June 6, 1944

We could at least do a bit Canadian content, no?

Bernieres.jpg
 
a3c4e65b479dab1179261f11437bfe98_zpsy6noob1x.jpg


Fuel tanks of the B-24 Liberator "Little Warrior" with the 861st Bomb Squadron explode over Fallersleben, Germany, after being hit by anti-aircraft fire, Jun 29 1944
y54wTBG_zpszm0hgnmz.jpg
 
Les gars avaient tu un moyen de décalicer de l'avion en plein vol? Genre une trappe qui s'ouvre et qui leur permet de se parachuter?

En 2009, j'ai eu l'honneur de rencontrer un ancien membre de l'équipage d'un de ces bombardiers de la 2e guerre, à l'aéroport de Bromont où je faisais ma licence de pilote. J'ai jasé avec ce gars-là une bonne heure et demie, j'vais me rappeler de cette discussion toute ma vie... C'est extrêmement impersonnel quand on voit ça à la télé ou ici sur internet, mais quand le gars t'en parle et que tu vois pratiquement les flashback dans ses yeux, c'est vraiment intense. Je me compte vraiment chanceux d'avoir pu partager un moment comme ça avec un vétéran.
 
Les gars avaient tu un moyen de décalicer de l'avion en plein vol? Genre une trappe qui s'ouvre et qui leur permet de se parachuter?

Il me semble que non, c'est la raison pourquoi généralement ils mourraient avec leur appareil même si ils avaient des parachutes à bord. Les gunners dans les tourelles étaient vraiment à l'étroit (pas de place pour le parachute) et c'était presque impossible de sortir rapidement, encore plus sous le stress et les forces G de l'avion qui spin vers le sol.
 
Rip to those who never made it back. My family was lucky my grandfather and great uncle both landed and both made it back.
 
Every year I'm humbled while reading this thread and enjoying the liberties these brave men fought so fiercely to afford us, let we forget.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
We can say what we want about the current government, but at least they're undoing some of the damage that the Conservatives caused to veterans. I can think of many areas where the government can trim some fat (politicians' salaries, pensions, etc...). If there's anyone that doesn't deserve to get screwed over, it's our veterans.

Respect to these real men.

 
Je reviens tout juste de NurnBerg et de quelques villes en allemagne. C'est assez impressionnant de voir tout ce qu'il peux encore avoir la-bas. Le musée du 3eme reich est aussi très complet.
 
It still awes me how brave these men were.

It take a shit ton of guts to do what they did!! Any soldier actually!

My grand-father fought for his country....but the side that lost!
 
A few more pics.
v4KuzDH.jpg

A B25 pitching up after skip bombing a Japanese ship

SdBboIz.jpg

B-17 Flying Fortresses from the 398th Bombardment Group fly a bombing run to Neumunster, Germany, on April 13, 1945

Pp9d0oy.jpg

B-17 that got it's face blown up by a 88mm flack shell. The guys brought it back and landed like this. Balls of steel.
 
It still awes me how brave these men were.

It take a shit ton of guts to do what they did!! Any soldier actually!

My grand-father fought for his country....but the side that lost!

they didnt think twice, they just did what was asked. no question asked.
 
Back
Top