consomation 330xi

2.4__

New member
Je regarde pour lachat dune 330 xi 2003 automatique et jai surtout envie de savoir la consomation litre/100kilo. Aussi de combien est la difference entre la consomation du rwd et awd

Merci bien
 
Une chose certaine c'est que c'est pas un char economique. Quand je magasinait les char j'ai vu que ca buvait autant qu'une 740il.

J'ai eu 3 BMW - une e36 m3, ma m5 et la 325xit. la 325xit est mi-chemin entre la e36 m3 et la M5. pis c'est une manuelle.

Il y a une bonne difference entre les rwd et les awd. La consommation va ressembler pas celle d'un WRX
 
http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm


Remove Remove
2002 BMW 330xi 2001 BMW 740il
Use Your Gas Prices & Annual Miles

Switch Units:
Miles per Gallon
Gallons/100 Miles

Estimated New EPA L/100 km
Fuel economy ratings for 1985-2007 models have been revised
Premium Gasoline
14.7
City 13.1
Combined 10.2
Hwy

Premium Gasoline
15.7
City 13.1
Combined 10.7
Hwy


Compare to Official EPA Window Sticker Fuel Economy Compare to Official EPA Window Sticker Fuel Economy
Fuel Economy Estimates from Drivers Like You
Learn more about
"Your MPG"
User fuel economy estimates are not yet available for this vehicle
Average based on 1 vehicle.
11.1
View Individual Estimates
Disclaimer
Fuel Economics
Cost to drive 40.2 km $4.49 $4.49
Fuel to Drive 40.2 km 5.26 L 5.26 L
Annual Fuel Cost* $2694 $2694

Based on 45% highway driving, 55% city driving, 24135 km/year and Prem.: $0.853 per liter
Click to use your gas prices and annual km
Energy Impact Score
Annual Petroleum Consumption
(1 barrel=42 gallons)
19.0 barrels 19.0 barrels
Carbon Footprint
Annual Metric Tons of CO2 Emitted


Personalize Annual Kilometers 9.4 9.4

3.2 14.7

3.2 14.7

EPA Air Pollution Score
Air Pollution Score


Show Scores for California and Northeast States
Show Detailed Air Pollution Information


More about emissions....
What's the difference between air pollution and greenhouse gases?
Want more info? See EPA's Green Vehicle Guide




Safety Crash Test Results NA
EPA Size Class Compact Cars Large Cars
Engine Size (liters) 3.0 4.4
Cylinders 6 8
Transmission Automatic 5-spd Automatic 5-spd
Drive 4-Wheel or All-Wheel Drive Rear-Wheel Drive
Gas Guzzler no no
Turbocharger no no
Supercharger no no
Passenger Volume 2.6 m3 (4D) 3.0 m3 (4D)
Luggage Volume 0.3 m3 (4D) 0.4 m3 (4D)
Engine Characteristics NA NA
Trans Characteristics 3MODE NA


How are fuel cost estimates and miles on a tank determined?
Fuel cost estimates are based on45% highway driving, 55% city driving, 24135 annual kilometers and the following fuel prices:

Premium Gasoline: $0.853 per liter

You may customize these values to reflect the price of fuel in your area and your own driving patterns.

Fill-up cost and the distance you can travel on a tank are calculated based on the combined MPG and the assumption that you will re-fuel when your tank is 10% full.


--------------------------------------------------------------------------------

What's the difference between air pollution and greenhouse gas emissions?
The Air Pollution score and Carbon Footprint measure different types of vehicle emissions. Air pollutants harm human health and/or cause smog. Carbon Footprint measures greenhouse gas emissions (primarily CO2) that impact climate change.


--------------------------------------------------------------------------------

Why do some vehicles have more than one air pollution score?
Some vehicles are available in multiple emission versions that look the same but have different air pollution scores. Unfortunately, it is difficult to distinguish between similar models.

If you click on the link "Show Detailed Air Pollution Information" above, it will display the emission standard and the 12-digit underhood engine ID. You can identify the cleaner car by matching the engine ID listed above to the Underhood Label Identification Number on the vehicle.

Note: In some cases, manufacturers choose to certify identical vehicles to different emission standards. In these cases, the vehicles will have the same engine ID.


--------------------------------------------------------------------------------

The carbon footprint measures greenhouse gas emissions expressed in CO2 equivalents. The estimates presented here are "full fuel-cycle estimates" and include the three major greenhouse gases emitted by motor vehicles: carbon dioxide, nitrous oxide, and methane. Full fuel-cycle estimates consider all steps in the use of a fuel, from production and refining to distribution and final use. Vehicle manufacture is excluded. (U.S. Department of Energy, GREET Model 1.8, Argonne National Laboratory)

NA - Not Available

Color vehicle photographs have been provided by the vehicle manufacturers or their representative and are used with their permission. Black and white photographs are as published in Ward's Automotive Yearbook(R), 1985-1999 and are used by permission of Ward's Communications, a world leader in automotive information.

DISCLAIMER: The user estimates shown above are based on data from Your MPG users rather than official sources. Since the source data cannot be verified, neither DOE nor EPA guarantees the accuracy of these estimates.
 
