1998 BMW M3 Track Car Build Project

This car has seen more track time than most with two fast drivers. And it's the shakedown year. I think the record is still very strong. Pis maudit que vous perdez pas de temps, ni sur, ni hors de la track... chapeau!
 
Merci Seb!! c'est totalement vrai ce que tu dis. La voiture ne voit que la route pour se rendre à la track. Je ne sais pas pour vous, mais nous approchons du 7000 km avec la BMW. Sur ces 7000 km, il doit y en avoir un bon 5000 de track. ;) Partout ou elle passe, elle ré-écrit de nouveaux records personnels:

St-Eustache: 59.294
Mosport: 1:38.72
Tremblant: 1:55.9
Calabogie: 2:24.7

Cet été, la voiture a fait:
Calabogie short track: école de 2 jours + gentleman race
Calabogie long track: 1 journée à 2 pilotes
Tremblant: 2 journées
Mosport: 1 journée à 2 pilotes
Sanair: 1 journée
St-Eustache: 4 Time Attacks sans compter de nombreuses autres soirées de lapping.

On veut juste retourner à Mosport pour aller encore plus vite. Elle ne sera pas prête pour le dernier Time Attack par contre. :(
 
On ne peut s'attendre à ce qu'une voiture fasse l'équivalent d'une douzaine (pour vous) ou environ 25 (pour moi) journées de track pendant sa première année de "vraie vie" sans aucune anicroche. Surtout une voiture rapide.
 
First post of the thread: - Suspension AST 4200 Double ajustable (rebound / damping) usagée avec springs 675/800lbs (shocks arrières neufs, shocks avant rebuilt avec 1 weekend de course dessus)
 
So what's the plan for the diff? Used replacement, rebuilt with more clutches, change FD ratio???

Maybe a good idea to weld in some reinforcements while the butterfly is out...
 
First post of the thread: - Suspension AST 4200 Double ajustable (rebound / damping) usagée avec springs 675/800lbs (shocks arrières neufs, shocks avant rebuilt avec 1 weekend de course dessus)

Thanks. My 500F/600R doesn't feel like enough anymore...
 
Right now, we're seriously looking at a 3.73:1 rebuilt diff with 4 clutches for 60% clamping instead of 25%. Thing is, it's not cheap. :p

A 3.73 should give us a top speed of 225 km/h (transmission limited) at 7000rpm.

The M3 chassis already has the weld in reinforcements. now that the subframe is out, I can see it for myself. And considering how easy it is to remove, I'm likely to remove it once more this winter.
 
BTW, that rear swaybar is dead weight (IMO). I just took one look at it and tossed it. It acts so far inboard on that UCA, that a coat-hanger acting on the upright would probably have a higher rate.
 
All parts are ordered. Officially 1100$ poorer, but I've got all new bushings for the differential and subframe in that order.
 
Je vais y aller OEM. Ca va toffer une couple d'années, et après on va reprendre la décision.

Solide = over 400$
Poly => Don't trust that shit.
OEM = Change tout pour 200$ incluant les arms et j'en profite pour mettre des RTAB limiters.
 
Back
Top