Buick Gran National 87

Status
Not open for further replies.

V8 Fan

New member
hello dudes

here are some pics of the latest gnx made in 87, the # 547

i saw yesterday a 1987 Motor Trend issue that was talking about gn's
even in 1987, the editor told that the collectibility of the gn was already assured because gm told the production would be stopped

the GN 87 was doing 220 whp and 320 wtq at 1800 rpm !!!
what the hell !
they said that the GNX was doing like 300 hp and near 400 tq in reality
so the engine was underrated :bigup:
the car weighed 3450 lbs and came with a 4 speed automatic transmission
the 3rd gear was 1:1 and the 4th one was .67:1

the gn did 14.2 to the quarter mile in stock trim with stock tire
the gnx did 13.7-13.8 at 100 mph stock !!
the top speed for the gn was 125 mph :D
look at this car, only 55 miles on the odometer
guess who it values now ???

enjoy

gnx7.jpg

gnx2.jpg

gnx6.jpg

gnx3.jpg

gnx4.jpg
 
Such a nice car. I saw pictures and the concept for a 2006 grand national... hope Buick goes threw with it... That was an ultimate sleeper back in the days! Well it still is actually
 
unbootable said:
Such a nice car. I saw pictures and the concept for a 2006 grand national... hope Buick goes threw with it... That was an ultimate sleeper back in the days! Well it still is actually

Keep on dreamin'.... GM is gay... *fag*
 
unbootable said:
And another reason montrealracing sucks sometimes... comments like that.

You really think I'm not serious??? I'm a gm fan.. read a bit.. I own 6 chevy's... but I really think thre are ****'in gay...

I would kill for a new RWD impala...

Ça fait des années que GM parlent de revenir aux propulsions... ils se font niaiser pas les autres tour à tour... leurs produits de l'année sont à 99% de la merde...
 
unbootable said:
And another reason montrealracing sucks sometimes... comments like that.


tu peux ben parler avec tes 9 messages, si tu me connaissais moindrement, tu saurais que c'est toujours moi le premier qui defends GM ici... mais c'est rendu des crisses de fifs, pas étonnant qu'ils soient en train de flusher tout le monde... *byewhore*
 
at 1800 rpm !!! not really..

maybe 276bhp (+ou- 300 in reality) at 4400 and 360lb-ft at 3000rpm ( Gnx )
 
GnxDawg said:
at 1800 rpm !!! not really..

maybe 276bhp (+ou- 300 in reality) at 4400 and 360lb-ft at 3000rpm ( Gnx )

sorry
not 1800 rpm, but 2800 rpm for the GN (not GNX)
i made an error

pretty low rpm for so much torque on a 3.8 l
thanks to turbo :)
 
crazy1eye said:
Very nice :bigup:

Cool to see a real GNX in Quebec.

this one is not in quebec
but in passion V8 magazine, there was one real GNX owned by a quebecer a couple of month ago
it is supposed to be the only one GNX in quebec the owner said (plated)
is that true, don't know
but i wish to see one in person :)
 
unbootable said:
And another reason montrealracing sucks sometimes... comments like that.

Come on man, if you knew Huggies a little, you would know that this guy knows his shit and is a huge GM lover but as he said, GM sucks right now and nothing good is coming out of the company...Hell, watch the news, GM is slowly going out of buisiness...The U.S government will have to intervene to keep the company going...
 
Un de mes amis de Buick d'ici au Québec en a acheté un la saison dernière et aux dernières nouvelles il en cherchait un deuxième pour rajouter a sa collection. :eek: Selon moi il doit y en avoir 2 au maximum dans le Québec en ce moment, et peut être 3 dans pas long. :D
 
eatsviper4lunch said:
Un de mes amis de Buick d'ici au Québec en a acheté un la saison dernière et aux dernières nouvelles il en cherchait un deuxième pour rajouter a sa collection. :eek: Selon moi il doit y en avoir 2 au maximum dans le Québec en ce moment, et peut être 3 dans pas long. :D


J'ai déjà entendu parlé d'un vrai GNX au québec qui avait été repeinturé blanc si ma mémoire est bonne... il a a quelques années de ça...

