Article: Happy March 15th - you still can't install your summers until tomorrow!

DannyITR

Administrator
Staff member
Good morning and happy March 15th - the day the SAAQ decides it's ok to remove your winters and put your summer tires back on. A few years ago I'd have expected at least a few more snow storms and that April 15th would be a more realistic date for summers but with the forecast calling for warm weather all next week it doesn't appear this will be the case. If you do decide to put your summers on be vigilant in watching the forecast and take care driving at night when the temps will still dip close to the freezing mark.


0312-15.jpg
 
quick googling brought me to the SAAQ facebook page

L’obligation de rouler avec des pneus d’hiver se terminant le 15 mars à minuit, il est possible de prendre la route en moto dès le 16 mars. Par contre, les conditions climatiques instables et la détérioration de la chaussée (nid-de-poule) rendent le motocycliste plus vulnérable. L’accumulation de gravier et de sable peut causer une perte soudaine d’adhérence des pneus. Pensez-y!

L’obligation de rouler avec des pneus d’hiver se termine le 15 mars à minuit (le 15 mars est donc inclusif). Par contre, prenez note qu’il est recommandé d’attendre avant de retirer les pneus d’hiver. Les conditions météorologiques et routières varient beaucoup au mois de mars et il est fort possible que nous recevions encore de la neige.
 
from journal de montreal in 2009

Même si les rues du Québec sont sèches et déneigées, il sera interdit d'y faire de la moto, ce week-end encore, à cause des nouvelles dispositions du code de la route sur l'obligation de rouler avec des pneus d'hiver.

En vigueur du 15 décembre au 15 mars inclusivement, cette réglementation s'applique aussi aux motos et aux scooters. Or, des pneus d'hiver pour une moto, ça n'existe pas.
 
^Exemption papes FTW!

EDIT: And I think the cops are going to be lax about the tires now. A few buddies of mine have been rolling since 2 days ago with no trouble.
 
Faux, tu devrais changer la date dans le titre du topic avant que le monde se ramassse un ticket.

À minuit ce soir(16 mars) comme Darkestfenix dit.
 
^Exemption papes FTW!

EDIT: And I think the cops are going to be lax about the tires now. A few buddies of mine have been rolling since 2 days ago with no trouble.

were not talking about the exemption papers here, we're talking about a misinformation. the saaq does not say its ok to put summer tires on and you may not install you summer tires on today.

if danny wants to write what he wrote, the title should say, "its march 15 get your exemption papers because its only legal to drive with summer tires tomorrow."

I got pulled over on the 15th when I had my summer car. I had the exemption paper or else the cop was ready to hand out a ticket and tow my car. (longueuil 450 ftw) easy money on the 15th if the cop wants to bring in some cash and get his promotion.
 
lol im still driving it anyways. car is dropped on 18s and ive crossed a few cops but they didnt do a thing though.
 
I remember this time last year, the article was called "Les Fart Cans sont de Retour" or perhaps that was later in the spring, dunno.

Putting my summers back on this saturday but I desperately need tires, I have 2-3/32nds :(
 
Je fini de déjeuner pis je m'en vas remettre les pneus d'été, ils annonce chaud et je travail de la maison donc je ne ferais pas le cave s'il neige.
 
Back
Top