Mitsubishi Lancer Sportback (Wagon)/Ralliart 2004-2006

Lexus

Moderator
Anyone have experience with these cars?

All sportbacks have the 2.4 Ralliart engine, including the base models. What are some of their common problems with these cars? Things to watch out for etc. How's the gas milleage on the 2.4 automatic? Are most parts dealer only given it's a rare car or they're easy to find jobber?
 
8/10 reliable, parts are cheap, it is not a rare car, since it's the same components to the 4 doors lancer, except door panels.

6/10 gas consumption, automashit oblige.
 
Are you looking to buy new or used? Because the only 2.4L 4B12 Sportbacks were the older GTS models, the other Sportbacks are 2.0L 4B11 and the Ralliart Sportback is a turbo 2.0L 4B11T. Also the 2.4L is not a Ralliart engine since 2008, they replace the 2004-2007 N/A 2.4L 4G69 Ralliart engines with the new turbo 2.0L 4B11T for the 2008+ models.

Not a problematic car, driving my 09GTS since 08 and all I do is change fluids and clean/lube the brakes. Everything I had to repair was damaged because I lowered the car (not lowered anymore), other than the shitty factory radio that refuses to play or eject my CD again it's pretty solid. I got all my parts from auto part stores, unless it's dealer part only you can shop anywhere else.

On hwy with cruise you should be able to do 650+ on a tank, the most I've done with my 2.4/5sp was 750 and still was not completely empty.
 
and I completely did not read the whole title after "Mitsubishi Lancer Sportback" my bad.

common problem for the older models is the power steering line leaking, not a big deal if you don't ignore it


all that typing for nothing... /facepalm
 
haha, np....I started reading your post and was wondering what you're talking about

So other than the power steering lines they're pretty reliable?
 
Yes they are pretty good, other than normal wear and tear I did not see anything major while working at the dealer.
 
En tout cas, en bas de 6000$ ca se trouve sans trouble. Le volume du coffre de 705L c'est relativement bien en tout cas.
 
C'est le volume jusqu'au toit ca probablement, sous le cache bagage ca doit être dans les 400l. Mais en wagon elle est pas mal plis regardable qu'en sedan c'est déjà ca.
 
En tout cas, en bas de 6000$ ca se trouve sans trouble. Le volume du coffre de 705L c'est relativement bien en tout cas.

En fait j'ai trouve 3 2004 en bas de 2800. C'est sur on parle d'autour de 200K km mais bon, les 2004 des particuliers ont 0 taxes aussi. Je cherche une "minoune" d'autour de 2K pour environ 1 ans...et meme si j'ai deja un wagon donc pas necessairement besoin d'une deuxieme, c'est tellement plus pratique que si je peux en trouver, pourquoi pas.

Est-ce que ce moteur a un timing belt ou chain?
 
j'avais un ralliart 2006 acheté neuf et je me souvient que le chassis des sportback est tres rigide
quand on était allé a mécaglisse les sportback tournais parfois sur 3 roues

Je te suggère de trouver une ralliart juste pour les bancs et le cluster

N’espère pas la modifié pour en faire un projet car les add-ons sont limité et ne donne pas grand choses.
Je n'ai eu aucun problème avec la mienne pendant 3 ans
 
j'avais un ralliart 2006 acheté neuf et je me souvient que le chassis des sportback est tres rigide
quand on était allé a mécaglisse les sportback tournais parfois sur 3 roues

Je te suggère de trouver une ralliart juste pour les bancs et le cluster

N’espère pas la modifié pour en faire un projet car les add-ons sont limité et ne donne pas grand choses.
Je n'ai eu aucun problème avec la mienne pendant 3 ans

Pas de projet c'est sur....dans les meilleurs des cas mags & drop mais absolument rien d'autre.

Il y a une seule ralliart sportback mais il veut 3K pour 300K km. J'ai trouve une LS avec 218K pour 1500.
 
ma blonde a eu un Ralliart 2006 durant 3 ans (de 90 000 km a 155000km) , j'ai fait les frein arriere et passé la pane a l'huile sous la garentie 10 ans lol care elle suintait un peu)

10/10 would buy again
 
Back
Top