OFFICIAL Quebec-Montreal dash camera thread ! * Insert video *

A Tesla with WANTTOFLY license plates did that to me on Saturday morning. No flasher nothing, I honked and he brake checked me.

In retrospect my winter beater is a 1000$ Saab - I should've ooopsed his rear bumper accidentally on purpose.
 
A Tesla with WANTTOFLY license plates did that to me on Saturday morning. No flasher nothing, I honked and he brake checked me.

In retrospect my winter beater is a 1000$ Saab - I should've ooopsed his rear bumper accidentally on purpose.

Surtout que venant d'une Tesla, il aurait été perte totale assurément. Ça fait mal aux assurances ça.
 
wow ,

I'm learning to keep my calm, since it won't do anything, or just be worst. But the 2nd dumb-twin-no-flasher-shit wouldn't have passed, if I was with my less favourite car of course. *blah*

I was so shocked of what had just happened...that did not even cross my mind a second one would come. lol.
After the 2nd one ...I looked for a 3rd one... :D
 
No idea about Que law, but in Ontario it's a criminal case if you cause an accident by brake checking another driver. You have a camera to show it was not you so let it happen. Easy for me to say, I have an actual push bar bolted into the metal part of my bumper. lol
 
A Tesla with WANTTOFLY license plates did that to me on Saturday morning. No flasher nothing, I honked and he brake checked me.

In retrospect my winter beater is a 1000$ Saab - I should've ooopsed his rear bumper accidentally on purpose.
Menteur

Envoyé de mon Pixel en utilisant Tapatalk
 
A Tesla with WANTTOFLY license plates did that to me on Saturday morning. No flasher nothing, I honked and he brake checked me.

In retrospect my winter beater is a 1000$ Saab - I should've ooopsed his rear bumper accidentally on purpose.

Prochaine fois , go for it ,


le gars va perdre sa telsa pendant 2 mois !
 
Cops in unmarked cars could make a fortune ticketing left lane campers and the aholes accelerating in the right lane when they are being passed because 10 seconds ago they were cruising at 75 in a 100 zone.
 
Question sérieuse: si quelqu'un essaye de forcer sa place en se tassant dans ma voie, même s'il voit clairement que ca passe pas et que je suis la, pis qu'il y a accrochage, est-ce qu'il pourrait y avoir des conséquences pour moi sous prétexte que je n'ai pas fait tout mon possible pour éviter une collision ? Worst case, si c'est pas clair, je dumperai le vid de ma dashcam.
 
Le véhicule qui est en mouvement est plus souvent qu'autrement responsable. Tu souhaites qu'il ne s'arrête pas pour que ça devient un délit de fuite et il devient responsable.

Sent from my SM-T820 using Tapatalk
 
Question sérieuse: si quelqu'un essaye de forcer sa place en se tassant dans ma voie, même s'il voit clairement que ca passe pas et que je suis la, pis qu'il y a accrochage, est-ce qu'il pourrait y avoir des conséquences pour moi sous prétexte que je n'ai pas fait tout mon possible pour éviter une collision ? Worst case, si c'est pas clair, je dumperai le vid de ma dashcam.

pour avoir lue certains jugement, je dirait que ca depend comment tu formule ton discours si les police se pointe

si tu tu bouge pas et tu te fait rentrée dedans ... je dirait que c'est pas sir pire

mais j,ai lue un jugement ou le traffic etait tres slow sur l,autoroute , sur une entrée d,autoroute le gars a entrée tranquilement ... le gars sur la voie la tamponnée volontairement et c,est pas gener pour le dire en disant j,ai priorité

le juge a pas été d'accord

Et pour avoir lue le code de la route une coupe de fois (j'ai peu etre manquée un article) mais bien souvent ca tombe dans le monde demardé vous pour que ca rentre .. personne a priorité ...
sauf bien sur quand il y a un beau panneau pour l'indiqué

quand c'est un changement de voie , c,est une autre histoire
 
Busy day


https://youtu.be/wtGES51jI0w

Almost had a goose for dinner

Why? Where you in route to buy a goose when you almost hit that TURKEY!

c8c6643d7e449189e78a4a8aae6b5b73.jpg
 
Back
Top