BIXI falls flat...bankruptcy

If they can't survive on their own then bye. See what you've done since the start, find the problem and fix it. If not fixable then done, move on.
 
Good.. hope n pray that our tax dollars wont go into saving this useless business.

I dont know ANYBODY who uses this besides tourists n hipsters who live on the plateau.. n they only use it one way going dt cause it's downhill!
 
J'ai déja pensé le faire plus jeune sur un trip de speed avec une ami a genre 2-3h du matin ... Rendu compte que 2 bike cétais 500$ de dépot sur la carte de crédit.. Said fuck that ill walk.
 
Est-ce que c'est flagrant que ca allait faire fallite, jveux dire, les tarif? la qualité du velo? , la disponibilité de ceux-ci?

non, le service est top-knotch tout comme le matériel. J'ai genre 1500 déplacements de fait avec le service.

Il y a des crottés qui se sont remplis les poches et là on paye pour ça. Tremblay & friend ... la Société de Stationnement entre autre.
 
^x2 je suis pas mal sur que des depenses qui doivent rester ''unknown'' ont étés pitchés sur le budget des bixies. Ca fait un bel bouc emissaire. Tout le monde va dire de bannir le systeme. Problem solved.
 
I really need to emphasize this part:
In 2011, Montreal's city council approved a $108-million bailout package for the program to cover a budget shortfall. That included a $37-million loan to cover Bixi's deficit and another $71 million in loan guarantees to export and develop the system abroad.
Why the fuck does the Montreal taxpayer have to pay for the New York Bixi? What kind of moron authorized this?
 
It was probably to bail out bad investments made by the owners.

Socialize losses & privatize profits.

Welcome to Quebec
 
non, le service est top-knotch tout comme le matériel. J'ai genre 1500 déplacements de fait avec le service.

Il y a des crottés qui se sont remplis les poches et là on paye pour ça. Tremblay & friend ... la Société de Stationnement entre autre.

Here is the first one laughing all the way to the bank...

TremblayBixi6mai498H374.jpg
 
Back
Top