S. Drolet (South Shore police officer) stories.

Status
Not open for further replies.
Should I avoid longueuil ? I want to avoid troubles. In which areas have you seen that guy ? Does he work for the SQ or the municipal police ?
 
Are you crazy, why the fuck would you come to longueuil, there is nothing in longueuil. I live there, besides potholes and a bunch of bs people there is nothing, nothing. I live in a newly built cottage. There are 2 new streets in Longueuil, Capricorne and another one (cottages). Every fucking week we have someone getting his kid's bike stolen or home intruders or wtv. And guess fucking what? Everyday there is a patrol car giving tickets to people on Rolland Therien (hidden in my street). I asked the cop one day as I was jogging if he could keep an eye on our neighborhood as there was a lot of shit going on, his answer: " Ta tu t'es papiers!?" in an arrogant manner. I said No I'm jogging, and bounced. What is this Nazi Germany?
 
Are you crazy, why the fuck would you come to longueuil, there is nothing in longueuil. I live there, besides potholes and a bunch of bs people there is nothing, nothing. I live in a newly built cottage. There are 2 new streets in Longueuil, Capricorne and another one (cottages). Every fucking week we have someone getting his kid's bike stolen or home intruders or wtv. And guess fucking what? Everyday there is a patrol car giving tickets to people on Rolland Therien (hidden in my street). I asked the cop one day as I was jogging if he could keep an eye on our neighborhood as there was a lot of shit going on, his answer: " Ta tu t'es papiers!?" in an arrogant manner. I said No I'm jogging, and bounced. What is this Nazi Germany?

Man! you must talked your parents into moving to an other city!!
They cant raise there kid like that.
 
Are you crazy, why the fuck would you come to longueuil, there is nothing in longueuil. I live there, besides potholes and a bunch of bs people there is nothing, nothing. I live in a newly built cottage. There are 2 new streets in Longueuil, Capricorne and another one (cottages). Every fucking week we have someone getting his kid's bike stolen or home intruders or wtv. And guess fucking what? Everyday there is a patrol car giving tickets to people on Rolland Therien (hidden in my street). I asked the cop one day as I was jogging if he could keep an eye on our neighborhood as there was a lot of shit going on, his answer: " Ta tu t'es papiers!?" in an arrogant manner. I said No I'm jogging, and bounced. What is this Nazi Germany?

I really laughed at the comment about nazi germany!

Vere are your papers!? Like in schindler's list or something. So true !!

I live in longueuil too, been here for 2 years, moving in july i really dislike it here too. I feel like im the only one on my street who has a fucking job
 
I really laughed at the comment about nazi germany!

Vere are your papers!? Like in schindler's list or something. So true !!

I live in longueuil too, been here for 2 years, moving in july i really dislike it here too. I feel like im the only one on my street who has a fucking job

We have triplexes in the family, they are all in Longueuil, they are all remi-a-neuf, 2 apartments are for rent, we haven't even gotten a phone call yet, between the cops, the increasing crime rate and the increasing bs is scaring people away from longshit.
 
§7. Défectuosités majeures: Pneus et roues

170. Constitue une défectuosité majeure l'une ou l'autre des situations suivantes:

une pièce de fixation de la roue qui est MANQUANTE, fissurée, cassée ou mal fixée;

D. 1483-98, a. 170.


La vérification mécanique et la remorque étaient très appropriées.......Il s'agit d'un cas de Défectuosité MAJEURE!!!!

celle la je l'avait vue, elle est ambigue mais si tu regarde comme il faut je dirait que tu a tord...
mais ca peu aussi dependre de si piece de fixation est pris au sens large mais disont que vue que j'aime tirer un peu de mon bord je me permet d'en douter

ca c'est une mineur

Un goujon (stud), un boulon ou un écrou ou toute
autre pièce de fixation est endommagé ou est de la
mauvaise dimension.

et ca c'est une majeur

Une pièce de fixation est manquante, fissurée,
cassée ou mal fixée.

et si on regarde bien le jolie dessin fournie les goujons sont pas les pieces de fixation

mais je suis aussi d'avis que un noix en moins tu peu pas laisser traine ca en tant que policier

roue1.jpg


roue2.jpg
 
celle la je l'avait vue, elle est ambigue mais si tu regarde comme il faut je dirait que tu a tord...
mais ca peu aussi dependre de si piece de fixation est pris au sens large mais disont que vue que j'aime tirer un peu de mon bord je me permet d'en douter

ca c'est une mineur

Un goujon (stud), un boulon ou un écrou ou toute
autre pièce de fixation est endommagé ou est de la
mauvaise dimension.

et ca c'est une majeur

Une pièce de fixation est manquante, fissurée,
cassée ou mal fixée.

et si on regarde bien le jolie dessin fournie les goujons sont pas les pieces de fixation

roue1.jpg


roue2.jpg


Méchant mags!! Ca va sur un JDM?

