Choix entre 2 véhicule Mercedes-Benz

jeenyusDC5

New member
'14 CLA250 or 13' C350

Both 4MATIC (price range: ~45K$), not using the car very much (10-15k km/year)

Your choice and WHY. Thanks!
 
C350 for sure. The CLA is garbage, i did a test drive lately and that car should not be sold as a Mercedes. My GF drives a 2013 C300 4matic and that car is just great, the only thing it would need is a little bit more room in the back but the CLA is worst so... C Class no doubt.
 
C'est drôle mais juste pour la transmission et le boost j'irais avec le CLA. Je trouve que c'est 100x plus dynamique...

Essaie un C 2015 et tu vas comprendre ce que je veux dire.
 
la finition des ancien c est beaucoup mieu. le cla est plus cheap et niveau conduite je place le c bien avant
 
BMW because it looks better and drives way better.

Quand un soit disant constructeur allemand dont les gens disent que ses véhicules sont plus beaux et beaucoup mieux que Mercedes et qu'il te sort ceci comme nouvelle vision de ce que sera leurs produits, disons que tu y penses à 2fois avant de les vanter. ;)

S7-modele--bmw-i3.jpg
 
The old C-Class will depreciate a lot now that the new one is out I think so I would not buy that one now. For that reason only I would go with the CLA, but the CLA looks weird and has the Haldex "fake" AWD, aka it is FWD until it starts slipping. Depending on how you drive you might not care about this, however.

Also @heavymetal if OP is looking at a CLA or C-Class I think it would be fair to assume RT2002 was suggesting a 1/2/3 series and not an i3. Maybe he can clarify.
 
Quand un soit disant constructeur allemand dont les gens disent que ses véhicules sont plus beaux et beaucoup mieux que Mercedes et qu'il te sort ceci comme nouvelle vision de ce que sera leurs produits, disons que tu y penses à 2fois avant de les vanter. ;)

S7-modele--bmw-i3.jpg

J acheterais une i3 bieeen avant une cla250.
 
C350 hands down

It's a higher class than a CLA, it shows and feels it even if the new gen is out.
 
Pour ma part j'irais avec une C350. J'ai essayé la CLA dernièrement et j'avais pas l'impression de conduire une Mercedes. Je la trouve quand même belle mais je suis resté sur mon appétit....
 
Back
Top