Android peeps: Whats your next upgrade?

sspikey

Legacy Member
So right now I am on a Galaxy S3 running a custom rom and think its getting time to upgrade. Phone battery is sucking, screen is lightly cracked on the corner and phone looks like its getting worn bad.

With the announcement of the Galaxy S5 I really wasnt that inspired to get a new phone and dish out any money. Honestly, I feel like just repairing this phone back to life (150$ or so at most!)

Anything you guys are waiting for? This huge phone crap is NOT for me. I just want the power in something no bigger than my phone that looks and performs well.

Only constraint is I MUST have a micro SD port.

Looked at Sony Experia Z2 and MAN is it big! Galaxy S5 looks like its identical to my damn phone. Anything else? Heard HTC has the new ONE coming out (M8)
 
I had a galaxy s3 until last week. I upgraded to a nexus 5 and I absolutely love it. You should check it out!

Nexus 6 is coming soon I heard.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
with SD card I don't know.
I'm 98% satisfied with my N5 (-2% because of camera performance).

I guess you're stuck with Samsung
 
Wait to see what the S5 will bring, the official specs should be out soon. The Nokia X could also be interesting, but I'm not sure if it has a microSD slot. If you liked your S3 and got good use out of it, just get the S5. I use my phone (note 2) a lot for work, and the bigger screen is really handy, but I'm getting a little tired of having a massive phone : when I wear trackpants, the phone slowly pulls my pants down.
 
Wait for reviews before pulling the trigger.
S5 seems to be not that different from S4.

I'm targeting the Z2, but apparently installing custom rom on Sony phone can be really risky.
 
J'aime vraiment mon Sony Xperia Z et le Z2 sort prochainement et semble corriger les lacunes des premières générations (écran surtout).
 
I think I'm gonna get the Sony Xperia Z1 when I have my free upgrade in a few months. It looks pretty good and a 5 inch screen shouldn't be too bad, I don't want a huge phone either.

Either that or the Nexus 5
 
Quelles téléphones utilise la recharge sans fil (avec un genre de pad...). C'est rendu standard sur tout les nouveaux téléphones?
 
Honestly, I couldn't care less about new phones. Have a brand new Nexus (got it dirt cheap from provider) in it's original box since last year (only opened it to make sure it works and installed a case on it) because I'm still using my old XT910. I'm not doing anything different than what I've done since I got my first smart phone (calls, txt, some games, little surf when on wifi), so wasting money on upgrades to do the same is not my thing.
 
Quelles téléphones utilise la recharge sans fil (avec un genre de pad...). C'est rendu standard sur tout les nouveaux téléphones?

nexus 5 et nexus 4 l'ont

Galaxy S4 l'a partiellement (il faut que tu change le backcover pour un qui a le coil dedans, samsung en vend, mais c'est pas cheap, quelque chose comme 40$ si je me souviens bien)
le backcover du S4 (faut le commander des états, donc probablement ebay) : http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-CI950IBUSTA
note que si tu commande ça, valide avec la no. de variante avant de commander.

le galaxy s5 va probablement l'être de la même manière que le S4 (ça sera a voir)

le Blackberry Z30

Nokia Lumia 1020


Pour les autres, je me rappelle pas.

Pour le pad de charge, note qu'il faut qu'il suit la norme qI, sinon ça ne fonctionneras pas. (non un powermat ça marcheras pas)
 
Last edited:
nexus 5 et nexus 4 l'ont

Galaxy S4 l'a partiellement (il faut que tu change le backcover pour un qui a le coil dedans, samsung en vend, mais c'est pas cheap, quelque chose comme 40$ si je me souviens bien)
le backcover du S4 (faut le commander des états, donc probablement ebay) : http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-CI950IBUSTA
note que si tu commande ça, valide avec la no. de variante avant de commander.

le galaxy s5 va probablement l'être de la même manière que le S4 (ça sera a voir)

le Blackberry Z30

Nokia Lumia 1020


Pour les autres, je me rappelle pas.

Pour le pad de charge, note qu'il faut qu'il suit la norme qI, sinon ça ne fonctionneras pas. (non un powermat ça marcheras pas)

Je comprend pas pourquoi ça "pogne" pas plus que ça? parce que tout le monde utilise un case (je déteste les case...)?
 
Il parlait pas du wirless charging, je crois que c'est juste une plug style Apple ou sa colle et charge la, entk c'est ca sur le Z2.

Le S5 a peut-etre un cover de USB pour l'eau mais c'est fou que tu puisses encore enlever le back cover, changer la batter, mettre une SD en arriere du back cover + sim et tout ca resiste à l'eau.

Pour le cover, la magie s'appelle un gasket de caoutchouc :p

Désolé, mais wireless et sans-fil, c'est la même chose dans 2 langues différentes, et sa réponse montre que j'ai bien répondu.

Je comprend pas pourquoi ça "pogne" pas plus que ça? parce que tout le monde utilise un case (je déteste les case...)?

coût, le problème de la poule et de l'oeuf surtout(les manufacturiers veulent pas l'ajouter tant que c'est pas populaire, mais ça peut pas être populaire tant que tout les manufacturiers embarque pas....)

un bon exemple :

 
avec un genre de pad, c'est comme j'ai décris maudit bozo

c'est pas lui qui a amené le socket magnétique
 
excuse moi, je croyais que ta réponse était vis-à-vis moi et que ta quote était pour éclairer ton propos
 
Back
Top