Does I have to renew my 6A apprentice ?

Status
Not open for further replies.

Watever

Legacy Member
I did my test last year, I was suppose to do my final test this year when I get a bike.

But because I lost my job and the SAAQ was on strike, I decided it was best to do it next year unless I find a bike this year for a really good price and decide to do my test.

Does I have to pay something to renew my license or can I just wait and do my test next spring ?

any info would be good, thanx.
 
If I'm not mistaken, the aprentice liscence expires after a while so you have to start over. This happend to my buddy, well something similar, and he had to retake a test which he had already passed.
 
T'es pas obligé d'avoir une moto pour passer l'examen pour l'obtention du probatoire. Fais ton examen cet été même si tu ne trouves pas de moto, comme ça la période d'attente, tu la fais durant l'hiver et tu ne perds pas du temps pour "rider" *tu*
 
VeeArrSixXeR said:
T'es pas obligé d'avoir une moto pour passer l'examen pour l'obtention du probatoire. Fais ton examen cet été même si tu ne trouves pas de moto, comme ça la période d'attente, tu la fais durant l'hiver et tu ne perds pas du temps pour "rider" *tu*

et pour les assurance, que tu ai une moto ou pas est considéré comme une année d'expérience(donc les prime baisse un peu ) :p
 
VeeArrSixXeR said:
T'es pas obligé d'avoir une moto pour passer l'examen pour l'obtention du probatoire. Fais ton examen cet été même si tu ne trouves pas de moto, comme ça la période d'attente, tu la fais durant l'hiver et tu ne perds pas du temps pour "rider" *tu*
J'ai déjà fait mon circuit fermé.

Je veux pas faire mon autre permis sur la route tant que j'ai pas de moto. J'ai fiat mon permis l'année passé, pas toucher à une moto depuis ce temps là. Ca me tente pas d'aller faire mon permis et de le couler à coup sûr là.
 
Watever said:
they charge me 20$ after 2 year or I have to renew it before ? And when ?

If you don't pass your exam before your permit expires you have to pay the renewal fee. This season mine expired and I renewed it a few weeks later (maybe a month later) without any problems.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top