Propultion Arriere ?

Status
Not open for further replies.
some great lapping cars out there are FWD. its a matter of setup and tuning (suspension and gear tuning to be more precise) just to name a few, the CRX, ACR neon, ITR, vw scirocco and golfs, etc

a solid rear axle mustang might not be as good as an DX hatchback 94 when it comes to take a serie of curve. and in budget racing, its sad but rwd cars are generaly more expensive, heavier and/or will just suck at lapping.

if you want to go fast theres only 2 way
add power
withdraw weight

check out the GTU-GTO results on there
http://www.autocourse.ca/index.php?file=results.html
and you can as well check the solosprint results of this years canadian final. in some class, hondas are beating the porsches!!
http://solosprint.ca/RESULTS-CSC1.htm
 
FWD over RWD cuz your first 3 or 4 laps will be fast. You got more weight at turn in, your front tires heat up faster but they wear out to fast compared to RWD
look at autocross cars
 
On FWD, you cannot use the traction like RWD because everything is put on the front tires. The traction used to accelerate cannot be used for cornering. So, in FWD, you divide the tractions on the front tires, instead of using a set for acceleration and the other for cornering as in RWD.
 
FWD ou RWD sa va selon le gout du pilote , la conduite nest pas la meme et les reactions du pilote et de la voiture non plus .La traction ou propulsion on chacun leurs avantages ET leurs desavantage. Oui une F1 et un nascar son TOUs propulsion ( jaimerais voir sa une f1 traction hahahha ) mais je ne crois pas que lon peu dire que lun ou lautre est meilleur quand on parle de simple lapping pour le fun .....( je ne parle pas de circuit pro la )
POur avoir ta propre reponse essai les deux apres tu poura choisir :p
 
Par expérience, je peux te dire par contre que la propulsion est plus trippante à conduire puisque tu as 2 steerings :D
 
Pas grand chose que tu fais avec l'un que tu ne peux pas faire avec l'autre.... à part des power drift en sortie de virage.... :p
 
Pour moi la réponce est simple, RWD..
premierement c est de la physique 101, Plus tu accelaire plus tu transfer du poids en arriere, bon pour RWD pas si bon pour FWD
4x4/Intégral vit les memes problemes de understeer que les FWD. et tu a des system plus complex et plus lourd.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top