The gun thread

Ruger American Predator .223, canon 22po, scope Vortex Diamondback Tactical ffp 4-16x, chassis MDT LSS avec crosse MDT Skeleton Rifle Stock.

1AB5260C-6FBC-40F1-BC8C-1458719154FD.jpeg

À 200m:
FB19BD14-8A54-4B4A-874D-2B5F7A034B79.jpeg
AA35262A-FF51-47D8-B1ED-85E0274302E4.jpeg

Pas besoin d’avoir un gun de fou pour avoir des résultats le fun. Surtout que pour mon appui avant j’avais juste un scope cheap du Canadian Tire 6-9 pouces et en arrière j’étais sur un petit bean bag cheap aussi. Les balles étaient des Frontier BTHP 68 grains, mais je semble avoir de légèrement meilleurs résultats avec des Hornady Match ELD 75 et 73gr. J’aimerais essayer du 77gr. mais j’en ai pas trouvé encore. Le canon 1 en 8 semble aimer les boulets lourds.

Semaine passé à 100m Hornady Match 75gr ELD:
D7361230-2772-438A-8441-DC283CE448BA.jpeg
Avec un bon appui et des balles reloadées j’espère approcher du 1 ou 1.5po à 200m (0.5 à 0.75 moa).
 
Félicitations!

J'ai réussi environ 0.5 MOA à 100m avec 5 balles tablettes de 308 ( un gros trou dans la feuille). J'étais pas mal fier.
 
Which range is that?

For very affordable bullets, I've had great success with Sierra 69g.

Sandhill near Sherbrooke. That rifle range is 200m, with sitting places and a stand up bay. There are a few gongs on that range: 2x 6 inches, one at 100m the other at 200m, another one that is an IPSC style about the size pf a torso at 200m also.

BBE08603-8E95-4D3D-8F2C-8A94120B78AB.jpeg

There is also a 54m tactical range where rifles, shotguns and pistols are allowed, notice de swivel gongs:
(Pictures from 3 years ago; now there are torsos also)
19B12064-FC74-4850-90E5-17C896888D20.jpeg
F850960E-975D-4AD6-BFD4-3DA834FFA9D5.jpeg

And there is a third range, I don’t have any pictures but it is a 25m more standard pistol only range, but what is nice is that there is lots of dynamic metal targets.

What is so nice about Sandhill is that you have to be a range officer to be a member there, and there are no employees and no fixed hours. Every member has the key to the front gate, and everyone can go whenever they want. You can go alone and shoot completely alone with non-restricted firearms. But for restricted guns you have to be at least two members. Still, it’s fuckin nice, 75% of the time I am alone. I am pretty sure it’s the best range in all the province.
 
Sandhill near Sherbrooke. That rifle range is 200m, with sitting places and a stand up bay. There are a few gongs on that range: 2x 6 inches, one at 100m the other at 200m, another one that is an IPSC style about the size pf a torso at 200m also.

View attachment 48834

There is also a 54m tactical range where rifles, shotguns and pistols are allowed, notice de swivel gongs:
(Pictures from 3 years ago; now there are torsos also)
View attachment 48831
View attachment 48832

And there is a third range, I don’t have any pictures but it is a 25m more standard pistol only range, but what is nice is that there is lots of dynamic metal targets.

What is so nice about Sandhill is that you have to be a range officer to be a member there, and there are no employees and no fixed hours. Every member has the key to the front gate, and everyone can go whenever they want. You can go alone and shoot completely alone with non-restricted firearms. But for restricted guns you have to be at least two members. Still, it’s fuckin nice, 75% of the time I am alone. I am pretty sure it’s the best range in all the province.

Looked longer. RN is only 8 minutes from my house, so 200 is the same, but the facility looks cooler.

On another note, it looks like shipping powder is currently impossible in Canada. Driving to Tenda next week to pick up 16lbs of N140
 
Looked longer. RN is only 8 minutes from my house, so 200 is the same, but the facility looks cooler.

On another note, it looks like shipping powder is currently impossible in Canada. Driving to Tenda next week to pick up 16lbs of N140

No one’s willing to ship?? Wtf…
I feel like passing by BullseyeNorth when i’ll going to Mtl
 
No one’s willing to ship?? Wtf…
I feel like passing by BullseyeNorth when i’ll going to Mtl

Les règles ont peut-être changées? X-Reload livrait la poudre mais avec un supplément hazmat. Juste pour 1lb ça ne vaut pas la peine. Je sais que certaines boutiques envoyaient ça régulier sans le déclarer mais s'il arrive de quoi, tu es dans la marde sérieuse.

Pour 8lbs et plus, Higgison powders à Hawksbury ça vaut le déplacement.
 
Les règles ont peut-être changées? X-Reload livrait la poudre mais avec un supplément hazmat. Juste pour 1lb ça ne vaut pas la peine. Je sais que certaines boutiques envoyaient ça régulier sans le déclarer mais s'il arrive de quoi, tu es dans la marde sérieuse.

Pour 8lbs et plus, Higgison powders à Hawksbury ça vaut le déplacement.

Canpar stopped a few weeks back, and apparently UPS is doing the same. This all happened in the last 3 weeks.
 
On peut avoir des gongs au Qc? Je croyais que c'est cible en papier seulement...!?

Il y a des ranges de fudd pis des range prêts à se battre pour que les lois soient appliquées comme il se doivent…

Les critères de champs de tirs sont de juridique fédérale, mais c’est la SQ qui est chargée de faire appliquer ces lois-là au Québec. La SQ décide souvent de rajouter des règles qui ne sont pas dans les critères écrits par le fédéral. Il y a des champs de tir pas de colonnes qui acceptent tout ça pour acheter la paix, et d’autres champs de tirs qui se battent en cour pour faire respecter les vraies lois. Sandhill est dans la catégorie de ceux qui ne se laissent pas marcher sur le dos. Je penserais pas qu’il y ait beaucoup d’autres champs de tirs comme Sandhill au Québec. Mais je crois qu’il y en a quand même quelques autres avec des cibles de métal au Québec mais je ne suis pas capable de te les nommer.

Une chose est certaine, c’est 1000 fois plus le fun tirer sur du métal.
 
Il y a des ranges de fudd pis des range prêts à se battre pour que les lois soient appliquées comme il se doivent…

Les critères de champs de tirs sont de juridique fédérale, mais c’est la SQ qui est chargée de faire appliquer ces lois-là au Québec. La SQ décide souvent de rajouter des règles qui ne sont pas dans les critères écrits par le fédéral. Il y a des champs de tir pas de colonnes qui acceptent tout ça pour acheter la paix, et d’autres champs de tirs qui se battent en cour pour faire respecter les vraies lois. Sandhill est dans la catégorie de ceux qui ne se laissent pas marcher sur le dos. Je penserais pas qu’il y ait beaucoup d’autres champs de tirs comme Sandhill au Québec. Mais je crois qu’il y en a quand même quelques autres avec des cibles de métal au Québec mais je ne suis pas capable de te les nommer.

Une chose est certaine, c’est 1000 fois plus le fun tirer sur du métal.

Merci pour l'explication! Ouais le papier c'est plate!
 
Got 2 boxes of the Hornady 75gr ELDs.

At 34$ for 100, it's a bargain, so I have high hopes. Powder choice is Viht N140.

Big length difference between the 69gr SMKs and these.

20210808_154507.jpg
 
Back
Top