Qu'avez-vous fait sur votre BMW aujourd'hui

Epic fail, apearently the calipers are done and one front bearing also..
Another 500$ down the drain..

EDIT:

more parts had to be changed..... Altogether here's what getting done today!

- 2 front calipers
- 2 front bearings + spindle
- 4 cross-drilled coated rotors.
- Brake fluid flushed
- brake pads all around
- disk guards
- handbrake drums
- Koni FSD + Eibach pro kit installed
- calipers painted black
- Tires installed with chrome valve (yeah lol)
- Alignement
- More Bacon
 
Last edited:
J'ai 3 RS de monté. Ce soir je fais le 4eme et je seal le tout comme du monde. Demain les tires pis samedi/dimanche si il fait beau je sors le E30.

Hmmmm des 16x9 et 16x10.
 
Ok lets do this.
I drove my car 250kms today! Too bad i have to go easy on the brakes cuz they're new..
So far the FSD delivers everything as promessed! Very very smooth ride and holds better than stock with the perfect mild drop. I didnt want something too agressive of a drop or too stiff since this is my daily driver and i do alot of km.

Ended up costing me 3k$+ for the whole work. The car drives like new now!

Here's a quick pic i took while on the road today, too bad you can't really see the brakes..

original.jpg


Btw, im not sure about the corner lights.. There are not many available for pre-facelift models..
 
petit changement dhuile --> penzoil full synthec 5w30
instaler des disc brembo au 4 roue + pad Hawk HPS + huile a brake performance
changer filtre a air et spark plug
 
bon bin jai remarquer que jai un coil de peterXD loll vous avez tu une place que vous me sugerer (t'en qua faire jva en acheter 4 coil ) donc connaiser vous une place internet ou mtl et alentour pas trop cher pour des coil qui me feron une tite drop 1-1,5 pouce genre

aussi j'ai un front bearing de roue a changer 31226757024 si vous connaisser une place ou internet ou les commander faite moi signe merci

et aussi mes caliper avant sont du pour un bon rebuilt alors une place:p

un bon ptit tune up hehe

Merci de vos sugestion
 
Last edited:
Back
Top