-on, et la meme qualiter
pour les petit douille ex. 1/8 pas le choix snap-on
les tournevis ratchet snap-on

bref
CT et sear
ensuite sk
et quand j'ai vraiment pas le choix snap-on :bigup:
 
Mon choix c'est arreté sur un kit de 199 pièces Maximum MasterCraft. En special à 159.99$ au lieu de 299.99 regulier. :D

Petit probleme le kit vient pas avec un case. Donc la je magasine les coffre a outils. Un 5 etages. Est que c'est pas mal toute la meme qualité ca aussi???

Merci les gars
 
Pas vraiment. T'as des coffres qui ont des roulements a bille et qui ont un lock pour eviter que les tirroirs s'ouvrent tout seul. Et aussi, t'as le choix d'un coffre sur roue ou stable que tu mets sur une table de travail. T'as des marques qui ont des epaisseurs dfferents aussi.
 
I work in a garage and I use mastercrap maximum and non maximum ratchets and sockets extensions etc... and a mastercrap die grinder wich broken when I tightened a "brosse de fer" into it, all my air tools are Campbell Haussfield (the amazing 99.99$ kit) and im surprised by the impact gun, it just wont die, its like a toyota pick up truck, i use it as a hammer, i trow it around, rarely oil it, and it still works A1, but its torqueless tho (250 ft-lb), im saving up for an Ingersoll-Rand 2100 impact, and a snap-on die grinder

IMO mastercrap is perfect for hand tools, but for air tools they suck (a couple of mastercrap impact guns ****ed up even when oiled properly at my garage) and for power tools im not into them too much either, i rather have some makita, DeWalt, even black and decker...
 
Je comprends vraiment pas pourquoi les outils mastercraft selon plusieurs ici sont considérés comme pas bon...

Je me suis fait mal à plusieurs reprises avec des douilles qui ont cassés ou lâchés de Snap-on, sans dire les barres de forces Snap-on, qui d'ailleurs j'en ai maintenant une chez nous qui Plie, ne casse pas, mais ça plie c pas assez rigide et ça l'enlève de la force.... J'ai une barre de force can pro que j'ai acheté vlà qquelques années à genre 25$, c'est ridicule, mais j'ai forcé comme c'est pas possible avec celle-ci et jamais, mais jamais elle a lâché, de plus c'est garantie... j'ai forcé avec un tuyau de 6 pied dessus et jamais cassé....

Les outils à l'air par contre, en effet, les outils mastercraft sont bien loin d'être fait pour un usage industriel / professionnel, puisque ça ne dure vraiment pas.

J'ai la marque qui m'échappe, mais j'avais à la compagnie, un impact 3/4", hum jamais eu quelques choses de fiable autant que ça, c'était assez pesant par contre et assez massif, mais bon ça détorquait tout tout tout.... :)

Pour ce qui est de snap-on dans les outils à l'air, impact gun, on oublie ça, ça meurt assez rapidement, mise à part quelques exceptions, mais en général, même avec un bon entretien, c'est pas fameux...


Pour en revenir aux douilles etc, j'ai pas brisé souvent des douilles de chez canadian tire, même si j'ai souvent utilisé avec un impact.

Pour les clés, bien j'ai bien souvent utilisé du snap-on / unitool, mais dans des grandeurs 30mm,36mm et +, 3/4" 1", 1" et ... et +++

Bon enfin, c'est celà, j'aimerais bien voir quelqu'un me scraper une douille ou même ma barre de force de 25$ devant moi, je ne dis pas que ça l'arrive pas, mais de là à dire que c'est complètement pas bon, mise à part l'utilisation pour la mécanique du dimanche,....

Sears par ailleurs, offre des coffres un peu plus important en frais de pcs etc... à 1499$ et +...

bon... :bigup:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top