Post a pic of your last purchase

Ma blonde et moi on s'est payé un voyage à New York pour la longue fin de semaine de Pâques. Ça va être ma première visite dans la Big Apple

On voyage en bus la nuit du jeudi au vendredi. Fak on arrive pour dîner vendredi, et on repart le lundi après dîner.
Au menu: Musée d'histoire naturel, zoo de Central Park, ground zéro, time square Et : cerise sur le sunday : La traviata de Verdi au MET opéra ! ! !
metropolitan-opera-interior-billboard-1548.jpg

Les billet coûtent une beurré, mais je m'Attend à voir un show d'opéra de renommé mondial !

Si vous avez des suggestion de resto , ma blonde et moi on s'est auto-donné 100$ us chaque à noël , dans le but précis de se payer un souper de fou à NY !
 
Ma blonde et moi on s'est payé un voyage à New York pour la longue fin de semaine de Pâques. Ça va être ma première visite dans la Big Apple

On voyage en bus la nuit du jeudi au vendredi. Fak on arrive pour dîner vendredi, et on repart le lundi après dîner.
Au menu: Musée d'histoire naturel, zoo de Central Park, ground zéro, time square Et : cerise sur le sunday : La traviata de Verdi au MET opéra ! ! !
https://www.billboard.com/files/sty...etropolitan-opera-interior-billboard-1548.jpg
Les billet coûtent une beurré, mais je m'Attend à voir un show d'opéra de renommé mondial !

Si vous avez des suggestion de resto , ma blonde et moi on s'est auto-donné 100$ us chaque à noël , dans le but précis de se payer un souper de fou à NY !

100$ us ta rien de fou lol


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Sorry sir but 100$ isn't much in NYC. Last time I was there in 2017 a dinner for two set me back just over 200$ USD in Queens. The bar tab for 4 drinks later was about 120$ USD, Dutch Kills area... Maybe a chain resto you could MAYBE get away with it


NYC is not cheap, I actually think it's more expensive than London, and I have considerable time spent in London.

I suggest a breakfast at Lillie's Victorian. I also like GMT Tavern.. Dinner there might be around 100-120$ for two.
 
Come on guy ! J'arriverai pas dans place avec mon 100$ en pensant acheter le resto ! !
Et c'est 100$ chaque, alors on part avec 200$ pour le couple et y'a rien qui nous empêche de rajouter 50-75$ si ça vaut la peine !
Alors tant qu'à dépenser 200$ sur une bouffe, aussi bien avoir des suggestion plutot que de rentrer dans le premier qu'on voit et ''prendre une chance''
 
Come on guy ! J'arriverai pas dans place avec mon 100$ en pensant acheter le resto ! !
Et c'est 100$ chaque, alors on part avec 200$ pour le couple et y'a rien qui nous empêche de rajouter 50-75$ si ça vaut la peine !
Alors tant qu'à dépenser 200$ sur une bouffe, aussi bien avoir des suggestion plutot que de rentrer dans le premier qu'on voit et ''prendre une chance''

Jte niaise , je suis jamais allé a New York , t'es surement correct si tu trouve un Applebee's
 
Lol it's not Zurich bad!

Depends where he is staying.. you can eat "cheap" in NYC but cheap has several definitions
Zurich, that's just insane eating there. I always fear my expense report won't be approved when I go as meals are stupid expensive

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
Ma blonde et moi on s'est payé un voyage à New York pour la longue fin de semaine de Pâques. Ça va être ma première visite dans la Big Apple

On voyage en bus la nuit du jeudi au vendredi. Fak on arrive pour dîner vendredi, et on repart le lundi après dîner.
Au menu: Musée d'histoire naturel, zoo de Central Park, ground zéro, time square Et : cerise sur le sunday : La traviata de Verdi au MET opéra ! ! !
https://www.billboard.com/files/sty...etropolitan-opera-interior-billboard-1548.jpg
Les billet coûtent une beurré, mais je m'Attend à voir un show d'opéra de renommé mondial !

Si vous avez des suggestion de resto , ma blonde et moi on s'est auto-donné 100$ us chaque à noël , dans le but précis de se payer un souper de fou à NY !
If you like italian food, I quite enjoyed Rossopomodoro in Greenwich. It’s not that expensive and the tartufella pizza ( black truffle ) is amazing!
 
