Affichage des résultats 1 à 6 sur 6

Discussion: question?

  1. #1
    Avatar de Eric_se-R
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Saint-Jean-sur-Richelieu
    Car:
    Infiniti g35
    Messages
    132
    Likes (Given)
    0
    Likes (Received)
    0

    question?

    jai vu une 200sx avec un det swap (automotion job) pis elle avais une bov ,mais je croyais que cetais mauvais une bov avec un maf ? ....pis aussi elle etais encore barré a 180 ....je croyais que le ecu jdm l'etais pas ? eclairer moi de votre lumière....
    o0 G35 0o


  2. #2
    Avatar de Eric_se-R
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Saint-Jean-sur-Richelieu
    Car:
    Infiniti g35
    Messages
    132
    Likes (Given)
    0
    Likes (Received)
    0
    hum pas de reply ....jaurais du poser une question comme.....:est-ce que je peu mettre des windsheild washer light sur ma valise? ou ..... comment on fais la mods des wiper pour en avoir juste un? hehe
    o0 G35 0o

  3. #3
    Avatar de sspikey
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    février 2002
    Localisation
    Montreal
    Car:
    Nissan nnn
    Messages
    10 565
    Likes (Given)
    15
    Likes (Received)
    412
    turb car must have a bov.

    yes jdm ecu is also blocked at 180.

    can be unlocked for a price call automotion ask for retuned ecu and remove speed limiter.
    I hate people, i swear i really do.

  4. #4
    Avatar de Eric_se-R
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    avril 2002
    Localisation
    Saint-Jean-sur-Richelieu
    Car:
    Infiniti g35
    Messages
    132
    Likes (Given)
    0
    Likes (Received)
    0
    verra tu sais meme pas la differance entre une bov pis une bpv les moteur nissan ont un maf (mass air flow meter) pis ca ca marche mal avec un bov (blow off valve) ca marche mieu avec une bpv (by pass valve) chu pas cave tsé
    o0 G35 0o

  5. #5
    Avatar de 97_240sx
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    décembre 2002
    Localisation
    Acton Vale
    Car:
    Acura pp
    Messages
    1 526
    Likes (Given)
    0
    Likes (Received)
    0
    Well... they work just fine with a BOV... its just when idiots set the spring to low and it goes off in neutral or at too low a rev and removes the air the MAFS has already read from the system, so the computer has already read air that gets vented, and runs rich for a second.... You set your BOV and you are all good, there is also kits, or just BOV's that recerculate that air back into the system (before the mafs) to prevent some of this problem. Bovs are for when you get off the gas, shift, etc to remove the extra uneeded pressure in the intake system (don't remove boost or adjust boost) there is no trouble with running atmospheric BOV's its just when they are set wrong that they don't work.

  6. #6
    Avatar de S14 Drift!
    Legacy Member

    Status
    Offline
    Date d'inscription
    mai 2002
    Localisation
    Longueuil
    Car:
    Nissan R32 GTS-T 4 Door
    Messages
    3 468
    Likes (Given)
    0
    Likes (Received)
    0
    Moi j'ai une belle blow off valve HKS...et un MAF et tout va bien!
    Almasi Tuning ECU upgrade available for most Nissan.
    Standalone tuner, specialized in AEM EMS, Apexi Power FC, SDS, Turbo XS Utec, Greddy Emanege/Ultimate. (Nissan, Toyota, Suzuki, Mazda, BMW special project)
    Nissan electronics specialist & ECU repair center!
    Dynapack tuned in our shop ! 514-667-0808

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •