said goodbye to the mk6 jettable and welcomed my new car!

vdub 007

Legacy Member
I still had a year left on my lease but i couldn't resist these beautiful eyes :D

The car is a 2010 passat CC highline so it's loaded appart from the nav, mocha brown on 2 tone interior


Real nappa leather instead of the leatherette, moonroof, directionnal bi-xenon, 18'' polished interlagos wheels, flappy paddle on the steering, climatronic and so on.

It was leased by an old lady (80 yrs old when she brought it back if i remember, she bought a cayenne instead lol :p)

The car didn't had a single scratch on dent on it, like new!

Lowered it on coils but i don't like the ride. The kit was made for the mk5 at first so the car is too heavy for it.

Buying some neuspeed race springs instead while i save for air.

Did a resonator delete for a bit more growl and ordered some LED DRL/flashers to get rid of the ugly orange one in the bumper.

Have some paddle extensions coming next week too.

Installed my advent oem nav unit as well and some rockford fostgate bits :D

Next step will be a full R-line lip kit with the rear spoiler and rear diffuser along with new summer whees but i don't know yet what to get.

Probably stay very conservative so no poke, no stretch (or minimal one).

If you have some suggestions, feel free to post a pic ;)


This is the day i brought it home



As you can see, there's quite a wheel gap!

The interior








Lowered it



You can see more of the colour on this pic







The wheels, wich have become my winter set-up





What i'm aiming for next summer



This is the paddle extensions i ordered

$_35.JPG


The led drl

IMG_0802.jpg


When it's the flashers

T29AJhXcJOXXXXXXXX_!!142421624.jpg


Still not sure on wich diffuser i want

This

353_0.jpg


or this

729189070_634.jpg



That's pretty much it for now!

I will update as parts comes in ;)
 
J'ai achete une cc 2010 l'an passe comme DD et je ne le regrette pas du tout. le confort la consommation et le look de cette voiture me font toujours tripper. Je ne trippe pas cependant sur l'interieur deux ton la mienne est noir sur noir
 
Ca sonne très bien!! Juste un petit rumble de de plus, pas fort du tout si tu solicites pas.

J'ai essayé une beetle R l'été passé et le son me fait beaucoup pensé à celle ci
 
Bel achat! Le premier diffuser est plus agressif tandis que le second plus oem'ish. Hâte de la voir avec le RLine lip kit.
 
Je songe a faire le move moi aussi j adore le look de la CC.

Échanger ma Mk5 GLi pour une CC.


Je vais attendre tes reviews a plus long terme. :p
 
Je songe a faire le move moi aussi j adore le look de la CC.

Échanger ma Mk5 GLi pour une CC.


Je vais attendre tes reviews a plus long terme. :p

c'est pas mal la même chose que la b6 wagon que j'avais honnêtement.

la mécanique c'est super! L'électrique faut faire attention.

J'ai eu le parking brake electronique qui fonctionnait mal de temps en temps et la trappe à essence qui ouvrait quand ca lui tentait mais le problème était que de l'eau était tombé sur la switch.

vas-y fort si tu aimes le modèle! la conduite est superbe!!
 
Spotted on blvd laval yesterday morning *tu*

Edit: not sure why my thumbs up doesn't show...car looks good also really digging the color.
 
Last edited:
Bon ben les roues sont en préparation!! :D

Un gros merci à Braelin pour les nouvelles montures qui commenceront la saison!

J'ai pris les BR03 en 20x8.5 ET35 avant, 20x10 ET40 arrière

BR03-Hyper-Silver-With-Stainless-Lip.jpg


lg_BR03s900_4048.png
 
Yes exactly like the picture. No dark wheels for this one. Been there, done that. It wouldn't look good on a brown car imo
 
fais leur crissement attention, les lip shinny dessus ces des ad on pi elles ce bossent facilement pi quand y bose l'air a sort par la.
 
j'ai l'habitude de rouler mes set-up 3-4 semaines environ. Elles seront à vendre presque aussitot quand je vais les installer;)
 
Back
Top