Amende pour Parking ( rampe handicappé)

how wide is that lowered part...if it was specifically done for handicap it would be narrower than one that was suppose to be for a parking spot that was cancelled thru the years
and does this pattern is common in this area or is it just a one time deal
 
ça l'a toujours été comme ça, c'est pour les revenues de montréal ... "agent de stationnement" ça veut tout dire ...

T'as rien compris !

Faut aussi se mettre la place des ces personnes-là !
je t'explique vu t'as pas l'air de comprendre: Une personne en chaise roulante utilise ces descentes pour traverser les rues. C'est pas pour que la ville fasse du fric.
J'e connais quelqu'un qui se déplace en chaise roulante. Quand un connard se gare mal et l’empêche de passer, il arrache le rétroviseur du char qui lui est accessible... Il est toujours aussi emmerdé mais ça lui fait du bien !
 
je comprend ton point, mais dans mes photos, en avant de la civic rouge, c'est un drive way, donc les personnes en chaise roulante peuvent descendre par la..
il n'y a pas necessairement un besoin d'avoir des rampes de meme dans un quartier residnetiel ou il y a des driveways à tous les 30-40 pieds environ...
T'as rien compris !

Faut aussi se mettre la place des ces personnes-là !
je t'explique vu t'as pas l'air de comprendre: Une personne en chaise roulante utilise ces descentes pour traverser les rues. C'est pas pour que la ville fasse du fric.
J'e connais quelqu'un qui se déplace en chaise roulante. Quand un connard se gare mal et l’empêche de passer, il arrache le rétroviseur du char qui lui est accessible... Il est toujours aussi emmerdé mais ça lui fait du bien !
 
IMO Jai comme limpression que la présence de pancarte ou whatever aura pas d'influence, au meme titre que ya pas de pancartes no parking proche de chaque intersection pour dire que ta pas ldroit de te parker a moins de 5M de lintersection...
 
hi guys...update,,...i paid the ticket it was not worth it for 52 $..but here's some pictures of the spot..behind the red civic u can see the sidewalk lowered a bit...i was parked exactly as the civic..sometimes they give tickets sometimes they don't..
http://i1075.photobucket.com/albums/w422/rebel-gtp/IMG-20121001-00004.jpg
and
http://i1075.photobucket.com/albums/w422/rebel-gtp/IMG-20121001-00003.jpg

what do you think?

Hi. I've had a ticket for this a few weeks ago. On St. Laurent Blv in MTL. It was dark and rainy, and I honestly didn't know this was an access ramp for the handicapped. There was no sign or yellow paint whatsoever, and it wasn't near any intersection. Do you think I should plead non guilty?
 
i would contest it if your willing to take the time..it seems to me like its a random ramp.. no signs or paint either...
 
i would contest it if your willing to take the time..it seems to me like its a random ramp.. no signs or paint either...

It's not a random ramp....those ramps are made for people with disabilities. There is no need for paint or signs either.
 
I just got a $180 ticket for this type of offense... richelieu corner st-ferdinand

I'm now fully aware not to park in front of a lowered section of sidewalk.

edit: in the middle of winter when the said "lowered section of sidewalk" is full of snow, therefore not usable.
 
Back
Top