SAVE THE DATE!! Time attack+ Autocross + stockcar- 1 weekend!!

If August 10th is your first time on the track, well no this is not the right event for you.

If you want to participate in the Time attack portion, I suggest that you sign up for Monday night lapping/training and then we can continue with you on the 10th.

So yeah, a minimum amount of track time is required.

For the rest of you slackers- time to sign up!
 
Looking for a co-drive

Hello all, I am looking for a co-drive for the Autoslalom on the 11th. I’ve been autocrossing back in the States since 1998 in my DS & STX Eagle Talon TSi AWD’s, and for the last few years co-driving friend’s Talon & WRX in ESP. I’ve driven a couple of the PMG events with CADL in 2011 & 2012, last year’s QC Championships with DELTA and numerous events with MCO. I know Carl & Bruno from my D Stock days, competing against their Type R, and Carl will vouch that not some newbie out to destroy your car.
Thanks,
Samuel K
08 Expedition
04 S4
98 Talon
95 Talon
 
Tentative schedule
Event Schedule (subject to change)


Saturday August 10 - Time Attack

7h30 - 9h00 Registration/Check-in

9h15 - 9h45 Drivers meeting

10h00 - 12h00 Practice sessions

12h00 - 13h00 Lunch (Track cafeteria open)

13h00 - 16h00 Official Timed runs

18h00 - ??-?? PERRY AUTO BBQ/Campfire PARTY

20h00 - 21h00 Oval Stock Car Race for Triathlon participants




Sunday August 12 - Autoslalom


7h00 - 8h30 Registration for Day2 competitors only

8h30 - 9h30 Course open for walking9h30 DRIVERS MEETING

10h00 - 12h30 Timed runs

12h30 - 13h30 Lunch (Track cafeteria open)

13h30 - 16h30 Timed runs

16h30 - 17h00 Awards and Trophies presentation
 
Inscrit pour l'autocross!!! on ce voit la-bas!!

Petite question pour les guru du Slalom.. Ma voiture est full stock, a part mag,pneu et frein (ligne huile et pad). Dans quel categorie je devrait etre??
 
Should be STX Alex, unless you got something wider than 265s and/or wider than 9" wheels and sawzalled fenders.
 
Well it says if the wheel are .25'' with more offset then stock, which i have.... I am about 1 inch more outward then the stock set up..

I am trying not to cut my fender on this one.
 
That's for stock. STX for RWD you can run up to 265mm street tires and 9" wide wheels (any offset) with rolled fenders.
 
Je veux m'inscrire pour l'autocross, mais les règles pour les classes sont un peu confuses.... en tout cas, dans ma tête c'est confus ;-) . Je ne crois pas être admissible pour STOCK, selon ce que j'ai lu, ce serait STREET PREPARED. Besoin d'aide ici svp.... Mustang V6 2012, j'ai ajouté une "Strut Tower Brace" de Boss 302, des "Camber Plates" Steeda, des springs Steeda plus court à l'avant et des amortisseurs Koni Sport. J'ai vu la longue liste de classe dans le formulaire et j'aimerais bien m'inscrire correctement. Merci.
 
Je veux m'inscrire pour l'autocross, mais les règles pour les classes sont un peu confuses.... en tout cas, dans ma tête c'est confus ;-) . Je ne crois pas être admissible pour STOCK, selon ce que j'ai lu, ce serait STREET PREPARED. Besoin d'aide ici svp.... Mustang V6 2012, j'ai ajouté une "Strut Tower Brace" de Boss 302, des "Camber Plates" Steeda, des springs Steeda plus court à l'avant et des amortisseurs Koni Sport. J'ai vu la longue liste de classe dans le formulaire et j'aimerais bien m'inscrire correctement. Merci.

sounds like street touring.

Just sign up and Jean can help you with classing./

Fun event, so just make it there!
 
The Mustang above sounds like STX class.

I will be at the registration/check-in table Sunday AM and help clarify any last minute classing questions and make sure your car is in the right class. The most important part is to sign-up and show up for this awesome event.

Anyone can post here or PM me classing questions also.
 
I'll probably come by and hang around a little on Saturday PM for the time attack.

So your car isn't fix yet? That sucks:(

Je ne participerai pas non plus, ma voiture tombe en limp mode (le moteur vire 1200rpm et reste là jusqu'à ce que j'éteigne la voiture et la reparte) et je ne suis pas capable de recréé le trouble dans la rue. Ça le fait juste sur la track en 4e ou 5e gear gaz au fond et pas tout le temps...Et dès que j'éteins la voiture, tout revient normal et aucun code d'erreur... WEIRD!

Je suis pas le seul à qui ça arrive présentement et c'est un trouble qui arrive seulement sur les Z4M et non sur les E46 M3 (on a pas le même ECU), donc il y a pas grand monde sur le net ou planete pour m'aider vu la rareté du véhicule et sur ce nombre pas grand monde font de la track et encore moins de monde les poussent à fond... Je suis présentement en contact avec un gars au USA qui essaie de trouver le problème et fait du dyno et monitorie le véhicule durant les sessions. Je vais le laisser faire des essaie-erreur pour l'instant. Donc ma saison est pas mal terminer!
 
Back
Top