Fiero with a bodykit

That's probably the best looking kit car I've ever seen!
I'd be fooled 100% if I saw it drive by...depending on the sound! lol

http://lexustuning.net/180-new-soundracer-v12-genuine-ferrari-engine-sound/

soundracer_v12.jpg

The SoundRacer V12 edition plugs into your car’s 12-volt outlet and emits revving sounds as you speed up and slow down. The gadget automatically detects your cars engine speed from electrical variances from your car’s alternator, and uses those impulses to match your driving with authentic sounds from a Ferrari V12. To be precise, the audio was recorded from a 1980 Ferrari 512BBLM, with a booming 500hp engine.
 
moi je mettrais un v6 3.8 s/c avec un cam des headers une poulie de s/c et une bonne programation!ca fait des miracles dans une fiero
Nahhh 4.6 litres Northstar avec le rebuild kit de northstarperformance.com
La il aurais les performance et le son qui merite ce char la.
 
Pas sur qu'il reste beaucoup de Fiero qui roule encore sous le sigle de pontiac

Ma Fiero avec le body stock est encore identifiable comme etant une Pontiac Fiero.

J'en connais une douzaine de Fieros normales et seulement une avec un body de Ferrari.

3800 SC a un son de marde.
Northstar a le son d'un V8 americain.

Un GM V6 3.4 DOHC (redline de 7000 RPM) commence a avoir le son exotique. Un turbo peut regler la probleme de puissance.
 
Pas sur qu'il reste beaucoup de Fiero qui roule encore sous le sigle de pontiac

You would be surprised,

The car has a cult following and only because we don't see many anymore it doesn't mean they arn't around. I must see about 4 or 5 different ones per summer and there are a bunch still available on the market when you look at the classifieds. I see more fiero's then first gen MR2's, cavalier's, citations etc whatever else you can think of from the 80's.

I personally own 3 and none of the are kit cars and I never have any plans to transform them as I love them for what they are. I'm part of several clubs and there are fanatics all over the world who own Fiero's. It's a very active community with big meets and events every summer and national meets every 5 years.

It's easy to bash the Fiero when you don't know them well and then you have to take into perspective that the youngest fiero was built August 16th 1988 .. she turned 23 years old a few days ago.

All of my Fiero's have been very reliable and a ball to drive around. They also get a lot more praise then most people think or want to give to them. It's a shame that they had problems with a portion of the 84's or else they would of kept a good reputation.

And FYI, the prototype Fiero for 1990 was reused and became the Fbody we built here in quebec. Not bad IMO.
 
En fait je ne disais pas ça de manière négative, je ne vois pas en quoi j'ai bashé sur les Fiero... En fait, j'adore les voitures des années '80.
Simplement que depuis les dernières années ont en voit vraiment de moins en moins. J'ai du croisé au moins 4 ou 5 Fiero/Lambo et Fiero/Ferrari cet été, je n'arrive même pas à me souvenir la dernière fois que j'en ai vue une avec ces lignes d'origines.

J'ai moi même une Pulsar 1987 avec un swap ca18det, qui était en compétition à l'époque avec la MR2 et la Fiero, bien qu'ils n'aient pas le même layout. Elles étaient tous des coupé à tendance sport. Alors je sais ce que c'est que de posséder et d'entretenir une voiture de 24 ans et de faire partie d'une communauté restreinte d'enthousiaste.

Et FYI, le moteur de la Pulsar KN13 ('87'90), le ca16de a servit de bench test technologique pour ce qui allait devenir la fameuse série de moteur RB chez Nissan. Not bad IMO.
 
Back
Top