Any full time traders on MR?

subafreak

Member
Hey guys are there any full time stock traders on MR? Or do you guys have close friends who are?
Share your experiences and opinions!


Est-ce qu'il y'a des full time stock traders sur MR? Ou avez vous des amis qui le sont?
Partager vos expériences et opinions!


Thanks !:bigup:
 
my retired father is now a full-time trader. he was an corporate accountant for an american bank.


he pretty much trades only options, as its low capital allows him to make huge gains without risking much money. trading on nflx or goog or any of those monster volatile stocks without having to pony up tens of thousands of dollars is great
 
Tu peux tu donner plus de détails sur quoi tu trade exactement? Comment tu as commence? quels conseils donnerai tu a quelqu'un qui veut faire ça?

Que du Bluechip... US et Can.

Je bâti ma clientèle depuis environ 15 ans. Je gère l'argent des autres. Le mien, quand j'ai le temps.

Si tu veux le faire pour toi-même, achètes qualité et sois patient. Les dividendes sont très important.
Si tu veux devenir conseiller... t'es mieux d'acheter un book déjà établi après avoir travaillé comme junior pour un conseiller sénior pendant un bout de temps (2 à 5 ans+)
 
^^ same here... limited to broad index ETFs, mutual funds, currencies and some commodities... sometimes with a 30-day holding period.
 
Est-ce que ça vaut la peine ce cours? Je voudrais devenir riche rapidement avec le minimum d'investissement.

10gze4m.png
 
Oui moi hehe!
J'apprend moi-meme alors c'est long un peu. (livre, youtube (quand tu filtre les scams), Internet (blog,etc..))
J'ai quelques actions du ''green rush'' juste pour me tremper les pieds.

Pour le moment je m'enligne pour acheter des options.
Encore débutant, je me donne 1 an pour bien comprendre tout ca et commencer doucement.
 
hey guys ! btw can you tell us in exactly what are you investing so I can do the same as you to get easy money without doing any research by myself ?
 
My old boss played the stock market a lot, best advice he gave me was not to trust a trader. When I first started I always asked him about a tip I heard and he went to his broker, it was just the broker company wanting to dump stocks they knew were about to tank, went through a few before I decided to just accept what my old boss was recommending and scrap trusting someone.
His second tip was to buy blue chip stocks.
 
Oui moi hehe!
J'apprend moi-meme alors c'est long un peu. (livre, youtube (quand tu filtre les scams), Internet (blog,etc..))
J'ai quelques actions du ''green rush'' juste pour me tremper les pieds.

Pour le moment je m'enligne pour acheter des options.
Encore débutant, je me donne 1 an pour bien comprendre tout ca et commencer doucement.

Nice prends ton temps pour bien apprendre et decide ce que tu veux faire avant de te jetter les 2 pieds dedans! ;)
 
Back
Top