Gm avait des gros problèmes de peinture dans ces années là...
 
Ja[M]z said:
And some users are faggots ...

I think your'e the phag who should read all the posts before taking part into the conversation... :thefinger

Si tu sais pas lire l'anglais, demande à ta mère de te traduire ce que j'ai écrit avant de faire ton cool... J'ai 6 GM en ce moment dans mon garage stupide perruche...

Tu vas me dire que t'ès un GM hard core entousiasm avec ta Grand Am 92????


ATTENTION ATTENTION! Pour les caves qui ont pas plus que 32 de quotient... Ma réplique voulait dire que GM délaisse toujours les vraies bonnes idées de ses concepts et que la compagnie s'en va à la dérive... leur gloire des années 60 à 80 est désormais terminée... vive les old school cars...
 
Last edited:
Huggies said:
I think your'e the phag who should read all the posts before taking part into the conversation... :thefinger

Si tu sais pas lire l'anglais, demande à ta mère de te traduire ce que j'ai écrit avant de faire ton cool... J'ai 6 GM en ce moment dans mon garage stupide perruche...

Tu vas me dire que t'ès un GM hard core entousiasm avec ta Grand Am 92????


ATTENTION ATTENTION! Pour les caves qui ont pas plus que 32 de quotient... Ma réplique voulait dire que GM délaisse toujours les vraies bonnes idées de ses concepts et que la compagnie s'en va à la dérive... leur gloire des années 60 à 80 est désormais terminée... vive les old school cars...


Shut your damn shit hole ... J'ai eu plus de GM en 1 an que t'as surement pu en avoir dans ta vie ... pour le reste , explique toi next time si tu veux pas etre mal compris ... tu sais pas a qui tu parle non plus , ca veux pas dire a cause que jme promene en Grand Am que je connais rien aux GM ... haha ben sur ...
 
Ja[M]z said:
Shut your damn shit hole ... J'ai eu plus de GM en 1 an que t'as surement pu en avoir dans ta vie ... pour le reste , explique toi next time si tu veux pas etre mal compris ... tu sais pas a qui tu parle non plus , ca veux pas dire a cause que jme promene en Grand Am que je connais rien aux GM ... haha ben sur ...


Merci de prouver encore une fois que tu sais pas lire... Tu lis quelque part que j'ai dit que TU connaissais rien aux GM???

La seule RAISON pourquoi j'ai dit que j'avais 6 GM, c'était pas pour me comparer, mais pour explqiuer que je suis un amateur de GM, que je suis pas un vendu Honda, mais que je suis terre-à-terre... contrairement à toi qui m'envoies chier à tour de bras plutôt que de lire... tu devrais passer plus de temps à faire ton français "compréhension" celui de 5ième secondaire là plutôt que de me dire la phrase classique "Tu sais pas je suis qui..." :dunno:

tu me dis que je sais pas à qui je parle... mais qui a attaqué l'autre en premier???
 
V8 Fan said:
hello dudes

here are some pics of the last gnx made in 87, the # 547

look at this car, only 55 miles on the odometer

enjoy

gnx7.jpg


I'm feeling the love right now !!

Possible one of the most beautifull domestics made , next to the 1970 Chevvele SS naturally ......


I think I might even have that MotorTrend at home still .
 
Bon d'accord les enfants... Pas d'chicane dans ma cabane.

Vous être tous les deux des fans de GM. Good!

Vive les amis! :bigup:
 
Ja[M]z said:
Shut your damn shit hole ... J'ai eu plus de GM en 1 an que t'as surement pu en avoir dans ta vie ... pour le reste , explique toi next time si tu veux pas etre mal compris ... tu sais pas a qui tu parle non plus , ca veux pas dire a cause que jme promene en Grand Am que je connais rien aux GM ... haha ben sur ...

be polite guys, or you'll take a little vacation....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top