Come on guy ! J'arriverai pas dans place avec mon 100$ en pensant acheter le resto ! !
Et c'est 100$ chaque, alors on part avec 200$ pour le couple et y'a rien qui nous empêche de rajouter 50-75$ si ça vaut la peine !
Alors tant qu'à dépenser 200$ sur une bouffe, aussi bien avoir des suggestion plutot que de rentrer dans le premier qu'on voit et ''prendre une chance''

Le Eataly, c’est pas mal cool. Tu as plusieurs resto dont une brasserie (le Bierrera) qui est sur le toit. Ca va rentrer dans ton budget. Si non, honnêtement il y a tellement de resto de fou, je te conseille de faire une recherche avant d’y aller.

Si tu veux voir Manhattan de haut et que tu veux pas attendre 2heures pour l’empire state building (quand meme impressionnant) il a le Top of the Rock, qui est au rockefeler center, moins chere et pratiquement aucune attente.

Une marche tres tres cool a faire s’il fait beau est de prendre le metro jusqu’a Brooklyn et de revenir a pied par le Brooklyn Bridge. La vue est extraordinaire

Un autre spot tres cool est le sky line, c’est une ancienne voie ferrée sur élever transformer en parc qui aboutit dans le quartier hells kitchen avec des tonne de bon resto

Bref profitez-en
 
Zurich, that's just insane eating there. I always fear my expense report won't be approved when I go as meals are stupid expensive

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
We spent 3 days there, one of those days was with a friend who works for ABB. His expense report was 1k for food for 7 days!! My father in law was a GM and Director at GE, he even feared submitted expense reports from Switzerland...

We ordered pizza one night, it was around 100CHF. After that I'm not really phased when people say "expensive"

Geneva isn't as bad though. Beautiful country
 
We spent 3 days there, one of those days was with a friend who works for ABB. His expense report was 1k for food for 7 days!! My father in law was a GM and Director at GE, he even feared submitted expense reports from Switzerland...

We ordered pizza one night, it was around 100CHF. After that I'm not really phased when people say "expensive"

Geneva isn't as bad though. Beautiful country
1k for 7 days, 3 meals a day is less than 50$ per meal. I can do that in Montreal haha

Sent from my SM-N950W using Tapatalk
 
1k for 7 days, 3 meals a day is less than 50$ per meal. I can do that in Montreal haha

Sent from my SM-N950W using Tapatalk
Normally breakfast is at the hotel. And when on company business you often don't pay lunch too.

Don't try, Zurich is ridiculously expensive but such a nice city

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
1k for 7 days, 3 meals a day is less than 50$ per meal. I can do that in Montreal haha

Sent from my SM-N950W using Tapatalk

1k CHF.... Not CDN. Breakfast is at the hotel or office. That's not including meals for his wife either. Don't try, CH isn't cheap. I should dig up the CC statement for the Dominos Pizza... two meals at mcdonalds will be around 50-60 CHF for comparison. You can eat on the cheaper from a stand on the road or food from a Coop Grocery. Our friends just cook at home but even that has challenges, you need to buy food in small every 2-3 days as nothing lasts. I do this during the summer here but in the winter it gets annoying.

Like MrSpace said. Really nice city, just be prepared
 
1k CHF.... Not CDN. Breakfast is at the hotel or office. That's not including meals for his wife either. Don't try, CH isn't cheap. I should dig up the CC statement for the Dominos Pizza... two meals at mcdonalds will be around 50-60 CHF for comparison. You can eat on the cheaper from a stand on the road or food from a Coop Grocery. Our friends just cook at home but even that has challenges, you need to buy food in small every 2-3 days as nothing lasts. I do this during the summer here but in the winter it gets annoying.

Like MrSpace said. Really nice city, just be prepared

What are you eating to spend $80 for 2 at McD's?! A combo meal is around $17.

Some of these reviews are pretty funny...
https://www.tripadvisor.ca/ShowUserReviews-g188113-d8796498-r490205690-McDonald_s-Zurich.html
 
2x TV Wall mount
1x Robinet Delta Trisinc
1x Lavabo
1x Hotte de cuisine

La maison arrive à grand pas. Prêt pour les projets rénos
 
Back
Top