Moi jai pas crue a sa mais le gars ma dit qui fesais du 9litre-10litre au 100

I've been doing 13.1 L/100 with mostly city driving on my automatic 2004 325xi over the past few weeks of winter (and I haven't been pushing it at all), so expect that much or more on an e46 330xi.

Car is great on highway though, where I get ~10.0-10.5 L/100.
 
moi jai un 330i, et je trouve que ca bois pas mal!!
12-14L/100km en ville
7-10L/100km sur l'autoroute
j'avrage a 10-10,8/100km
parcontre je chatouille le red line tres souvent
 
Donc je vais surement plus faire du 11-11.5 avec une xi parceque mon civic cest du 9 en moyenne mais au moin jva avoir du plaisir a conduire
 
Donc je vais surement plus faire du 11-11.5 avec une xi parceque mon civic cest du 9 en moyenne mais au moin jva avoir du plaisir a conduire

lol c'est sur , juste t'assir dedans tu va avoir du plaisir comparer a une civic.
 
J'ai une 330xi 2002 automatique avec 141,000Kms que j'ai acheter pour ma blonde en Septembre 2010, en échange pour son X3 manuelle 6-vitesses. Je fait un average de 10-11l/100Kms sur ville+autoroute.
Sur autoroute avec cruise control de Mirabel a Alma, je fait un average de 8-9L/100Kms.
Ca va vraiment bien dans la neige, tu décolles des stop et feux de circulation avant pas mal tout le monde.

C'est très tight comme suspension, et semble un peux plus solide qu'une E46 RWD, qui a une suspension avant un peu fragile. Les E46 xi sont très agile meme si elle sont plus pesantes que les RWD.

C'est ma 3ieme E46 (328i 1999, M3 2001, et 330xi 2002). Je trouve que c'est la meilleure daily driver E46, toute saisons, routes endommagée et/ou enneigée. Et oui ca bois un peu plus, mais le plaisir de conduite, sécurité, et torque est au rendez-vous. Sur l'autoroute, c'est quand même très raisonnable.

Je te recommande un Peake Research Tool pour lires les codes d'erreurs, et t'aider dans tes diagnostiques/réparations/maintenances que tu pourras peux être faire toi même. E46fanatics.com est ton ami pour ces merveilleux DIY, et résolutions de problème connus des E46 ...
 
Last edited:
J'ai une 330xi 2002 automatique avec 141,000Kms que j'ai acheter pour ma blonde en Septembre 2010, en échange pour son X3 manuelle 6-vitesses. ...



Le x3 comment to trouvait ca? J"en voulait un mais j"avais just les moyens pour une 325xit comme compromis.

Ca buvait-tu pas mal plus que la 330xi?
 
Mon average est à 11.8 l'été mais là je suis à 12.5 depuis l'hiver sur ma 328xi... mais je suis un hard driver et il m'arrive de faire un peu de drift en DTC...
 
Nothing beats my E39 528 5 speed.

I have had it 2 yrs, I reset the avg fuel when I bought it and I am at 8.9 litres 100km.

Regular gas ! It was one of the last BMW's to take regular.

Better mileage then my E46 325 5 speed , go figure.
 
Le x3 comment to trouvait ca? J"en voulait un mais j"avais just les moyens pour une 325xit comme compromis.

Ca buvait-tu pas mal plus que la 330xi?

C’était un X3 2.5i 2004 6-vitesses manuelle, que j'ai vendu avec 180,000Kms en Septembre. Si ce n’était pas de la transmission manuelle que ma blonde ne pouvait plus conduire suite a un accident de travail, on le gardait. C’était très proche de la tenue de route une E46 (prenait les virages mieux que certaines autos, freinage très performant, suspension assez raide), mais assez lourd (4000 Lbs) pour le moteur M52 2.5l . Beaucoup d'espace de rangement, bonne espace intérieur pour passager et bagage (mieux qu'une E46). La construction n’était pas a la hauteur des autres BMW, (portière légère, finition intérieur un peu ordinaire). La transmission et differentiels avait un ratio pour compenser pour le poids et la petite motorisation (3000 RPM @ 110Kms/Hr). Consommation semblable au xi ( 8-10L/100Kms sur autoroute et 10-12L/100Kms en ville).
 
Jessaie depuis 20 minute de trouver un foutu site qui me dirais a combien une 330xi 2003 serais listé. Ya t'il un site que quelqun connais pour voir ca
 
autohebdo, lespac, kijiji, etc ...

Pour avoir passer beaucoup de temps a faire mes recherches cet automne, tu vas aller chercher une 330xi entre $12-$15,000. Le millage va beaucoup affecter le prix.

Il y a beaucoup plus de 325xi sur le marche.

J'ai été chanceux et j'ai trouvé ma 330xi steptronic a MTL avec 135,000Kms @ $10,500, full equipped, après une petite négociation suite a des problèmes mineures soulever lors d'un inspection. J'ai réparer la plupart des problèmes moi même.
 
Last edited:
Back
Top