people who dont use their flashers

I always use my signals when it's needed. If i'm alone on the road, what's the point?

What I hate the most is people that think they are sooooo rightious. Last Saturday morning I was going to little italy to pick up a cake. I was on the 132 on the lane that exits to go to Jacques Cartier bridge. It's a lane that ONLY exits... no way you can go straight! So, while I was on that lane, I didn't put my flasher to signal that I was taking the exit since it was pretty obvious to me where i'll go. This old fart idiot behind me driving a POS Chevy Cruize gets all worked up because I didn't flash that I was going right on a lane that only goes right so he starts tailing me really bad and in the middle of the curve he decides that he will cut me off. It left me speechless...

So, what do you think? Should we use the turn signals on lanes that are meant only to turn??? Like it's not obvious enough where we'll go??????
 
I always use my signals when it's needed. If i'm alone on the road, what's the point?

What I hate the most is people that think they are sooooo rightious. Last Saturday morning I was going to little italy to pick up a cake. I was on the 132 on the lane that exits to go to Jacques Cartier bridge. It's a lane that ONLY exits... no way you can go straight! So, while I was on that lane, I didn't put my flasher to signal that I was taking the exit since it was pretty obvious to me where i'll go. This old fart idiot behind me driving a POS Chevy Cruize gets all worked up because I didn't flash that I was going right on a lane that only goes right so he starts tailing me really bad and in the middle of the curve he decides that he will cut me off. It left me speechless...

So, what do you think? Should we use the turn signals on lanes that are meant only to turn??? Like it's not obvious enough where we'll go??????

I was told by saaq examiner that when the lane only turns don't put the flasher.
 
I always use my signals when it's needed. If i'm alone on the road, what's the point?

What I hate the most is people that think they are sooooo rightious. Last Saturday morning I was going to little italy to pick up a cake. I was on the 132 on the lane that exits to go to Jacques Cartier bridge. It's a lane that ONLY exits... no way you can go straight! So, while I was on that lane, I didn't put my flasher to signal that I was taking the exit since it was pretty obvious to me where i'll go. This old fart idiot behind me driving a POS Chevy Cruize gets all worked up because I didn't flash that I was going right on a lane that only goes right so he starts tailing me really bad and in the middle of the curve he decides that he will cut me off. It left me speechless...

So, what do you think? Should we use the turn signals on lanes that are meant only to turn??? Like it's not obvious enough where we'll go??????



lol that guy needs to get a life, I always laugh at people that get mad at stupid things like that when driving.

I usually don't put my blinker on when I'm in a turn only lane or whatever.
 
you don't want to reveal your next move...people are stupid when u put your flashers to change lanes, they start accelerating to block your move...

Dont give them a chance, I put my flasher at the rear wheel well of the car im going to get behind. As soon as your front wheel passes the line your safe, their only other move is to ram your car. Works flawlessly.
 
According to the highway traffic act of Canada, even if you are in a turn-only lane, you should signal. @mb_w204, you were on a freeway going to an exit.Obvious to you or not, you should have signalled.
 
Chu in pcq fallait je laisse sortir le méchant.

WTF people, le monde sont rendu si lâche que sa? Messemble que les char neufs ont toute une fonction qui permet d'activer le flasher pour 3 coups et il se désactive après. Maintenant, t'as même pas besoin de tasser le flasher, t'as juste à effleurer (accrocher) le flasher pour qu'il parte calvaire, tu peux pas avoir d'excuse.

Ce matin:

On a une zone en construction et la voie de gauche merge avec celle de droite. On est une coupe de char qui se suivent, c'est le matin, peinard, sa roule bien 115 kmh.

Un nowhere décide de dépasser à environ 700m du début de la voir mergé. Rendu à côté de moi y commence à se tasser. y se tasse y se tasse, toujours pas de flasher. Tabarnak de mayet, je le voyais venir.

Je décide de tenir le klaxon tout le long de la voie en arrière de lui, je le redépasse et lui fait un beau fucking finger. Le vieux savait pas pantoute ce qui se passait.

Sa fait du bien.
 
Well, je trouve sa tellement frustrant que de savoir des usagers de la route, d'oublier d'appliquer une information quasiment crucial pour les autres usagers de la route de mettre les clignotants...
 
According to the highway traffic act of Canada, even if you are in a turn-only lane, you should signal. @mb_w204, you were on a freeway going to an exit.Obvious to you or not, you should have signalled.

Saaq > Canada ? :dunno:
 
Last edited:
Les gens qui mettent pas leurs flasher c'est surement ce qui me fait le plus chier, surtout depuis que je fais du bike.

Ce qui me fait autant, sinon plus chier ; ce sont ceux qui n'ont même pas la courtoisie de te laisser merger quand tu le mets !!
 
Moi si le gars mets son flasher, je fait tout pour le laisser passer. C'est tellement rendu rare que la moindre des choses c'est de montré ma reconnaissance envers les quelques automobilistes qui savent encore conduire.
 
Moi si le gars mets son flasher, je fait tout pour le laisser passer. C'est tellement rendu rare que la moindre des choses c'est de montré ma reconnaissance envers les quelques automobilistes qui savent encore conduire.

si un gars merge sur l,autoroute et je suis dans la voie de droite par exemple, je change de voie si j'en ai la chance
 
As seen on reddit...

hJBHkwx.png
 
Man I got quoted a lot haha.

Well, to be clear, I called it a bad habit because, while I wouldn't be too shaken if some asshole drove into the back of my old explorer or some winter beater, if that were to happen with my MR2, there would probably be heads rolling afterwards... Which would mean an expensive legal bill, and I'm a broke college kid ;)



But seriously, the fuck is wrong with people, between that, not checking their blind spots, and forming rolling roadblocks on the highway, I just want to rage.

Also, when it comes to rolling roadblocks, one perk of having a fast car is passing via on-ramp/off-ramp lanes - pop in, pass, pop back into original lane. Kind of douchey... but so is blocking the highway, so I haven't lost any sleep over it.
 
si un gars merge sur l,autoroute et je suis dans la voie de droite par exemple, je change de voie si j'en ai la chance

Ca c'est très gentil, mais théoriquement, c'est un cédez le passage pour EUX et toi tu as pas a te tasser... Mais c'est plus gentil se tasser que de pas se tasser
 
c'est un céder le passage, mais faut savoir faire la part des choses, t'as des sorties d'autoroute sur la 640 surtout (comme fontaine bleau) que t'as même pas 100 metres pour monter a vitesse d'autoroute (soit 100 environ). Dans le cas ou y'a des madames ou des personnes agées qui ont peur de peser sur l'accélérateur, j'me tasse, j'vais pas faire mon colon.
 
c'est un céder le passage, mais faut savoir faire la part des choses, t'as des sorties d'autoroute sur la 640 surtout (comme fontaine bleau) que t'as même pas 100 metres pour monter a vitesse d'autoroute (soit 100 environ). Dans le cas ou y'a des madames ou des personnes agées qui ont peur de peser sur l'accélérateur, j'me tasse, j'vais pas faire mon colon.

Yeah moi aussi jme tasse, c'est aussi dangereux de pas se tasser...
 
Je ne met presque jamais mon flasher si mon changement de voie/direction n'a aucune implication envers les autres voitures. Exemple: je dépasse une auto, puis je me place devant: Je vais plus vite donc l'autre n'a rien à faire de particulier.
 
Back
Top