News: Accident mortel sur le Circuit Mont-Tremblant

R.I.P Thomas!!

En passant il roulais avec hans device, mais pas de headrestraint seat.. Quelques chose a penser pour plusieurs qui font de la piste, ce n'est pas beaucoup plus dispendieux qu'un banc normal!
 
Yea I've had the unfortunate experience of going off that track after turn 1 while in the passenger seat. Had the car rolled I'm not sure I would be here today.

Did his car roll at all?
 
I guess they could add more tires to help... I haven't seen the corner but damn, he must've been going hella fast.
 
I guess they could add more tires to help... I haven't seen the corner but damn, he must've been going hella fast.

In a side impact there's no crumple zone, the car decelerates almost instantaneously hitting whatever object without absorbing any of the energy.

It depends on how high the forces are, but if you are not equipped with a seat that has head restraints (which pretty much act like a HANS for side impacts) you end up with the force of the mass of the head+helmet for the body to deal with, which can have very sad consequences indeed. I don't know the full details.

My condolences to the family and friends. I know everyone at the track was very, very shooken up.

This is a very specific incident, but hopefully it will start more general conversations about driver safety for us amateur lappers. Here's hoping it will save a life in the future.
 
RIP

One thing I noticed, a lot of lappers run slicks on their high HP cars without proper experience. It was the case the day before when I was there. When the tires let go, the reflexes can't hang...
Might not be his case, just a warning. "Street" tires are much more predictable.
 
RIP ... au moins il s'est en allé en faisant quelque chose qu'il devait beaucoup aimer!

Ça fait réfléchir en effet pour les gens qui font de la piste. Dans mon cas, à part mon casque, j'ai rien de plus que les systèmes de la voiture OEM en terme de protection. Est-ce que la prochaine étape sera une cage en plus d'un siège avec head restraint...?
 
il faut quand meme prendre tout en considération.. je dirais oui habituellement, Cage, banc headrestraint ainsi que ceinture et hans device.

La sécurité est un tout. Sauf que des accidents malheureux ils en arrive, que sa soit en lapping ou en course. Les gars qui ont des voiture dédier, qui pousse généralement plus que ceux que leur voiture est aussi leur voiture de rue, eux je les encouragent encore plus, car souvent elles sont deja cager, avec banc et ceinture. Donc coté sécurité il en manque pas beaucoup!

Pour ce qui est des autres, comme moi et toi qui roulons avec nos voitures de rue, le risque reste la quand meme, mais c'Est ta responsabilité de ne pas dépassé tes capacité n'y celle de la voiture, et meme de te gardé du ''run off''.
 
Back
Top