C'est gugusses la c'est pas la police qui s'en occupe c'est les controleurs routier.
 
cosse tu veux je te dise c'est le meme guide pour les auto et les camions

rverificationmecanique.jpg


mais c'est ps une raison pour comprendre tout croche :D
 
Should I avoid longueuil ? I want to avoid troubles. In which areas have you seen that guy ? Does he work for the SQ or the municipal police ?

y est partout en char fantome pis les normaux, je me suis faite collé a brossard pis a st lambert par lui $%?*. moi le matin, je niaise pas pis je criss mon camps sur l autoroute au pc !! c un flic municipal donc sur l autoroute on peut y faire des tata!!! lolllllllllllllllllllllllllllllll
 
Are you crazy, why the fuck would you come to longueuil, there is nothing in longueuil. I live there, besides potholes and a bunch of bs people there is nothing, nothing. I live in a newly built cottage. There are 2 new streets in Longueuil, Capricorne and another one (cottages). Every fucking week we have someone getting his kid's bike stolen or home intruders or wtv. And guess fucking what? Everyday there is a patrol car giving tickets to people on Rolland Therien (hidden in my street). I asked the cop one day as I was jogging if he could keep an eye on our neighborhood as there was a lot of shit going on, his answer: " Ta tu t'es papiers!?" in an arrogant manner. I said No I'm jogging, and bounced. What is this Nazi Germany?

well quebec its becoming more and more like a marxist or comunist state

image if quebec separets from canada it will become a totalitarian state garanteed
 
@ srt_mod c sa jdisai... c un loug nut -.- c pas mon ball joint ou genre un spindle ou mon hub ou tierod ou wtv -.- its 1/5 nut ... those 4 nuts will probably be intact even if the mag breaks in 3 pieces -.-




btw i wanna get him off the road ASAP ! so we can rest -.-
 
Last edited:
@ srt_mod c sa jdisai... c un loug nut -.- c pas mon ball joint ou genre un spindle ou mon hub ou tierod ou wtv -.- its 1/5 nut ... those 4 nuts will probably be intact even if the mag breaks in 3 pieces -.-




btw i wanna get him off the road ASAP ! so we can rest -.-

c'est sur qui en reste 4, mais je suis sur que les policier en voit de toute les couleur et mille et une excuse

et c'est un peu comme a l'habitude certain aurait ete de ton avis et aurai dit fait reparer ca au pc meme si c'est pas la fin du monde ..bonne soiree

et d'autre vont dire estie de malade debile rouler avec une nut en moins je te fait remorque
 
y est partout en char fantome pis les normaux, je me suis faite collé a brossard pis a st lambert par lui $%?*. moi le matin, je niaise pas pis je criss mon camps sur l autoroute au pc !! c un flic municipal donc sur l autoroute on peut y faire des tata!!! lolllllllllllllllllllllllllllllll

C'est la réponse que je chairchais, la description touristique de od_man99 j'en avais pas vraiment besoin. Ce que je voulais savoir c'est quel secteur éviter pour pas tomber sur un SS nazi. Maintenant que je sais qu'il est minicipal je sais à quoi m'en tenir. Je vais rarement à Longueil, je veux juste savoir au cas ou.
 
y est partout en char fantome pis les normaux, je me suis faite collé a brossard pis a st lambert par lui $%?*. moi le matin, je niaise pas pis je criss mon camps sur l autoroute au pc !! c un flic municipal donc sur l autoroute on peut y faire des tata!!! lolllllllllllllllllllllllllllllll


Attention car si l'autoroute est sur son téritoire et que tu gommais un infraction devant lui, il est tout a fait en droit de t'intercepter.
 
celle la je l'avait vue, elle est ambigue mais si tu regarde comme il faut je dirait que tu a tord...
mais ca peu aussi dependre de si piece de fixation est pris au sens large mais disont que vue que j'aime tirer un peu de mon bord je me permet d'en douter

ca c'est une mineur

Un goujon (stud), un boulon ou un écrou ou toute
autre pièce de fixation
est endommagé ou est de la
mauvaise dimension.

et ca c'est une majeur

Une pièce de fixation est manquante, fissurée,
cassée ou mal fixée.

et si on regarde bien le jolie dessin fournie les goujons sont pas les pieces de fixation

mais je suis aussi d'avis que un noix en moins tu peu pas laisser traine ca en tant que policier

roue1.jpg


roue2.jpg

Moi je dis qu'est-ce qui tiens les roues en place???

Réponse: les Écrous ou Boulons ou les noix comme tu dis, alors c'est une pièce de fixation.

D'ailleurs relis la partie de ton texte que j'ai mis en gras, tu verras même le guide le dit!

Et quand elle est manquante c'est une MAJEURE. Merci!
 
relax a raison la dessus, point

une roue a 5 nut est conçue pour être attaché par 5 nut, une a 4 nut est conçue pour être attachée avec 4 nut, pas plus pas moins
 
tk tout ce que je lis ça dl'air d'être des ESTI De vidange vos chars

- Pneu usé a fonds
- 2000$ de réparation
-Un JDM GTR yo

lol fixer vos fucking ride guys lol
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top